Klussen in huis-topic

Haha komt goed! Nieuw stukje blauw, daar een stukje van strippen, niet te veel want als je ‘m in de lasklem steekt moet er geen koper bloot blijven liggen
En dat dan in de lasklem steken, andere kant in de lamp. De zwarte ook, en dan moet het werken!

1 like

Heeft iemand een idee hoe we dit het mooist kunnen herstellen? Het gaat om een net gestucte muur. We hebben stucprimer gebruikt voor het stucen, toen gestuct, was helemaal glad. Heeft goed gedroogd. Daarna voorstrijk voor het verven, nog steeds helemaal glad. Tijdens het verven ontstonden er opeens schilfertjes die ik ook niet makkelijk weg kon krijgen en dus maar heb laten drogen. Ik denk aan heel licht opschuren en dan weer verven of evt beetje muurglad tussendoor. Het is alleen op deze streep misgegaan, de rest van de muur is niks aan de hand.

Het zit op de muur, dus niet luchtbelletjes van het stucen. Ik denk dat de stuc heeft losgelaten.

Hoe lang heeft de stuc gedroogd? Volgens mij moet dat echt een paar weken drogen voor je het kunt verven, lijkt nu wel alsof het nog een beetje nat was en het is gaan bladderen. Denk dat je dan idd moet schuren en opnieuw verven.

Ik weet niet zo goed in welk topic dit het beste past maar wellicht dat iemand er hier ervaring mee heeft gehad.

We hebben schade door een bedrijf die hier aan het werk is geweest. Schade is ruim 600 euro en is inmiddels bijna 2 maanden geleden. Ze hebben ook toegegeven dat het hun fout is. Elke keer zeggen ze dat het bij de verzekeraar ligt, maar wij hebben de schade nog niet laten repareren, er is geen factuur van de schade dus wat ligt er precies bij de verzekeraar? :unamused: Naja ik denk eigenlijk dat we er wel naar kunnen fluiten en dat ze ons aan het lijntje houden. Telkens als we ze bellen wimpelen ze het af en krijgen we vage antwoorden en loze beloften ‘zijn ermee bezig, u wordt teruggebeld etc etc’.

Weet iemand wat wij verder kunnen bij de tegenpartij? Bij een ongeluk kun je zelf naar andermans particuliere verzekeraar maar kan dat ook bij een zakelijke schade? Ik heb wel rechtsbijstand maar wil dat nog niet meteen gaan inzetten. Dat is echt mijn laatste optie.

Rechtsbijstand kun je wel gewoon gratis bellen voor advies, dus dat zou ik zeker doen :slight_smile: die geven je dan gewoon tips hoe je dit het beste aan kunt pakken!

2 likes

Idd kun je altijd bij je rechtsbijstandverzekeraar terecht voor advies, ook voor de vraag of het nu juist wel of niet verstandig is om de schade alvast te herstellen. Heb je op papier staan dat het hun fout is? Dat is ook altijd handig om te hebben.

Ik zou voor de bevestiging dat het bij de verzekering ligt gewoon nog eens bellen en vragen om een bewijsje op te sturen waar dat uit blijkt. Als het goed is hebben ze een bevestiging dat de kwestie bij de verzekeraar in behandeling is genomen. Dan krijg je mogelijk ook een zaaknummer en kun je zelf eens informeren bij die verzekeraar naar de stand van zaken.

Op zich vind ik de situatie verder niet iets om je zorgen over te maken. Het is gebruikelijk om je bij een aansprakelijkheidsverzekering te melden als iemand je aansprakelijk houdt voor door jou veroorzaakte schade, ook als die schade nog niet hersteld is. En dat kan inderdaad allemaal wat langer duren voordat jij daar als tegenpartij wat over te horen krijgt.

1 like

Ik zou even aandringen op de naam van de verzekeraar. Die kun je dan zelf wel bellen als ze geen behandelaar of dossiernummer door willen geven. De kans bestaat dat ze het niet gemeld hebben maar er zijn ook verzekeraars die enorme achterstanden hebben dus dat is ook een mogelijkheid. Maar een terugkoppeling of update mag je nu wel verwachten.

1 like

En @Takkie en @anon18050057. Thanks!

Ga sowieso vast de rechtsbijstand bellen.

Heb gewoon een naar onderbuikgevoel bij dit bedrijf. We hebben het wel zwart op wit staan. Maar het bedrijf geeft gewoon ontwijkende antwoorden, geeft geen updates wanneer ze dat beloven. We hebben vandaag nog wel even gebeld en gemaild maar worden redelijk aso te woord gestaan. Als we bellen zeggen ze dat het per mail moet, maar op mail reageren ze niet. Naam van de verzekeraar willen ze ook niet geven dus het is meer een onderbuikgevoel dat ik erbij heb.

Maar voor nu is rechtsbijstand vast bellen voor advies wel een goede eerste stap. En sowieso even zorgen dat alles zwart op wit staat. Ook alles wat telefonisch gezegd is even per mail bevestigen.

1 like

Heb je ze al officieel aansprakelijk gesteld via een aangetekende brief? Zijn wel heel veel voorbeelden van te vinden via internet.

1 like

Yes, inderdaad een ingebrekestelling aangetekend versturen. Je kan makkelijk een voorbeeldbrief vinden op google “ingebrekestelling”. Succes!

OMG ik wil dit zo graag proberen. Wellicht voor iemand met inspiratie voor hun keukenbladen. Je kan zelfs douchwanden maken met epoxy zo vet!

Ik ga vandaag op zoek naar radiatorfolie en magneettape. Eens kijken of ik dat achter de radiatoren gefrommeld krijg :grimacing:

2 likes

Same :sweat_smile:

1 like

Ik wil dat ook maar las dat je dat op de muur moet plakken en de radiator er dus af moet halen omdat je er anders niet bij kan, maar dat hoeft eigenlijk niet?

Je kunt het ook met magneetjes of magneettape aan de verwarming zelf bevestigen, dat is mijn idee namelijk. Moet je wel achter de verwarming kunnen ofc

2 likes

In heb het in een huurhuis weleens gedaan. Het ligt ook aan hoe jouw verwarming precies aan de muur zit. Ik kon een groot genoeg stuk knippen, aan de bovenkant vastmaken aan de muur, dan naar beneden laten vallen en onderaan vastmaken. Was echt heel makkelijk. In dit huis zijn de verwarmingen veel platter en verder van deur af dus dan zou 't met magneetjes aan de verwarming goed kunnen en mooier zijn omdat je zoveel muur ziet achter de verwarming.

1 like

Hm daar twijfel ik aan omdat er een vensterbank boven zit, met je hand kun je er wel tussen denk ik maar of je er dan ook folie achter kunt doen? Is dat een beetje stevige folie of net als aluminiumfolie dat het meteen aan elkaar plakt?

Wat ik had was meer te vergelijken met doorzichtig inpakfolie (voor cadeautjes) dus steviger dan huishoudfolie. Deed me een beetje aan een veel dunnere warmtedeken (uit je verbanddoos) denken! Maar dit is wel lang geleden dus dit soort folies zijn intussen vasr verandert. Ik kon het makkelijk als 1 geheel achter de verwarming wurmen.

Oh ja dat klinkt idd wel alsof het dan makkelijk te doen is! Dan ga ik er ook ff naar kijken.

1 like

Zou ook even kijken wat je gemeente aanbiedt! Ik zie nu dat die van ons bij besteding van 100 euro aan producten on je huis duurzamer te maken, 90 euro korting geeft. Die folie is sowieso max een tientje maar in de winkel waar zij heen verwijzen staan nog heel veel andere producten.

2 likes