Klussen in huis-topic

Zijn er vergelijkbare huizen in de straat? Anders misschien daar vragen waar hun kruipruimte zit?

Nee die huizen zijn heel anders, veel oude boerderijen en ons huis is dat niet. Is een beetje een mengelmoes in de straat dus daar kom ik ook niet verder mee!

Denk dat ik dat maar ga doen. Wil wel goede poten hebben.

Is de fundering toevallig hersteld in de afgelopen jaren of was dat niet nodig? Bij ons huis is dat namelijk op zo’n manier gedaan dat er geen kruipruimte meer is.

Misschien een domme vraag maar moeten we eerst ons plafond verven en dan de muren? Of eerst de muren en dan plafond? :thinking:

Eerst plafond en dan de muren!

1 like

Bedankt! :grin:

Ik weet niet of ik hier moet zijn, of in het huizen koop topic, maar wij hebben een klus huis op het oog.

Opzich is het vooral cosmetisch wat er gedaan moet worden en is het huis, afgezien van een oer oude keuken, technisch gezien in orde. Toilet en badkamer zijn helemaal nieuw en perfect.

We willen dus o.a. Een klein stukje uitbouwden 1,5 meter, de keuken vervangen, rieten plafonds eruit halen en nieuwe vloeren. Dit moeten we allemaal laten doen. Schilderen en schuren gaan we zelf doen, stucen gaan we laten doen.

We vragen ons vooral af hoe duur zoiets gaat zijn. We hebben een ton begroot. Is dit een beetje een goede inschatting of juist veel te weinig? Wat ik me ook afvraag is of je voor zo’n uitbouw/keuken meteen mensen kan vinden, of dat je op de wachtlijst van een half jaar komt…

1 like

Ik heb qua prijzen geen idee, maar ik denk dat je er nu echt op moet rekenen dat je op een wachtlijst komt tenzij je de hoofdprijs wil betalen ipv gewoon een normale prijs.

2 likes

Ik denk dat dat met een ton wel lukt, maar houd er inderdaad rekening mee dat er bij sommmige aannemers echt maandenlange wachttijden zijn!

1 like

Wat er al gezegd is klopt denk ik wel, qua prijs moet dit lukken. Uitbouw wordt denk ik de grootste uitdaging qua tijd. Ik ben zelf dingen aan het plannen en keuken en vloer zijn wel te doen (maar ook daar wel rekening houden met een aantal maanden, bij mij keuken ~3 en vloeren ook wel 2)

Maar ik wilde ook een dakkapel laten plaatsen en dat kon pas tussen de 6 - 10 maanden ingepland worden.

1 like

Eens met bovenstaande inderdaad. Ik denk dat je qua prijs best een eind komt, maar sluit vooral al op tijd een aannemer aan. Die kan ook meekijken en evt advies geven wat er bv goedkoper kan indien nodig.
Bij ons zit de vertraging nu heel erg in de kozijnen. Daar is de levertijd 10-15 weken. Zijn aluminium kozijnen, wel incl grote schuifpui, geen idee of dat nog van invloed is. Maar die moeten we dus zodra de tekeningen af zijn direct bestellen, anders hebben we een aanbouw zonder kozijnen & glas :sweat_smile:
Tevens zitten de aannemers gewoon ramvol omdat iedereen aan het verbouwen is, dus ik zou dat nu al gaan polsen ookal heb je het huis misschien nog niet gekocht.

2 likes

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden!

De aannemer is inderdaad echt een bottleneck, ook met het oog op de dubbele lasten omdat we nu in een huurhuis zitten.

Ik vraag me af of er überhaupt wel een aannemer te krijgen valt voor een relatief kleine uitbouw van 1,5 meter, of dat ze daar niet meer voor komen…

Honderden staaltjes doorgeworsteld. Getwijfeld. Nagedacht. Na weken twijfelen eindelijk de keuze gemaakt voor nieuw laminaat.

Verkopen ze dat kutlaminaat niet meer :clown_face:.

4 likes

Dat is jammer! Helemaal omdat je er dan eindelijk uit bent… Misschien kunnen we meedenken als je de keuze deelt?

Het is de grote plank

Lijkt op onze pvc (mits dat ook een optie is voor jullie!)

Hebben via een andere site een gratis staal besteld, kon niet via gamma

1 like

Lijkt ook op degene die ik heb, Xtrabreed van Gamma

1 like

Wij hebben gewoon altijd pech als we aan het verbouwen zijn. De loodgieter die in de badkamer was heeft het plafond van de benedenverdieping er af getrild.

Zouden we dit zelf kunnen aansmeren? Het is al stuucwerk. En is het dan alleen dat plekje of het hele plafond?

Dit kun je prima zelf doen. De losse stukjes even wegtikken met een schroevendraaier en dan vullen met muurvuller, laten drogen, glad schuren en dan schilderen (denk wel dat je het misschien gaat zien als je alleen dat stukje schildert, maar je kunt het proberen)

1 like