Klimmen/boulderen

Ik boulder sinds ongeveer een jaar en heb vorige week mijn k2 cursus voor toerope klimmen afgerond. Zijn er meer mensen die een van beide sporten beoefenen? Misschien kunnen we tips voor leuke klim-/bloulderhallen en kleding etc. delen :muscle:t3:

Ik heb mn toprope certificaat (alleen bij mijn klimhal krijg je geen nkbv kaartje, echt super stom) en ga zo af en toe klimmen maar vind het op een of andere manier snel saai ofzo om meerdere keren per week te doen. Boulderen doe ik zelf niet super veel, weet wel wat leuke plekken via collega’s en familie. Wil komend jaar eens kijken of ik een alpine cursus kan doen met de nkbv :slight_smile: Waar ga jij graag klimmen? En wat draag je graag aan kleding, mss heb ik tips!

Ik boulder nu anderhalf jaar maar met tussenpozes dus echt veel beter worden lukt nog niet. Moet nu nu na mijn vakantie ook echt weer gaan oppakken.

Mijn schoenen stinken trouwens enorm, met een sopje schoonmaken helpt niet en deo erin ook niet. Iemand een goede tip?

Ah ik ga ook soms bij de klimmuur, haha! Grappig :slight_smile: Qua boulderen daar in de buurt hoor ik collega’s regelmatig over Kunststof in Leiden en mn familie gaat vaak naar Monk in Rotterdam.

Ik ga ook graag in mn legging, heb niet zo’n last van dat blijven hangen zelf. Misschien andere stof? Evt een soort softshell broek ofzo? Die zijn wat steviger. In de winter draag ik een fleecevestje voor de warmte, of een shirt met lange mouwen. Nadeel van dat laatste is dat je hem niet makkelijk uitdoet als je het warm krijgt, en dan sta je weer af te koelen als je zekert. Daarom vind ik een vest chill :stuck_out_tongue: En voor schoenen zou ik vooral eens eea gaan passen, verschilt best wat qua pasvorm, stevigheid en grip.

Ik ben een beginner en boulder bij Bruut in Breda.

Qua kleding draag ik een gewone joggingbroek, sportshirtje en huur ik schoenen. Als ik de sport langer blijf beoefenen en ik het leuk blijf vinden, zal ik investeren in betere kleding.

Hebben ze geen 10-rittenkaart ofzo? Dat heeft de klimhal bij Amsterdam Centraal wel, dat is heel fijn, want toch goedkoper per keer.

Wat toevallig dat ik nu dit topic zie! Heb namelijk laatst ook voor het eerst geboulderd en ik vond het best leuk. Misschien niet om wekelijks te doen, maar een of twee keer per maand lijkt me best tof, beetje afwisseling.

Ik ga dit topic even omhoog trekken. Ben nu sinds 3 weken aan het boulderen geslagen en mn klimcursus begint over 2 weken!

Zijn er nog meer mensen actief?

Nog klimmende/boulderende mensen hier?
Ik ben zelf echt helemaal enthousiast over boulderen :slight_smile: