Kleding naaien/DIY'en

Lief!! Maar ben echt pas net begonnen haha dus zitten best nog wat foutjes in hoor, zal t niet volgens de boekjes doen, maar vind het zo leuk om te doen! En t zijn allemaal cadeautjes :rofl:. Kroontje niet! Morgen op pad voor vliseline en klittenband!

1 like

Dat broekje ik sterf :cry: :heart:

1 like

Die onderste stof blijft echt zooo leuk :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Jaaaa die is zo leuk hè?
@Hazel hij is van kickenstoffen!

Ik heb een instagram gemaakt voor alle dingen die ik maak, als je wil volgen… mininoez

2 likes

Wow lekker bezig! Hoe maak je die strik op dat broekje? Mijn strikken worden altijd een beetje sneu. En heb je een patroon/ tutorial van die haarbandjes?
Ik Ben bezig met een broek voor mezelf maar het duurt me te lang, wil even een leuk projectje tussendoor.

Haarbandjes heb ik het patroon van ippiekids. Supersimpel! En de strik op het broekje heb ik zelf bedacht, gewoon een flink lange strook maken met afgeronde hoeken zeg maar, en die strik je en maak je er op vast eventueel met de hand!

1 like

Ben begonnen hoor :rofl: straks even vliseline halen! Heb hem alleen 1 cm langer gemaakt anders kwam ik niet uit met m’n punten haha

2 likes

Ik heb er 1 via marktplaats, 40 euro, een oude degelijke en mega uitgebreid haha! Zou vooral eens op marktplaats kijken, is genoeg te vinden!

1 like

Wat lief zeg! Succes

1 like

Ik heb de hele goedkope singer van Kruidvat gehad, die was erg beroerd. Nu de singer van lidl en die bevalt me prima, veel steken, ook stretch. Scheelt dat er bij ons in de buurt wel een naaimachine onderhoudsmannetje zit, dus kan er sowieso wel terecht als er iets mee is.

Alleen nog even een cijfertje maken! En ik heb plak klittenband en dat kun je volgensmij niet naaien toch? :upside_down_face:

19 likes

Eh hallo, jij naait twee weken? Kan je even proeflapjes gaan naaien ipv ons hier jaloers komen maken met je talent :smile:

3 likes

Hahaha ah lief thnx!! De woonkamer is veranderd in een naaiatelier :joy:

1 like

Ik ben echt jaloers op jou skills. Ik zit al jaren in de Wajong en heb al zovaak graag kleding willen maken. Maar ik weet gewoon dat ik dat niet kan. Zo leuk allemaal!

2 likes

Mag ik vragen waarom je weet dat je het niet kan?

@Whitecactus

Precies dit! En bij mij heeft m’n moeder wat basisdingen uitgelegd. Vanuit daar ben ik aan de slag gegaan! Heb gratis patronen gevonden van ‘simpele’ dingen en gewoon stap voor stap gaan doen! Ik stop vrij veel tijd in het maken van het patroon. Je moet bijvoorbeeld altijd naadwaarde rekenen, die teken ik al op het patroon zodat het overal gelijk is. En van fouten leer je!

1 like

Omdat deze uitleg mij al te moeilijk klinkt. Hahaha en inderdaad 0,0 geduld.

Nog even over dure machines vs goedkope machines… Ik heb vorig jaar een b-merk gekocht voor €140 en die heeft het een jaar helemaal prima gedaan maar nu begint hij toch te sputteren. Misschien dat ik hem nog een keer kan laten fixen maar hij gaat het geen 2 jaar doen.
Ter vergelijking: mijn moeder heeft €450 voor een tweedehands Pfaff betaald en die doet het al 10 jaar goed, heeft twee keer een “beurt” gehad á €50. Mijn moeders’ eerste Pfaff heeft ze destijds nieuw gekocht en heeft het 25(!) jaar goed gedaan en daarna kreeg ze nog geld voor de onderdelen. Op de lange termijn is het echt voordeliger om duur te kopen.

2 likes

Niet naaien, anders plakt je naald!

1 like

Ik heb jaren geleden een heel degelijke naaimachine gekocht bij een naaiwinkel, maar dankzij mijn hobby adhd uiteindelijk weinig mee uitgevoerd.

Nu heb ik iets heel specifieks dat ik wil gaan maken (project bags voor mijn borduurwerken), maar ik weet niet eens meer hoe een naaimachine uberhaupt werkt :frowning:. Hebben jullie goede tips/bronnen om goed om te leren gaan met een naaimachine?