Dat heeft serieus toch geen nut. Ben naar overkoepelende instanties gegaan en daar werd ik ook niet serieus genomen. Dan zit er niks anders op dan de RET te boycotten.
Tering dit stuk zou je zelfs nog kunnen lopen.
Ik zat in de trein naar de andere kant van het land, een reis van 3 uur. En vanaf het begin tot de eindbestemming zaten er mensen naast mij en aan de andere kant van het pad die elkaar hadden leren kennen tijdens deze reis. Waren 2 echtparen, kwamen uit dezelfde streek, deelde dezelfde mening over heel veel dingen en gingen al jaren lang op vakantie met de camper. DEZE MENSEN WAREN ZOOO HARD AAN HET PRATEN. Ik zat bij het raam en voelde mij helemaal ingesloten.
Er zaten buitenlandse vrouwen te praten achter ons in hun eigen taal. IN NEDERLAND PRATEN WE GEWOON NEDERLANDS, daar waren ze het allemaal mee eens. ja Amsterdam is veelste druk zeg, je wordt niet eens in het Nederlands aangesproken daar. Toen kwamen deze mensen erachter dat ZIJ super toevallig naar de zelfde bestemming gingen. Nou het zou mij niks verbazen als deze mensen op die bestemming samen een biertje gingen drinken.
Super leuk dat je nieuwe mensen kan ontmoeten maar het was zo hard
Ik kom alleen bejaarde tegen die mij zien als de Ns praatpaal. Of de ns bejaarde begeleider ofzo. Vind het niet erg om alles uit te leggen of even een praatje te maken , maar de trein is even mijn rust momentje haha.
Ik had net een kotser in de bus. Naast dat ik het sneu vond voor hem om in een overvolle bus in het miniprullenbakje te moeten overgeven ben ik nu wel goed misselijk geworden.
Ik vind het echt totaal achterlijk als er bij een vierzits in de trein 1 zitplaatsje over is, die bij het raam, en degene die dan aan die kant bij het gangpad zit, mij gewoon negeert als ik naar dat plaatsje toe probeer te stappen. Sta op of ga zelf bij het raam zitten zodat ik geen rare capriolen uit hoef te halen om te kunnen zitten grrrr
Het zijn bijna altijd babyboomermannen die dit doen. Soms hebben ze zelfs een laptop op schoot en kijken ze demonstratief niet op van het scherm.
Die plekken zijn zo irritant. Ik heb ook vaak dat ik aan de binnenkant zit en er iemand op die plek tegenover mij wil zitten. Prima. Maar vaak gaan ze pas als ze daar staan hun rugzak af doen en dan trekt de trein/tram op en ligt er weer iemand bovenop mij.
Rugtassen in het ov zijn sowieso zwaar irritant.
Ik heb zoân hekel aan mensen die hun spullen neerzetten op de stoel naast zich in de trein tijdens het spitsuur. Dan wil je daar zitten en doen ze er een half uur over om hun spullen te verplaatsen. Good God! Waarom snappen mensen niet dat dit aso is.
Oooh en als ze je er dan ook nog arrogant bij gaan aankijken alsof jij hun plek opeist
Ik ga altijd met de trein en de tram naar therapie en dat vond ik altijd top.
Maar nu is die tramlijn veranderd dus nu moet ik met de metro naar een ander station en met een andere tram Ik hou niet van verandering!!
het regende deze ochtend heel hard, mozes zou er jaloers op zijn peins ik, maar het regenkot was helemaal niet waterdicht en nu ben ik nog steeds een verzopen kat
Wat ik altijd heel grappig vind, is dat je op een perron altijd de mensen eruit kunt pikken die als eerste de trein in willen stappen. Grote ogen, steeds in de verte kijkend of de trein er al aankomt, een strategisch plekje uitzoeken die eventueel dicht bij de deur is en dan uiteindelijk âmeelopenâ met de trein als hij aankomt. Ik denk dan âIs die stress het echt waard om als eerste in de trein te mogen?â
Er is een vrouw op mijn traject die qua tijden ook vaak dezelfde trein neemt, en dit is precies haar gedrag, iedere dag weer en ik vermaak me er zo mee. Je ziet ook gewoon de paniek in dr ogen als ze precies tussen 2 deuren in eindigt en de afstand niet goed heeft ingeschat. Zij rent ook altijd binnendoor van 1e klas naar 2 met zoân trotse smile.
Blijft fascinerend
Misschien een domme vraag maar wat is een regenkot? Ik ken kot alleen als het Vlaamse woord voor studentenkamer dus kan het ff niet plaatsen
Haha ben benieuwd of we het over dezelfde vrouw hebben, want ik schreef het naar aanleiding van haar. Of zouden er veel meer van zulke exemplaren rondlopen?
Ik denk dat hij een abri/bushokje bedoelt, wij (Zeeland) zeggen daar ook âbuskotjeâ tegen!
Hok. Dus zon abri.
Ik moet heel eerlijk zijn, dit doe ik ook. Maar mijn trein zit echt heel vaak helemaal stampusvol, dus vandaarđ€ maar ik ben niet gestrest als het niet lukt, maar liever wel haha
Ja, vooral die arrogante blik en zo langzaam mogelijk de spullen verplaatsen is irritant.
OK dit is klagen maar ik moet er ook om lachen
Ik zit in de trein van Breda naar Rotterdam maar er is weer storing op de HSL dus we gaan via Dordrecht. Roept die conducteur om âwe komen aan op Dordrecht volgens dienstregelingâ haha nou dat lijkt me niet want dit is niet zân normale route?? Maar ik snap wat ie bedoelt en vind het wel aandoenlijk
(bang dat er nu een ffâer in deze trein zit maar here I go)
@Phoebs ik denk dat er heeeel veel zo rondlopen haha, maar dit is Rotterdam - Eindhoven
Haha ja ik snap het ook wel hoor. Een zitplek is ook gewoon chill. Vind het gewoon grappig om te zien altijd