Kattentopic #3

Wow twinsies

(Alleen kijkt die van mij nooit zo lief :joy:)

27 likes

@Bunnyslippers awwww ja lijkt echt precies! :smiling_face_with_three_hearts:
@Duchess jouw kittie heeft echt zo’n bijzonder koppie! :heart_eyes:

1 like

Ik wil even de kat van mn vriend delen omdat ik dat beest mis haha. In t begin moest hij nog aan me wennen en haalde hij wel eens uit t niks uit. Ook heeft hij me wel eens keihard in mn voet gebeten toen ik sliep :joy:
Maar nu volgt hij me overal naar toe en staat te miauwen als ik er aan kom. En hij komt nu zelfs bij mij zitten als mn vriend er niet bij is zo cute.

31 likes

Ja ik betrapte mezelf er vanmorgen op dat ik helemaal verliefd naar hem zat te kijken :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

Awh die blik inderdaad :cry: :heart_eyes:

Mijn kat doet aan synchroon spinnen als ik een filmpje kijk waarin een kat spint. Mijn hart smelt.

Ik moet mijn uitzicht echt even delen. Ik mag mijn arm niet meer bewegen.

26 likes

Mijn kat zit nonstop te farten naast me, echt wtf. Zo schaamteloos ook. Mijn katten zijn zo verschillend. De ene schrikt zich dood als hij een scheet laat en de ander laat alles gaan lopen, liefst naast je of op schoot 🥲

6 likes

Mijn kat lust oliebol. Hield voor de grapje een stuk voor z’n neus en weg was 'ie.

7 likes

Dit ga ik mijn kat écht niet leren. Alle oliebollen zijn voor mij alleen :heart_eyes:

4 likes

Waarom je altijd twee kittens moet nemen :pleading_face:

64 likes

:heart_eyes: Zo lief als ze bij me komt voor een aai.

26 likes

Ahhhh lijkt net of de rechter waterige oogjes heeft, zo emotioneel wordt ie van het knuffelen :pleading_face:

1 like

Mijn poezenkinderen zijn gelukkig ook hele goede vriendjes geworden. Zo aandoenlijk🥰

38 likes

Zijn ze toen ze iets ouder waren bij elkaar gekomen? Ik twijfel nog altijd over een tweede, voor in de toekomst als we ooit zouden verhuizen (haha as if in deze markt) dus verzamel graag ervaringen :grimacing:

3 likes

Oh nee ik zie nu ineens bij één van de katten kale plekken aan de binnenkant van zijn achterpootjes en een beetje op zijn buik :sob:

Voel me meteen schuldig dat ik dit niet eerder gezien heb, maar hij ligt niet heel vaak zo naast me. Ik zal sowieso contact opnemen met de dierenarts, maar ik ben bang dat het toch stress is. Ik heb de afgelopen tijd niks raars aan zijn gedrag gemerkt (ook niet overdreven poetsen), ze hebben geen vlooien, eet/drinkt goed, gaat naar de bak zonder problemen. Er is verder in huis nog niet heel veel veranderd, al zijn we wel druk met de babykamer bezig en is die kamer nu dicht voor beide katten. Voelt hij die grote verandering dan toch al aankomen ofzo?

De andere kat heb ik meteen nagekeken, maar die heeft het niet.

2 likes

Ik herken je gevoel zo erg, ik vind mezelf dan meteen een slechte kattenmoeder. Maar niet doen hoor! Katten zijn echt moeilijk wat dat betreft en laten niet zien dat ze ergens last van hebben. Je hebt het nu ontdekt en meteen stappen ondernomen dus je doet het al supergoed.

Is er iets veranderd in jouw emotionele gestel of dat van je partner? Katten kunnen daar ook heel gevoelig voor zijn.

Ja joh ik schrok me rot net :flushed: De dierenartsassistente heeft me gelukkig ook al een beetje gerustgesteld en meteen een afspraak met me ingepland. Kon niet eerder dan over 1,5 week, maar als er in de tussentijd iets verandert moet ik aan de bel trekken.

Qua emoties is er ook wel één en ander veranderd ja. Ik heb mentaal best wat dips gehad tijdens de zwangerschap. En de babykamer was eerst een kamer waar de katten eerst veel lagen en die hebben we zo maar ‘afgepakt’ natuurlijk. Ogenschijnlijk leek dat allemaal gewoon prima te gaan en hebben ze andere plekjes gezocht om te liggen, maar misschien dat het toch meer veroorzaakt heeft dan we dachten.

We laten ze trouwens als wij zelf in die kamer zijn wel altijd rondlopen en snuffelen enzo. Alleen ze mogen niet zelf in die kamer komen dus verder zit de deur dicht.

De oudste was 1 jaar en toen kregen we de tweede als kitten er bij, ik heb wel het idee dat het goed ging omdat de tweede juist zo jong was. Het heeft alsnog wel 2/3 weken geduurd voordat ze naar elkaar toe trokken.

Mijn zusje heeft 2 katten van 3 en sinds kort een kitten er bij, en dat lijkt nu ook goed te gaan.

Maar ik heb geen ervaring met 2 oudere katten samenbrengen. Blijft spannend he!

1 like

Ik twijfel al een tijd of ik een tweede kat moet nemen. Als ik terug in de tijd kon gaan had ik meteen 2 katten geadopteerd. Mijn kat is super aanhankelijk en ik ben gelukkig heel veel thuis, dus ze hoeft me niet vaak te missen. Maar ze mist me wel duidelijk wanneer ik weg ben. Vooral tijdens vakanties vind ik dat heel moeilijk omdat ze dan vaak minder eet en sneller overgeeft.

Ik vraag me af of ze zich kan hechten aan een tweede kat en dan niet zo eenzaam is. Maar het voelt als een grote gok. Dadelijk heb ik 2 katten die niet met elkaar opschieten en alleen maar meer stress hebben wanneer ik niet thuis ben.

1 like

Mijn kat had dit ook vaker, terwijl er niks noemswaardig was veranderd. Bij mij kreeg de kat vaak een prikje met medicatie waar ze rustiger van werd en ook de ‘jeuk’ bij haar buiken en binnenkant poten.

3 likes