Kattentopic #3

Nou poes heeft diarree. Ik denk van stress door de nieuwe huisgenoot
Moosje blaast nu ook als we te dicht in de buurt komen

Hoe gaat t met jullie katten icm vuurwerk? Die van mij is net buiten geweest en ligt nu lekker op de stoel te slapen. Denk dat ik m nu maar binnen hou want hoor geknal verder op.

14 likes

Mijn kat maakt het helemaal niks uit gelukkig. Die doet gewoon zā€™n ding en is niet bang.
Al zou ik mijn kat inderdaad vandaag niet naar buiten laten. Onze kat komt alleen in de tuin als wij erbij zijn.

2 likes

Hier schrikken ze (gelukkig) meer van de honden die aanslaan van het vuurwerk. Ze komen sowieso niet buiten. Rond middernacht vinden ze het niet meer prima en liggen ze samen in het bed. Mag normaal niet maar met vuurwerk is het een uitzondering.

1 like

Bange poeperds :pleading_face:
De jongste (3,5) is sowieso wel schrikachtig het hele jaar door, er wordt hier altijd wel veel vuurwerk afgestoken met kei harde knallen en daar schrikt hij altijd van, maar met O&N is dat dus 10 keer zo erg. Nu ligt hij nog lekker bij me, maar bij elke knal kijkt hij al zo schrikkerig op. Ik denk dat hij vanavond weer de hele avond onder bank/bed of op zolder zit, heb overal wat extra eten en drinken neer gezet en laat hem gewoon lekker. Denk er wel aan om alle gordijnen zo al dicht te doen, misschien houdt dat wat tegen.
Mijn andere kat (6) vindt het mwoah, ik denk dat zij een beetje opgejaagd wordt door het gedrag van de andere kat, maar zij is nu nog heel chill en ik hoop dat dat ook zo blijft.

1 like

Oh ja middernacht vind ik zo zieligā€¦ Die van mij gaat dan onder mā€™n bed liggen. Heb al een plekje voor m gemaakt zodat hij iig zachtjes kan liggen en heb aan de zijkant dozen gezet zodat hij lekker beschut zit.

@Spaarlamp ja heb ook t idee dat gordijnen/rolluik enzo dicht helpt! Met name vanavond, als hij flitsen ziet wordt hij ook echt gek. Dus idd alles dicht.

2 likes

Hier gaan ze voor t raam zitten kijken. Helemaal niet bang dus

Herkenbaar, hier doet er eentje dat ook. Hij zit dat heel geinteresseerd naar de flitsen te kijken. De ander boeit het helemaal niet, bij heel harde knallen wordt er even verstoord opgekeken want het maakt hem wakker.

We moeten Moosje wss gaan dwangvoeren, ik zie dit echt niet zitten en hou mā€™n hart vast
Ga het uiteraard wel doen maar ik zie er zo tegenop en vind het zo verdrietig
Vraag me echt af waar we aan begonnen zijn, maar ik hou al van dā€™r dus we grijpen alles aan. De optie dwangvoeren is nooit in me opgekomen
Denk ook niet dat dit haar vertrouwen in de mens ten goede komt :sob:

Hier is het gelukkig nog heel rustig mbt vuurwerk dus ze ligt nog lekker naast me te dutten

Die pootjes bij elkaar, die fluffy buik :heart_eyes:

Vorig jaar schrok ze wel beetje van vuurwerk maar gelukkig niet zo erg dat ze zich echt verstopt. Ik heb een paar plekjes gemaakt waar ze zich kan terugtrekken (dozen met dekentjes zijn dan favoriet) en verder de muziek wat harder en dan komt het hopelijk goed

15 likes

Ah wat een lastige situatie zo! Is ze veel afgevallen dat je moet dwang voederen?

1 like

Mijn kat vind het geloof ik ook wel prima. Kijkt idd een beetje op als er knallen zijn en vindt de flitsen juist heel interessant. Ben benieuwd hoe het vanavond is. Kan me niet meer herinneren hoe hij vorig jaar reageerde, dus het zal wel niet heel bijzonder geweest zijn

We kunnen haar niet wegen dus geen idee, maar ze heeft dinsdag ochtend voor het laatst gegeten
Vandaag is haar laatste ā€˜kansā€™ om het zelf te doen

Grote baas hier heeft nergens last van, heel blij mee :blush:

13 likes

Misschien weet je dit al, maar Hills a/d voer werkt echt heel goed! Ik heb helaas ook een paar keer moeten dwangvoeren en dit is echt een soort wondermiddel waar ze goed van opknappen. Mā€™n dierenarts vergelijkt het altijd met astronautenvoer. Het is ook makkelijk in een spuit te krijgen, want als je het roert wordt het nog vloeibaarder. Heel veel sterkte in ieder geval!

1 like

Kat heeft nou dus toch het snoer van de kerstboom doorgebeten :roll_eyes::triumph:

2 likes

Hier hetzelfde, totaal niet bang gelukkig!

Onze vorige poes was wel heel bang, die ging dagen van tevoren onder het bed verstoppen. Vond dat zo zielig altijd.

1 is altijd heel bang en kruipt weg, nummer 2 is dol op siervuurwerk. Maar ze zijn nu nog best chill eigenlijk.

Denk dat onze kat iets verkeerd heeft gegeten. Net gebraakt en daarna stinkende ontlasting met wat diarree. Nu verstopt ie zich op zolder :cry: En hij knort niet/doet zā€™n hoofdje niet omhoog om hem te aaien. Maak me altijd direct immense zorgen, maar t zal vast wel meevallen.

Ik vroeg een tijdje terug nog naar tips voor mijn katjes die bang waren voor vuurwerk maar ze zijn toch over hun angst heengekomen blijkbaar, de hele dag al knallen en het doet ze helemaal niks terwijl ze eerst voor het kleinste knalletje onder de bank zaten

Heel blij mee anders vond ik het zo zielig om 12 uur, hoop dat ze ook ooit over de angst voor de stofzuiger komenšŸ˜‚