Kattentopic #2 (Deel 1)

Misschien een kattentrimmer contacteren? Zij hebben echt heel veel kennis over kattenvacht. Ik betaal 50 EUR daarvoor en dan is ze een uur bezig met mijn kat te wassen + kammen, nagels knippen, oren kuisen, etc.

Is het plotst dat ze zich niet meer wast? Misschien heeft ze wel tandproblemen. Zo zielig :frowning_face:

Ja ik zal het sowieso delen!
Ik weet niet hoe snel deze dingen gaan, ze willen toestemming om mijn video’s te gebruiken maar ze vragen ook om bepaalde shots en of ik van plan ben nog meer te filmen.

2 likes

Nee al een tijdje. Ze is ook gewoon echt oud en dement. Mijn vader wil er morgen mee naar de dierenarts, mocht ze het overleven dan is een trimmer een goed idee

1 like

Mn kitten wordt morgen gesteriliseerd (HUILEN) en ze mag nu dus geen eten meer… Het idee dat ze straks naar dr bakje loopt en er geen eten is zoooo zielig :disappointed::disappointed::disappointed:

Ik heb dit twee keer meegemaakt met mijn katten. Een keer precies hetzelfde als jij, er was niks aan de hand en de avond nog gewoon helemaal normaal. De week ervoor waren we naar de dierenarts en alles was in orde, geen hartruis niks (behalve wat tanden die eruit moesten) en toen heeft ze snachts waarschijnlijk ook een plotselinge hartstilstand gehad en is uit de kattenbak gevallen.
Bij mn andere kat was de hcm al verder, hij kreeg vochtafdrijvende pillen en het was twee weken eerder al kantje boord geweest en toen is zijn hart er ook mee opgehouden.

Wat mij persoonlijk heel erg helpt is dat ze eigenlijk heel snel en pijnloos zijn overleden op hun vertrouwde plek. Dat idee vind ik fijner dan dat ik de knoop door moet hakken bij de dierenarts van dit gaat niet meer (en dan ben je gevoelsmatig te laat, tenminste mijn uitgangspunt is de kat zo min mogelijk laten lijden. Driekwart jaar later bleek mijn andere kat FIP te hebben en dat was eigenlijk veel zieliger. Ook voor mij trouwens want heb echt al veel katten gehad en dat was niet de bedoeling).
Maar in principe weet je dat de kans groot is dat je afscheid moet nemen van je kat/vriendje op het moment dat hij/zij bij je komt wonen. Zo is het nu eenmaal met huisdieren. Dat idee geeft mij iig houvast om zoveel mogelijk te genieten als ze er zijn.

Ik hoop dat mijn bericht een beetje helpt! En hcm is echt een rotziekte.

4 likes

Ik zag vanmorgen een filmpje van Jackson galaxy over verlegen en bange katten.

Samenvatting

Deze
https://youtu.be/y3zUrrTyeAw

Het ging er om dat je katten moet betrekken bij het gezin, en niet ergens alleen en/of onder moet laten zitten. Hij zei ook dat je eigenijk alles dicht moet maken waar katten onder kunnen zitten, omdat je ze anders nooit te pakken krijgt bij brand. Daar zit wel wat in, maar ik dacht dat katten het ook wel leuk vinden om ergens onder te zitten.
Maar hij zei dat sommige mensen zeggen “ja maar mijn kat vindt het gewoon leuk om in de kast te zitten” , maar dat dat nooit het geval is.

Nou heb ik dus een kat die sinds een tijdje vaak in de voorraad- (en afval en troep)kast zit.
Soms wil ik iets weggooien en dan zit ze daar dus gewoon wat voor zich uit te staren. Soms ligt ze te slapen. Ze maakt de deur zelf open als hij niet op slot zit.

foto ter illustratie

Ze ligt ook vaak te slapen op die groene koeltas onderin, en als er geen flesjes staan zit ze ook vaak naast de airfryer. Schrok me een keer kapot toen ik in het donker de airfryer wou pakken.
Dat blok waarop ze zit lopen verwarmingsleidingen door.

Ik dacht dus, ze vindt dat gewoon leuk. Of het is daar lekker warm. Of ze voelt zich beschut.
Maar volgens jackson is het helemaal fout.

Ze ligt ook vaak genoeg op de bank of op schoot, dus ze is niet bang, wel een beetje schrikkerig en verlegen bij nieuwe mensen.

Wat denken jullie er van? Liggen jullie katten ook graag in een kast of ergens beschut en denk je dat dat erg is?

Mijn kat is totaal niet bang, schrikkerig(behalve met vuurwerk) en hij vindt nieuwe mensen altijd interessant maar hij ligt ook regelmatig in de kast gewoon te slapen. Maakt zelf de deur open en gaat er in liggen slapen, heb daar eigenlijk nooit bij nagedacht dat dat slecht zou zijn haha.

Net zo goed als dat ze onder de bank zitten, ja doen ze wel eens en vooral met vuurwerk doen ze dat, maar soms zitten ze daar ook gewoon terwijl er niks is om bang voor te zijn ofzo. Mensen vinden het soms toch ook fijn om zich terug te trekken, ik denk dat katten dat ook gewoon hebben?

1 like

Ja toch? Nou ik heb Jackson best hoog zitten, maar naar mijn idee klopt dit dus niet.
Misschien als je kat altijd alleen maar in de kast zit, dan zal er misschien iets aan de hand zijn.

1 van onze katten is wel bang aangelegd, alleen als er andere mensen in huis zijn. Maar zij vind het heerlijk om boven in de kleding kast te liggen. Of alleen maar even te kijken. Ze slaap ook vaak op zolder achter een luik. Heb niet het idee dat ze dan bang is. Komt ook vaak genoeg bij je liggen of staat weer tegen je aan te piepen.

Denk niet dat het erg is, denk dat ze rustig willen slapen.

1 like

Ja denk het ook hoor, daarom liggen ze ook graag beschut in een doos of hoog waar niemand erbij kan en ze goed overzicht hebben.

1 like

Onze kat is echt helemaal niet bang aangelegd en kruipt zo bij iedereen op schoot, maar vind het ook heerlijk om in een kastje te gaan liggen slapen. Volgens mij vindt ie dat gewoon lekker beschut, net als dat ie ook graag in een doosje ligt waar ie amper in past en aan alle kanten uitpuilt. Ik heb echt helemaal niet het idee dat ie eigenlijk bang is of dat ie het niet leuk vindt.

1 like

Ik heb Jackson ook hoog zitten en ken het filmpje ook, maar ik denk dat hij inderdaad meer doelt op katten die heel veel/altijd verdekt liggen, en nooit/weinig ontspannen op open plekjes liggen.
Als ik deze kast zie snap ik trouwens helemaal waarom jouw kat daar regelmatig graag komt: zoveel om onder/over/achterlangs te kruipen, en waarsch veel geuren en texturen om te ontdekken :smiley_cat: mijn katten komen ook heel graag in de kelder en knieschotten omdat daar zoveel te ontdekken is :stuck_out_tongue:

4 likes

Vandaag weer bij de dierenarts geweest. Poes is een klein beetje afgevallen en de de temperatuur was weer verhoogd. De dierenarts maakte zich niet mega zorgen. Het belangrijkste blijft dat mijn meisje blijft eten en drinken en dat doet ze. Helaas gaat het met mij niet al te best door alles wat er gebeurd sta ik helemaal strak van de spanning en het lukt mij maar niet om te ontspannen. Word ‘s nachts ook continu wakker. Dus als iemand tips heeft hoor ik het graag.

Gelukkig eet en drinkt ze nog! Hopelijk knapt ze snel op.

Misschien een begeleide meditatie? Dat helpt bij mij om te ontspannen. Doe ik wel eens als ik in bed lig vlak voor het slapen gaan.

1 like

@Willem mijne is heeeeel huiverig voor bezoek, ál het bezoek ook. Dan vlucht ze een berghok in en gaat onder een kastje zitten. Anders verstopt ze zich niet vaak maar gaat soms wel net zo achter een plant zitten en dan schrik ik hahahaha. Maar het is supersneu wanneer ik het berghok sluit als ik bezoek krijg? Als ik dan naar haar toe ga kijkt ze me echt paniekerig aan :pleading_face:

Ah sneu! Ik zou haar dan ook zeker gewoon haar eigen veilige plekje laten zoeken hoor, en niet forceren om maar in de woonkamer te blijven. Daar maak je mee mee kapot dat dan het ineens beter gaat denk ik!

Ik ga eens kijken of dat voor mij werkt. Heb net bij de drogist ook valeriaan gehaald want dat schijnt ook te werken.

1 like

Cute gaapje

28 likes

Ze zit klaar voor haar volgende patiënt. Ze zit echt altijd heel grappig! Ook op alle leuningen zit ze zo haha.

40 likes

Vandaag was een goede kattendag. Ik heb Dolly’s nageltjes kunnen knippen :tipping_hand_woman:, we hebben een uur geknuffeld, ze snapt hoe ze uit de catit bak met groene potjes moet eten en niemand heeft gespuugd.

Ik voel me dus wel echt een kattenvrouwtje sinds ik haar heb. Als ze dan ook komt knuffelen kan ik zo verdrietig worden, want hoe kun je zo’n beestje afstaan??? En anderzijds ben ik superblij ofc, want we passen supergoed bij elkaar. Bizar eigenlijk. 1 bezoekje aan het asiel (eerste ooit) en match made in heaven :tipping_hand_woman:

32 likes