Ik zag vanmorgen een filmpje van Jackson galaxy over verlegen en bange katten.
Samenvatting
Deze
https://youtu.be/y3zUrrTyeAw
Het ging er om dat je katten moet betrekken bij het gezin, en niet ergens alleen en/of onder moet laten zitten. Hij zei ook dat je eigenijk alles dicht moet maken waar katten onder kunnen zitten, omdat je ze anders nooit te pakken krijgt bij brand. Daar zit wel wat in, maar ik dacht dat katten het ook wel leuk vinden om ergens onder te zitten.
Maar hij zei dat sommige mensen zeggen “ja maar mijn kat vindt het gewoon leuk om in de kast te zitten” , maar dat dat nooit het geval is.
Nou heb ik dus een kat die sinds een tijdje vaak in de voorraad- (en afval en troep)kast zit.
Soms wil ik iets weggooien en dan zit ze daar dus gewoon wat voor zich uit te staren. Soms ligt ze te slapen. Ze maakt de deur zelf open als hij niet op slot zit.
foto ter illustratie
Ze ligt ook vaak te slapen op die groene koeltas onderin, en als er geen flesjes staan zit ze ook vaak naast de airfryer. Schrok me een keer kapot toen ik in het donker de airfryer wou pakken.
Dat blok waarop ze zit lopen verwarmingsleidingen door.
Ik dacht dus, ze vindt dat gewoon leuk. Of het is daar lekker warm. Of ze voelt zich beschut.
Maar volgens jackson is het helemaal fout.
Ze ligt ook vaak genoeg op de bank of op schoot, dus ze is niet bang, wel een beetje schrikkerig en verlegen bij nieuwe mensen.
Wat denken jullie er van? Liggen jullie katten ook graag in een kast of ergens beschut en denk je dat dat erg is?