Schaterlachend op het toilet op werk zitten lezen! Vooral dat je er zo nuchter onder bent gebleven haha, geweldig.
(Nu denkt mijn collega dat ik een lachwekkende drol had vermoed ik)
Niet van mij maar een collega heeft een keer op een ouderavond tegen de moeder van een leerling (laten we hem Jasper noemen) ontzettend geklaagd over de werkhouding van haar kind, het totale gebrek aan inzet, de brutaliteiten enz. enz. Echt behoorlijk van leer getrokken. De moeder van Jasper was helemaal ontdaan, had dit niet verwacht bij haar zoon, maarja, dat hoor je ouders wel vaker zeggen.
De volgende ochtend kwam er een heel bedeesd jongetje met tranen in zijn ogen bij het bureau van mijn collega om zān excuses aan te bieden en te vragen hoe hij het beter kon doen. Collega had geen idee waar deze modelleerling het over had, tot het kwartje viel: hij had met moeder over de verkeerde Jasper gepraat. Collega heeft bij de eerste gelegenheid moeder gebeld en alles rechtgezet met welgemeende excuses uiteraard, maar ik vond dit ZO zielig voor het jongetje dat ik nog steeds de neiging moet onderdrukken om hem te knuffelen als ik hem zie op de gang. Maar dat zou ook zielig zijn, dus jaš
Ogermmmm.
Ja, echt heel zieligš¢
Is er een keer een ouder die meteen aanneemt wat de docent zegt, gaat het nog mis ook haha.
Ja, inderdaad, in veel gevallen geloven ouders ons niet, maar net dit jongetje had thuis enorm op zān lazer gekregen. Maargoed, daarom is het in de eerste plaats waarschijnlijk zoān modelleerlingš
Hij zal er inmiddels wel weer overheen zijn denk ik
Ik bleef laatst met mijn voet in mijn tas haken en ging echt me toch een potje op mijn gezicht. Zag er echt heel dom uit geloof uit.
Gelukkig lag er tapijt en kon ik er zelf mee lachen
Ik ging twerken en dacht dat een mannelijke collega mij niet zag. Hij zag mij en reageerde ook nog met āZoā¦ ā ik wilde toen echt door de grond zakken.
Haha ik vraag me wel af waarom je ging twerken op je werk?
Haha, ik was gewoon melig en er waren nog maar weinig mensen op kantoor.
Had vorige week nog eentje.
Pas al 3x op bij een gezin met een babytje. Leuke ouders en klets vaak nog gezellig wat na. Laatst kwamen ze tegelijk thuis en was er een situatie waar ik met de de moeder in de gang stond en de vader in de keuken. Toen zei de moeder: āOja moeten nog even zorgen dat jij voor volgende week de sleutels van Jasper krijgtā. Waarop ik zei: āWie is Jasper?ā Bleek dat dat haar man is die echt 5 meter verderop stond en waar ik al op 3 verschillende dagen 1 op 1 mee heb gepraatā¦ net ongemakkelijk haha
Jawellll :ā(
Het genante vond ik ook dat ik hierdoor zo een beetje liet blijken dat ik geen moeite had genomen om die informatie destijds op te slaan haha
Ik heb er een goeie:
Aan +/- 20 merken vragen een sample van hun product te versturen aan onze nieuwe fotograaf.
En dan het verkeerde huisnummer doorgeven Dat had ik pas 2 weken later gemerkt overigens (omdat het eerste pakketje dus niet kon worden afgeleverdā¦ er volgde al snel een stortvloed aan mailtjes van de merken die dus hun spullen retour kregen haha).
Ik heb bij mijn oude werk een keer perongeluk alcohol gegeven aan iemand die komt controleren of je wel goed leeftijden checkt enzo (en die was dus onder de 18). Toen ik erachter kwam voelde ik me zooo kut was toen zelf ook nog best jong.
Ohh ben altijd benieuwd hoe zoiets dan werkt. Krijgt de winkel dan een boete of zo?
Even vanuit supermarkt ervaring :
Bij de Albert Heijn werden/worden de steekproeven onderling gedaan. Dan komen collegaās van een andere appie alcohol kopen. Meestal zijn dat dan werknemers van 17/22 jaar oud. Ze moeten dan een aantal spullen kopen (meestal chips, koek) en dan een flesje bier oid. Als je het verkoopt zonder de leeftijd te checken loopt hij naar buiten waar zijn baas staat te wachten, en die baas gaat dan naar jouw leiding. Jij krijgt dan op je kop/officiele waarschuwing.
Als de steekproef vanuit de gemeente gaat en je verpest dat krijgt de winkel een mega boete, en mocht het in mijn tijd dan een maand geen alcohol verkopen geloof ik. En jij bent je baan kwijt.
Wel leuk trouwens, ik had een gigantiche kut baas bij de kassa. Ze liep altijd te haten op haar medewerkers en wist het zo veel beter dat ze zelf achter de kassa zat vaak. Toen is zij tot 2x toe gefaald bij zoān onderlinge steekproef hahaha
Edit :
Online staat dit aangegeven :
De gemeente kan een zogenaamde bestuurlijke boete opleggen. Dit is een boete die opgelegd kan worden zonder tussenkomst van een rechter. Bij horeca of slijterijen kan de gemeente de horeca- of slijterij vergunning schorsen. Bij supermarkten heeft de gemeente de mogelijkheid om het recht om alcohol te verkopen voor een periode van maximaal 12 weken te ontnemen. Zij kan dit doen wanneer een supermarkt drie keer betrapt wordt op het verkopen van alcohol aan iemand onder de 18.
Ik ook! En het was een officiĆ«le controle maar ze hebben uiteindelijk geen waarschuwing gekregen omdat ik helemaal van de leg was erdoor, moest daarna ook op gesprek met de manager. En toen ik thuiskwam heeeeel hard gejankt bij mān moeder, vond het zo erg haha. Het is ook super lastig inschatten soms.
Soort van geruststellend dat ik niet de enige was bij wie dit is gebeurd. Ik weet niet meer of het een officiƫle of onderlinge oid was. Ik moest toen ook op een gesprekje met de teamleider en volgens mij zat ik daar toen al bijna te janken haha, maar over ontslag is niet gesproken toen, maar wel goed duidelijk gemaakt dat ik er vanaf toen echt goed op moest gaan letten.
Eigenlijk heb je met werken bij de supermarkt op die manier al best veel āverantwoordelijkheidā in combinatie met de hoogte van het loon en leeftijd.
In mijn tijd kocht je alcohol vanaf 16 jaar dus was het niet zoān issue.
Werk nu weer in een supermarkt en wij leren alle medewerkers om altijd om id kaart te vragen.
Doet een klant moeilijk? Meteen leidinggevende roepen.
Ze hoeven bij mij niet zelf die discussie aan te gaan.
Heb een vrouw aan het werk die gewoon niemand controleert en door haar halen we de keuring dus niet.
Zijn ook al meerdere gesprekken over geweest en minimaal 1x per week zeggen we nog ; vraag klanten om hun legitimatiebewijs.
Doet er niks mee. De volgende keer als ze zakt nemen we afscheid van haar.