Impopulaire meningen #4

Wat ik ook heel kut vind is mensen die in een oude school gaan wonen

12 likes

Ja en dan zo lekker kek de ringen van de gymzaal laten hangen :crazy_face:

En een kerk lijkt me een nachtmerrie. Zit Piet Hein 's nachts in je huis te spoken. Noooooo thanks!

8 likes

Ik snap sowieso de populariteit niet van huizen die grote open ruimtes zijn. Je kan het wel een loft noemen maar het betekent nog steeds dat mijn bed in dezelfde ruimte staat als de woonkamer waar luidruchtige huisgenoten zitten te gamen of tv zitten te kijken en de keuken waar met glazen wordt gerinkeld en het eten stinkt en naja geef me gewoon een muur? Wat is daar nou op tegen. Geef mij maar liever 5 kleine kamertjes die elk hun eigen functie hebben dan zo’n balzaal.

28 likes

Wat heeft Piet Hein met de kerk te maken? Genoeg andere spoken toch die daar logischer zijn toch?

3 likes

Misschien bedoelde ze Magere Hein?

2 likes

Ooohh dat klinkt logischer haha. Ik miste al de connectie.

5 likes

Hier op aansluitend: Ik snap er echt niets van dat bijna iedereen ineens zijn keuken openbreekt zodat de woonkamer en keuken 1 grote ruimte zijn. Wellicht is het voor een betere lichtinval maar verder kan ik geen enkel voordeel bedenken. Helemaal niet als je met meer dan 1 mens in een huis woont.

7 likes

Ik vind een open keuken zelf ook fijner omdat je anders zo ongezellig in je eentje staat te koken. Vaak is dat dan ook een relatief kleine kamer en daar houd ik ook niet van. De rest van het huis wel in aparte kamers graag! Ik hoef echt geen bed naast mijn keuken te hebben staan

14 likes

Ik kon mijn keuken op die manier groter maken.
Verder veel nadelen, rommel blijft zichtbaar en apparaten hoor ik duidelijker :joy:

Een groot nadeel vond ik aan ons huis dat het geen open keuken had. Nu twee jaar later ben ik echt blij dat we geen open keuken hebben. Geen herrie, troep of geuren uit de keuken in de woonkamer :+1:.

2 likes

Ligt eraan hoe groot de keuken is, als het zo’n klein smal hokje is en de eettafel is er ver vandaan aan de andere kant van de flat / het huis dan lijkt me dat niet zo chill, ook om met je pannen en schalen helemaal naar de tafel te moeten lopen enzo. Als je een ruimere (woon)keuken hebt met ruimte om te zitten of een bar enzo dan is afgesloten prima. In mijn ervaring verzamelt bezoek zich ook altijd in de keuken, niks zo gezellig als kletsen en wijn drinken terwijl je (evt samen) staat te koken. Dat is minder leuk als je in afgesloten ruimtes ver van elkaar zit.

2 likes

Ik vind loft vooral een ordinaire naam bij die kantoorombouwprojecten om nog eens extra goedkoop alles te kunnen doen door het weglaten van extra muren en deuren. En dan steeds blablablabla hoge prijs maar het is wel een LoFTWoNiNG!!!1 :face_vomiting: loftwoningeb zijn de kantoortuinen in privétijd.

17 likes

Ik liep laatst in de Jordaan en daar liep een moeder en die zei tegen haar kindje: “en waar gaan we nu heen??? Ja, naar de LOFT!!” echt misselijkmakend plus waar in de Jordaan vind je een loft dat is waarschijnlijk gewoon een veredelde studio en noem het gewoon huis :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth:

18 likes

Mijn droom is ooit om een gezellige oude woning te hebben met allemaal kleinere ruimtes. Ik zou dus ook nooit een muur doorbreken voor een open keuken. :woozy_face:

1 like

Wat ik dus niet snap aan moderne keukens is het gebrek aan bovenkastjes. Dat is ook een impopulaire mening want bijna alle nieuwe keukens die ik op Funda en bij vrienden zien hebben geen bovenkastjes.

30 likes

En bij nieuwe huizen, waar zijn de kelders gebleven?

4 likes

Dit snap ik, vooral bij kleinere keukens, ook niet. Is toch chill om al je apparatuur, voorraad en bakjes uit het zicht te zetten ipv je hele aanrecht vol te hebben staan.

1 like

Ja sowieso weinig kastruimte in keukens. Irritant.

3 likes

Welke kelders? Daar staat water :stuck_out_tongue:

4 likes

Ja dit snap ik ook niet? Onze keuken heeft dan wel kastjes, maar van die halve. Vriend is 2 meter en moet dus bukken om er in the kunnen kijken. We zijn wel wezen kijken of we ze konden vervangen, maar dat zou meer dan €1000,- kosten :cry: Nu doen we het er maar mee tot we ooit een compleet nieuwe keuken willen haha

2 likes