Ik ben helemaal niet ingelezen in de discussie omtrent Shell, dus dit staat daar even los van. Maar het argument dat anderen het anders toch wel doen kan ik niet begrijpen. Als iemand iets slechts doet (even los van of Shell wel of niet slecht is) kun je dat toch niet goedpraten door te zeggen als hij/zij daarmee stopt, een ander alsnog wel verder gaat.
Alsof je stropers niet meer stopt, omdat er anders wel iemand anders gaat stropen. Zo werkt dat toch niet?
Fair point, maar in dat geval wil je stropers stoppen in zn algemeenheid. En in dit geval gaat het specifiek om Shell stoppen en niet om Total, Chevron, Exxon Mobil etc stoppen. Ik zie nooit protesten bij een ander oliebedrijf (ok bij BP waarschijnlijk wel toen met de golf van Mexico) en wel dat Shell specifiek getarget wordt.
Terwijl die het dus relatief goed doen in vergelijking met andere oliebedrijven. Maar je hoort nooit iemand over andere oliebedrijven.
Edit daarnaast ben ik zelf wel gevoelig voor het âbetter us than themâ argument. Want als het toch gaat gebeuren (bv boren bij de noordpool) kan het maar beter door een bedrijf gebeuren dat veiligheid en milieu hoog in het vaandel heeft dan bv een Chinees staatsbedrijf die het echt aan hun reet zou roesten als er milieu gevolgen zijn)
Heb sowieso al een mening over die milieu organisaties, die oa schade aangericht hebben bij Shel HQ, waar ben je dan mee bezig?
Plus vind je punt wel fair. Als shell het niet doet, doet iemand anders het wel. Shell doet het tenminste nog veilig en gebruikt winst van olie voor r&d. Normaal gesproken is dit wel een beetje een karig argument, maar we kunnen gewoon nog niet de hele wereld voorzien van energie behoeftes door renewables, dus een bedrijf moet het wel doen. En vind Shell best sterk qua âdifferent places different placesâ, hun energie transitie strategie verschilt in NL en DE al super erg omdat het per land verschillend is wat kan, laat staan per argument
Ah leuk! Ik Pm je er even over, want het is iets te herkenbaar bij mij
Ik hou niet van BBQâen. Ik hou niet van buiten eten, omdat er allemaal beesten rondvliegen. En ik vind het te lang duren.
Al het eten van de BBQ smaakt altijd hetzelfde, verbrand. Of mijn vader kan gewoon totaal niet BBQâen
Hahaha ik vind het ook zo overrated, maar het noodlot wil dat de man van mijn moeder een Passie heeft voor de bbq. Gelukkig heeft hij ook het besteedbare inkomen van een babyboomer die al 20 jaar bij hetzelfde bedrijf werkt dus er kunnen heel wat gadgets via internet gekocht worden, zoals vleesthermometers die met bluetooth aan zijn telefoon verbonden zijn. Weet je wat dat betekent? Dat je gewoon het hele jaar door kunt bbqâen!!! Vanaf je bank!!! Ik denk dat er bij hen thuis de afgelopen 2 jaar niets gegeten is dat niet minimaal 12 uur op lage temperatuur heeft liggen grillen.
Haha ik ga nu bijna denken dat jij de dochter van mn collega bent. Haar man barbecuet (schrijf je dat zo??) Ook het hele jaar door en zij doen ook lang garen enz. In de big green egg.
Ik vind bbq opzich best oke, maar dat buiten eten hoeft van mij ook niet zo. De tuintafel is altijd gammel, dus als iemand snijdt schudt die hele tafel en ik heb het altijd binnen no time koud (ook als het overdag 30+ graden was)
Als mijn vriend een BBQ van dik 1000 euro zou kopen zou ik echt gek worden denk ik
Haha ik geloof niet dat hij zoân green egg heeft! Wel een of ander megaduur ander ding natuurlijk. Maar hij post ook op bbq fora enzo dus er is een hele groep van deze mannen actief⊠misschien zijn ze wel online vrienden.
Ik vind âleed niet met leed vergelijkenâ eigenlijk dikke fucking onzin.
Haha vaak vinden mensen mijn voeten schattig, ik heb er zelf niks mee maar mijn beste vriend zit heel vaak aan mijn voeten als we op de bank liggen/zitten. Gewoon een beetje aaien/kriebelen want hij vind mân voeten zo leuk (zijn woorden). En ik vind het zelf wel een chill gevoel. Dit doen we eigenlijk zo vaak dat ik er niet eens bij stil sta maar nu klinkt het best raar. Ik denk wel dat voeten over het algemeen als veel viezer worden beschouwd dan dat ze in werkelijkheid zijn.
Ja dit vind ik ook altijd een beetje jammer.
Ook wanneer een afspraak al heel lang staat en ze dan die dag zelf afzeggen met âik ben de 5 nachten hiervoor uitgeweest en het laat gemaakt en nu voel ik me een beetje niet zo fit worden, dus ik moet onze overdagactiviteit afzeggen want ik heb echt even een dag voor mezelf nodig want ik wil echt niet ziek worden volgende week.â
Of nog erger, wanneer een afspraak al heel lang staat en ze dan de dag ervoor appen âik ben de 5 nachten hiervoor uitgeweest en het laat gemaakt en nu voel ik me een beetje niet zo fit worden, dus ik waarschuw alvast, ik hoop dat ik me morgen gewoon goed voel zodat onze overdagactiviteit door kan gaan maar ik laat het je nog weten want ik wil echt niet ziek worden volgende weekâ
Ja, kan gebeuren maar ik voel me dan zo laag op de prioriteitenlijst staan dat het mân eigen humeur verpest.
Normaal gesproken vind ik Amy Schumer niet zo heel grappig. Maar ik heb wel echt gelachen om haar show âgrowingâ die op Netflix staat.
Geen idee! Ik weet alleen dat ze vorig jaar van een herenafdeling kwamen omdat ik te grote voeten had voor de damesafdeling
Vroeger had ik ook een vriendin die vaak cancelde want ze zat toen steeds precies als wij af hadden gesproken te krap bij kas om in het weekend met de trein te kunnen reizen. Ze had in het weekend studenten over zodat ze met korting kon reizen. Maar wel veel weken van te voren dat inplannen en veel uitgaan. Leg dan gewoon wat geld opzij dacht ik dan steeds.
Dit vind ik geen excuus en echt super respectloos tegenover de tijd die ik vrijhoud!!
In ieder geval een vrij impopulaire mening op mijn leeftijd (22): ik slaap extra lekker op nachten als koningsnacht, wetende dat iedereen in drukke kroegen staat, op plakkerige vloeren tussen zwetende mensen en de volgende ochtend wakker wordend met een kater. Terwijl ik gewoon heerlijk met mân vriend een avond op de bank heb gehangen en een goede nacht doorslaap. Dan geniet ik nog meer van het huismus leven. Ja ik ben een oma en proud.
Ik heb echt niks met koningsdag
Ik vind Nederlandse muziek toch wel het vreselijkste ever.