IKEA topic

Wil je een gaatje voor de snoeren of wil je er een heel vierkant uitzagen? Beide kan wel, maar hoe meer je wegzaagt, hoe instabieler de kast in de zijwaartse richting wordt, als er aan beide kanten nog kasten naast staan is het niet zo’n probleem, eventueel kun je ze aan elkaar verankeren (dat is geloof ik sowieso wat de handleiding adviseert).

1 like

Als het een ‘klein’ gat in het midden is verliest hij niet heel veel stabiliteit. Mist het ene heel stuk dan za dat wel invloed hebben!

1 like

Ik wil een gaatje alleen voor de snoeren en aan allebei de kanten staat een kast. Verankeren ze hem sowieso als je hem laat plaatsen?

Dat kantelgevaar geldt als de zware laden allemaal openstaan. Dan kukelt die door het gewicht naar voren.
Mijn malm stond los in mijn kamer. Niets aan de hand hoor! Als je maar de zwaarste spullen in de onderste lade doet en maar 1 lade per keer opent.

Ik heb ze zelf in elkaar gezet, dus dat weet ik niet, maar anders is het een kwestie van 2 schroeven door de voorgeboorde gaatjes in de zijwand boren, kind kan de was doen :muscle:

2 likes

Heb de boekenkast speaker gekocht :sunglasses:

Had nog een cadeaubon van 80 euro omdat ik een paar maanden terug iets had terug gebracht, dus hij voelt nu bijna gratis aan haha

5 likes

Ik heb nu twee speakerlampen… :joy: Maar het klinkt echt wel heel goed hoor.

En ik kan er ook audioboeken op afspelen. Superchill! :heart_eyes:

EDIT: kan via de Sonos app de afspeelsnelheid niet aanpassen (Storytel), dat is minder.

Ik hou van Ikea, maar wat is dit? Wat is het nut? Is dit een grap? Dit duurt ruim 6 uur…

4 likes

Haha dit is hier echt al vaker besproken. Het is niet serieus bedoeld, maar meer als grap/asmr

2 likes

Oh dat heb ik dan helemaal gemist haha

Ja dat kan hoor, het gaat hier ook zo snel

Heeft iemand enig idee of je een losse sleutel zou kunnen krijgen van de PS locker. ik neem het kastje van iemand over, maar de sleutel zit er niet meer bij!

Ikea is geweldig met hun klantenservice dus ik zou effe bellen.

1 like

Haha love deze luistercatalogus.

1 like

Ja kan! Kan je bestellen bij de klantenservice, soms hebben ze ze zelfs in de winkel op voorraad om mee te nemen.

Ja joh, bellen. Ik had ook een keer een onderdeeltje kwijt. Kreeg gewoon echt een enveloppe uit Zweden thuisgestuurd. Cool.

1 like

nu ga ik bellen voor missende onderdelen die ik niet daadwerkelijk mis

6 likes

Vraagje over Inbouwkoelkasten van de Ikea! In de winkel werd me verteld dat deze enkel kunnen open- en dichtgaan als de koelkastdeur op een kastdeur gemonteerd wordt. Enkel zo kan het slidesysteem van de koelkastdeur werken.

Het probleem is dat mijn huisbaas maar koppig blijft doen en niet geloofd dat het zonder die kastdeur niet open en dicht kan. Dus ik wou eens kijken of iemand hier die zo’n koelkast heeft dit kan bevestigen.

Wil je een inbouwkoelkast die opengaat wanneer je het kastdeurtje opendoet dan slide die inderdaad doordat die koelkastdeur eraan vast zit. Is dit niet zo dan moet je twee deuren open doen, nl het kast deurtje en de koelkastdeur.
Wat ook kan is dat je een leuke hebt met kastjes waar ergens geen kast zit en waar een tafelmodel koelkast wordt geplaatst. Dit heeft dan niet dezelfde deur als de rest van de keuken maar is gewoon zichtbaar

Aha. Dus met een inbouwkoelkast zou in principe ook kunnen opengaan zonder een deur erop, maar dan moet je ze gwn een voor een opendoen? Want in de winkel werd me gezegd dat de koelkast niet zou opengaan als het op niets anders bevestigd zat.

Over dat tafelmodel had ik nog niet gedacht, denk dat ook het geval is met mijn huidige koelkast (die dus al inbegrepen zat in mijn huurhuis). Daar zit gewoon een koelkast in een ‘lege’ ikeakast zonder deur ervoor.