Hypocriet

Met welke dingen zijn jullie hypocriet?

Ik vind roken echt enorm stinken, en kijk ook een beetje neer op mensen die roken. Maar als ik maar een beetje lam ben op een feestje en iemand biedt het mij aan dan zijn al mijn principes opeens overboord.

En ik geef om het milieu en probeer zo weinig vlees te eten, maar kaas kan ik dan weer niet laten staan. En ik vlieg ook nog ongeveer paar keer per jaar.

7 likes

Ik kan echt slecht tegen beelden/verhalen over dierenleed, maar vind vlees te lekker om vegetariër te worden. Probeer het wel zo min mogelijk te eten, maar ja toch hè.

13 likes

Ik ben vegetariër en eet ook vaak veganistisch maar zou van mezelf eigenlijk beter volledig veganistisch moeten eten omdat er vreselijk dierenleed schuilt achter bijna alle dierlijke producten. Aan de andere kant geef ik dit wel toe en plaats ik veganisten moreel boven mezelf (als ze het om dezelfde redenen doen, anders is de vergelijking scheef) :’) Dus ik weet niet of ik echt hypocriet ben, maar het voelt soms wel zo. Lastig.

2 likes

Oh ja mega. Ik heb bijvoorbeeld een uitgesproken mening over feminisme maar ik kijk graag trash tv en luister graag naar de slettendisco playlist.

Niet consequent zijn is vrij menselijk.

7 likes
  • Ik ben vegetarisch, maar koop vlees voor mijn familie als ik boodschappen doe.
  • Ik ben voor gelijkheid van vrouwen, maar ik kijk chickflicks, luister Kpop en ik geniet van vrouwenbladen.
  • Ik ben erg op mijn privacy gesteld en hou er niet van als mensen mij zomaar op de foto zetten, maar ik vind paparazzifoto’s echt interessant om te bekijken.
  • Ik vind het milieu belangrijk, maar ik koop tijdschriften, koop bij goedkope winkels, gebruik plastic zakjes etc.
  • Ik vind kinderarbeid erg, maar ik koop bij de H&M, Primark, Inditex-winkels, Action etc.

Er zal wel meer zijn, maar daar kom ik nog wel achter

2 likes

Ik vind eerlijk zijn een van de belangrijkste dingen en kan pislink worden als mensen dingen voor mij achterhouden, maar vreet elke avond bakken vol met snacks weg terwijl ik tegen m’n vriend zeg van niet.

Nog zoiets, ik loop altijd tegen hem te preken dat hij gezonder moet eten en koop alleen maar fruit etc als snacks voor hem terwijl mijn geheime opbergruimte onder het bed een ruime voorraad aan chips ed bevat. Voor mezelf uiteraard. Om in het geheim weg te eten. Top :ok_hand:

10 likes

Verklaren dat ik gezond bezig ben met eten maar wel ergens een geheime chocoladevoorraad hebben :tipping_hand_woman:t3:‍♀

2 likes

Precies dit ja.

Ik ben vast wel in meer dingen hypocriet maar wel vegetariër en geen veganist zijn is wel het “grootste” ding wat me vaak ook wel dwarszit.

Ik doe ook altijd alsof ik sbs6 paupertv voor tokkies vind maar ik kan best genieten van een aflevering Mr. Frank Visser op z’n tijd. Stiekem hebben ze soms best leuke programma’s.

En ik heb een enorme hekel aan roddelen en doe er liever niet aan mee, maar als er ergens geroddeld word staan m’n oren soms wel wagenwijd open en kan ik er wel van genieten. Moet me dan meestal echt inhouden niet mee te doen. Gaat soms wel eens mis.

Ik veroordeel mensen ook die in mijn ogen niet fatsoenlijk kunnen spellen maar sommige spellingsregels, met name hun/hen, weet ik zelf ook niet goed toe te passen.

Doen alsof ik heel gezond eet maar elke dag kilo’s paaseitjes, ijs of koekjes wegvreten ben ik ook schuldig aan.

1 like

Ik vind mensen die op de stoep fietsen irritante aso’s, maar als ik het zelf een keer doe en mijn buurman spreekt me daarop aan dan vind ik hem een aanstellerige lul.

18 likes

Ik vind mensen die veel autorijden ipv fietsen echt slecht voor het milieu maar ga zelf echt vaak met de auto als ik moe ben of weinig energie heb.
Ik vind dat iedereen vegetariër of veganist zou moeten worden maar eet soms vlees als mijn vriend een lekker stukje wil delen.

dit haha, echt héél herkenbaar.
sowieso zit ik soms op kantoor ofzo en luister ik naar die teksten ‘vinger in je reet, shawty make the money for me, ik maak je kapot just for the money en doekoes etc etc’ terwijl ik een heel serieus verslag naar de rechtbank typ ofzo en voor justitie en veiligheid werk hahah
vooral als een collega dan bij mij op de kantoor zit. zit ik zo: :upside_down_face:

15 likes

Ik moet hierbij ook denken aan een post van egf. Weet niet meer wie het was. Een lerares die net een leerling had aangesproken op dit soort muziek dat het niet kon enzo. En toen zette ze haar auto aan? (Geloof ik mijn geheugen is een zeef) en kwam dit nummer HEEL hard

2 likes

Ik vind mensen vaak/snel lui. Als ze (voor mijn gevoel) overal met de auto naartoe gaan, als ze niet lijken schoon te maken, als ze niet sporten. Maar ik ben zelf echt aardslui. Maak minimaal schoon en lig het liefst de hele dag op de bank of in bed.
Als iemand keihard rijdt ben ik de 1e die roept wat een aso idioot! Maar als ik haast heb trap ik ook mn gaspedaal vol in.
Ik vind bepaalde artiesten irritant, maar luister wel hun muziek, kijk hun tv programma’s of hun sport

2 likes

Als ik denk dat mijn huisgenoot iets van mij gebruikt, dan wil ik het het liefst verstoppen en soms doe ik dat ook. Maar als iets van mij op is en ik de nood is hoog op dat moment, dan gebruik ik wel eens iets van de huisgenoot.

1 like
  • Ik vind het echt heel irritant als mensen (een vriendin, familie) al hun riem open maken als ze naar het toilet lopen maar doe dit zelf ook :see_no_evil: Thuis dan he. In het openbaar doe ik dat niet :stuck_out_tongue:
  • Ik vind een vrouw een bitch noemen echt niet ok, bijvoorbeeld iemand die dat zegt over zijn ex, noem haar gewoon bij haar naam of ‘ex’ ofzo, doe normaal. Maar ik luister wel muziek waarin het barst van de bitches en hoes. Alleen als er gevoelige kinderoortjes bij zijn kan ik met moreel gezien niet aan en moet de muziek uit. Ze kunnen geen Engels, maar het idee alleen al, zo vrouwonvriendelijk.

Ik vind mezelf best goed in niet schelden, mensen erop aanspreken als ze woorden als homo als scheldwoord gebruiken etcc., maar in stuktv noemen ze elkaar dus vaak homo als scheldwoord of wijf alsof het slechte dingen zijn en toch kijk ik dat kanaal heel erg graag

1 like

Ik werk in de zorg en preek graag over inclusie en verdraagzaamheid en elkaar in je waarde laten maar ik heb vaak snel een mening over iemand :grimacing::joy:

1 like

Ik eet zelf geen vlees ivm dierenleed en milieu, maar mijn hond eet wel elke dag een halve kilo vlees.

Ps. O wow topic van 4 maanden geleden okeeeee :woman_shrugging:t4:

Maar je kunt honden toch ook niet vega laten eten? Volgens mij is dat helemaal niet goed voor ze.

1 like

Het kan wel, je hebt bepaalde vegetarische voeding, met name voor honden met een allergie bedoeld geloof ik.
Maar of je hondje er echt gezonder op wordt betwijfel ik ook ja.