Huizen/woningmarkttopic #2

Wij hebben vanochtend voor het eerst geboden! Op het huis dat we vorige week hebben bezichtigd. Super leuke buurt, huis moet nog wel wat aan gebeuren. Dankzij onze aankoopmakelaar weten we dat we (net) het hoogste bod hebben, ook hebben we geboden zonder voorbehoud van financiering (wel met bouwtechnische keuring). Doordat het huis flink opgeknapt moest worden is de prijs flink lager dan onze max, dus zonder voorbehoud durfden we wel aan (al blijf ik het een enge gedachte vinden). We horen het waarschijnlijk morgenochtend!

15 likes

Klinkt goed! Spannend :sparkles:

1 like

https://www.ad.nl/westland/in-deze-tijd-onmogelijk-om-een-groot-huis-kopen-op-je-25ste-nee-hoor-niet-voor-doorstromer-ronald~abcc449f/?fbclid=IwAR08Qh5p9Oi6W06WdQrRiyGkxP0noJ7i1iG0OPW9QVAHIK0mmTaLVbDDsGA

Weer zo’n typisch artikel :sweat_smile:

1 like

“ Met een klein beetje hulp van zijn ouders kon hij uiteindelijk een eengezinswoning uit 1910 van 73 vierkante meter kopen in Naaldwijk.”

“ Van den Berg kocht zijn nieuwe huis met een hypotheek die alleen op zijn salaris staat, want zijn vriendin studeert nog. ,Wel wilden haar ouders ons wat schenken. Daardoor hebben we nu een hoekwoning in Nijmegen kunnen kopen uit 2010 van 110 vierkante meter”, zegt Van den Berg blij over het huis dat hij voor 360.000 euro (inclusief verbouwing) kon aankopen. “

Past heerlijk in de millenials eten te veel avocado en kopen daardoor geen huis frame. Maar kijk hier is Ronald, een doorstromer, met overwaarde, helpende ouders, maar vooral een spaarzame Westlander. Daardoor kan hij een huis kopen. Jij kan dit ook.

23 likes

Gadverdamme wat een kutverhaal
Echt een soort bizarre humble brag die ook maar niet ophoudt

7 likes

Ik heb t artikel nog niet eens gelezen en nu al een hekel aan Ronald

11 likes

Ons bod is geaccepteerd!! Zoo blij. Morgenochtend gelijk de bouwtechnische keuring. Hopelijk kunnen we per 1 juli gaan starten met klussen.

56 likes

Wat fijn, gefeliciteerd!!

1 like

lekker! Gefeliciteerd :slight_smile:

1 like

Is toch verdomme niet normaal

5 likes

Eigenlijk is het beleid meer een probleem dan die paar fraudeurs.

Waar ik woon worden er weer allemaal een-gezins sociale huurwoningen verkocht :clown_face:

2 likes

Ligt er echt heel erg aan hoe de constructie is. De canon kan 50 jaar afgekocht zijn en dan verandert het maandbedrag niet, of het kan periodiek wijzigen (aka hoger worden XD). Is er veel erfpacht in die buurt/regio? Als er weinig is, maakt dat de woning misschien wel minder courant bij evt. verkoop want eigen grond is vaak aantrekkelijker dan. Het heeft ook invloed op dat wat je mag lenen als het goed is, hou daar rekening mee. Bijv. op de website van de rabobank kun je wel wat berekeningen maken.

Dat is globaal wat even in me opkomt, is hier in de regio zeer ongebruikelijk namelijk. Mss zijn er andere forummers met meer concrete ervaringen!

3 likes

Erfpacht die niet is afgekocht komt in mindering op je leencapaciteit! En particuliere erfpacht is vrij lastig te financieren (zo niet onmogelijk). Voor Amsterdam is het ook belangrijk om te weten of de huidige eigenaar overstap naar eeuwigdurende erfpacht voor januari 2020 heft aangevraagd.

3 likes

Nu al anderhalve week de sleutels en flink aan het klussen. Vandaag adviesgesprek gehad over verzekeringen en een overlijdensrisicoverzekeringsaanvraag (haha leuk galgjewoord) gedaan. Maar pff die vragen over je medisch verleden. Gaan die 10 behandelingen bij de psycholoog voor irrationele angsten nou echt roet in het eten gooien?

Hetzelfde hier, net andere zaken die ik moest doorgeven maar inderdaad de vraag of het gaat meetellen in het maandbedrag bijvoorbeeld.

Bij mij maakte het helemaal niks uit!

Edit: ik had een angst voor ongedierte.

2 likes

Ja precies! @Lara oh dan houdt ik hoop! Had net bedacht dat me dit maar 3€ per maand zou kosten, dus geen zin in een hogere premie voor iets wat echt al jaaaaaren is afgesloten.

1 like

Eh ja, wtf? Alsof je nog precies weet op welke dag, je welke klachten met je huisarts hebt besproken. Ik heb 10 huisartsen gehad in mijn leven, ik wist echt niet meer welke ik had toen ik 18 was en met stress klachten naar de dokter ging hoor. Kreeg ook heel veel stress van die vragenlijst!

1 like

De verzekeringsmaatschappij probeert zich gewoon goed in te dekken, dus ze willen allerlei informatie van je verzamelen. Ik moest uiteindelijk ook een hele medische keuring omdat ik nog vrij jong was en er verhoudingsgewijs een groot bedrag aan mijn vriend zal worden uitgekeerd als ik kom te overlijden. Maar daar kwam ook niets uit en al met al hebben we een prima premie gekregen.

1 like