Huizen/woningmarkttopic #2

Of als je hypotheekadviseur besluit de telefoon niet meer op te nemen. Dan draai je ook gewoon op voor de boete. Bizar dat een voorbehoud kennelijk al wordt gezien als ‘dikke kans dat het niet lukt’.

2 likes

Pft. Ik word hier heel moedeloos van. Huis was super leuk, echt mooie potentie. Ruime woonkamer, boven ruim en ook nog eens een zolder waar al 2x dakkapel op zit. Leuke buurt. Maar ALLES moet gebeuren. De CV moet vernieuwd + naar zolder verplaatst, de keuken moet nieuw, de elektra moet vervangen, de trappen moeten anders ingedeeld/verplaatst, de badkamer moet volledig gedaan worden, het hele huis moet gestuct, er moeten hier en daar wandjes doorgebroken worden, de kozijnen zijn niet meer je-van-het, ect. En NOG stelt onze aankoopmakelaar een bod voor dat 15% boven de vraagprijs ligt? Ik begrijp wel dat het mogelijk een populair huis is, maar zoveel??? Bah.

Nu maar het hele weekend peinzen of we dat willen neerleggen of niet. Gadverdamme, ik heb er echt even helemaaaaal geen zin meer in.

@Shinshell jij ging vandaag ook kijken toch? Hopelijk bij jou wat positiever nieuws haha.

2 likes

https://www.instagram.com/tv/CPIbzV7qxeF/?utm_medium=copy_link

🥲

11 likes

Alsof er nog iets te onderhandelen valt tegenwoordig :sweat_smile:

@tessel Wat een fucking grappig filmpje is dit. “Vond je dit een video?”

5 likes

“Zorg dat je teringrijke ouders hebt”

:cry:

3 likes

“Wees geen starter. Verkoop eerst een huis voordat je een nieuwe koopt.”

11 likes

Pfff ons droomhuis is aan onze neus voorbij gegaan. Hadden 35000 boven de vraagprijs geboden, zonder voorbehoud financiering enz. Maar helaas toch anderen met een hoger bod. Dit is het 3e huis waar we op geboden hebben nu, maar positief blijven wordt wel steeds lastiger zo…

Wij hebben 4 weken onderhandeld, in de randstad! Dat was ook wel de verwachting (niet dat het 4 weken zou duren maar wel dat we gingen onderhandelen) dus misschien daarom het advies.

2 likes

https://www.ad.nl/binnenland/huizenkopers-schamen-zich-voel-me-bezwaard-om-te-vertellen-dat-we-7-ton-hebben-betaald-br~aff0bd8b/

2 likes

Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent in het afwerkingsniveau van het huis. Maar op zich hoeft een huis niet gestuukt te zijn voordat je verhuist? Je kunt het opknappen van een huis ook zien als een meerjarenplan? En zo uiteindelijk een prettiger huis bouwen?

Oh zeker ja! Ik vind verder klussen (in fases zo nodig) ook helemaal niet erg, maar je zou denken dat de koopprijs er gunstiger door wordt :sweat_smile:

Wow wat chill!

Omg echt zo geen medelijden mee
Deze conclusie ook

Ondanks de lichte gêne over de koopprijs, is het Utrechtse stel dat vorige week voor ruim 7 ton een rijtjeswoning betaalde, dolblij. ,De rente is nu zo extreem laag dat onze maandlasten prima te doen zijn. Het is natuurlijk een idiote markt: je moet maar net de mazzel hebben dat je een koopwoning achterlaat, dat de bank je een ruime hypotheek geeft en dat je op het juiste moment het juiste bod doet. Ons is dat gelukt. We realiseren ons dat we enorme geluksvogels zijn.”

Maandlasten van € 2100 prima te doen hoor

8 likes

We hebben vanochtend bijna 90.000 euro (oke ik overdrijf 82.000) euro overboden op een rijtjeshuis van net iets meer dan 100m2. Zijn het niet geworden. Er is ruim meer dan 500.000 geboden (vp: 395, bod: 477000)

3 likes

Ik ga zo blij voor je zijn als je bod een keer wel wordt geaccepteerd. :cry:

2 likes

Lief! Denk alleen dat het lang wachten wordt. Sta op het punt om alle Move mailtjes af te sluiten. We komen hier never nooit meer tussen. We kunnen evt nog een slagje kleiner gaan zoeken, maar dan gaan we voor 15-20m2 extra verhuizen. Dus dat slaat ook nergens op

4 likes

Een meneer comment:

De meeste mensen wonen nu toch ook ergens? Deze trend is te stoppen door simpelweg met zijn allen niet meer te verhuizen tot de prijzen weer acceptabel worden. Een rijtjeshuis mag maximaal 1,5 tot 2 ton kosten is het een hoekhuis met garage dan iets 25- 30.000) meer. Als niemand meer die idioot hoge prijzen accepteert zal de markt vanzelf weer in rustiger vaarwater komen en ondertussen blijf je zitten waar je nu zit. Starters probeer eerst te huren dan ben je in elk geval onderdak.

Niet meer verhuizen. Problem solved!

11 likes

Haha is goed ik blijf nog wel een decennium in mijn huis, geen probleem hoor meneer. Jemig!

2 likes

Probeer eerst te huren. Ja want de betaalbare huurwoningen liggen natuurlijk wel voor het oprapen.

4 likes

Hahaha dat je dit ook opschrijft en denkt dat je een mega goed idee hebt. Starters stel het allemaal uit, dan heb je over een paar jaar niet alleen je eigen leeftijdsgenoten maar ook heel Gen Z naast je.

5 likes