Misschien dat gemalen koffie ook nog wel kan helpen. In de lade leggen, deurtje dichtdoen en een paar uur laten staan. Als het goed is neutraliseert het.
Wat naar dat jij het ook hebt gehad! Het is ook echt vreselijker dan ik me voor kon stellen. Ik heb alle andere kastjes gecontroleerd, maar daar is het niet terecht gekomen. Wel op de grond, dus ik ga de plint ook controleren, dankjewel voor de tip! Ik heb nu alles schoongemaakt met allesreiniger, keukenreiniger, azijn en soda en ik hoop maar dat ik niet toch iets over het hoofd heb gezien…
Had hem al wel een tijdje, er braken steeds meer stukjes af haha. Maar je kunt gelukkig vrij makkelijk een nieuwe aanschaffen.
Ik ben trouwens matig tevreden over het hele ding, ik weet niet meer wie om ervaringen vroeg. Vaak blijft de mop nog erg nat ondanks het uitwringsysteem en ik heb al een keer ruzie gehad met de stok (dat hij niet meer uit wilde draaien). Maar het werkt verder wel makkelijk en snel.
Ik heb dit gedaan en nu ruikt alles naar koffie (veeeeeel beter). Ik laat de koffie er een nachtje in zitten en hoop dan dat als ik het morgen eruit haal dat de vieze geur dan ook echt weg is, want de koffiegeur gaat ook wel weg natuurlijk
@slurfhondje zo’n anderhalve week bij mij, snel opeten dus! Of in de koelkast leggen ipv je aanrecht helpt ook denk ik (maar past bij ons niet)
Ik zou het niet doen, je mag nooit iets mengen met chloor.
Dus als het risico bestaat dat dat in het putje blijft staan lijkt het me beter om even te wachten.
Ughhh unsuccesful adulting hier, wie heeft er raad?
Ik had rijst, risotto en m’n zelfgemaakte granola in glazen potten met een stevig deksel waar geen lucht bij kan. Nu heb ik soms last van motjes in m’n voorraadkastje en BAH er zaten allemaal motjes in die gesloten potten?
Hoe kan dit en wat kan ik ertegen doen?
Had ook een pak quinoa met van die bulkjes en ook daar zaten ze in:( Zo veel eten weggegooid nu:(
Ik snap het dus niet, want ik heb die potten heel lang niet open gehad😭 (en alles was nieuw gekocht toen het erin ging)
Dan waren je potten niet goed luchtdicht afgesloten
Ik had paar maanden geleden ook ze in mijn rode linzen (gelukkig niet in de rest van mijn voorraadpotten), dat kwam omdat er een linzen zat op het rubber dat vacuüm moet bij sluiten.
De pot in vaatwasser gedaan, nieuwe linzen gekocht, en geen motten hier meer gezien…
Heel vervelend dit voor je.
Voel me wel een oen nu ik dit ga vragen, maar hoe zie je dat de pot goed is afgesloten?
Zag niks raars toen ik de pot pakte. Geen rijst oid op de rand en het plasticrandje zat netjes rondom de glazen rand van binnen
Ik heb andere potten, maar die hoor je bij dicht doen zeg maar de lucht veranderen (maar ik best goed gehoor) en anders inderdaad bij het rubber/plastic wat het volledig moet afsluiten.
Je kan ook pech hebben, heel soms (bijna nooit maar ja, fout marge is er in een fabriek) zitten er volgens mij eitjes van motten in sommige batches van producten. (dacht ik)
En ze gaan snel over van product tot product in je kast.
Ik heb dit ook gehad in afgesloten tupperware en weckpotten, volgens mij hebben ze een minigaatje nodig en je koopt vaak de producten incl motteneieren.
Wat helpt is je eten koel (en droog) bewaren. Die motten houden van zo’n 20° en de eitjes komen dan ook heel snel uit. In de zomer leg ik sommige dingen preventief in de koelkast, chocolade bijvoorbeeld of nootjes. Misschien niet even lekker als buiten de koelkast, maar in ieder geval geen motten.
Maar m’n potten zijn van glas:( Ik zal misschien eens gaan zoeken naar potten met een ander deksel ofzo. Ugh ik vond het zoooo vies en zonde om alles weg te gooien, bah
Misschien weet @FrauHelga meer? Ik associeer haar met huishouden-tips (niet per se met maden en motten haha)
Ongeveer 1,5 week geleden ging het over deze motjes in het huishoudtopic. Alles weggooien en goed schoonmaken is blijkbaar de enige oplossing en om het verder te voorkomen bestaan er speciale mottenvalletjes.
Ik geloof niet dat ze door glas of plastic potten heen vreten. Volgens mij zitten ze in bepaalde pakken die je uit de supermarkt haalt. Mijn begin was de rijst, denk ik. En in een pot met zaden. En als je even niet oplet met dit weer, dan zitten ze in je hele kast. Zie het huishoudtopic voor alle tips. Alles weggooien en de potten superschoon maken (in de vaatwasser met hoge temperatuur) lijkt goed te werken. Succes!
En ik zou gaan voor weckpotten die sluiten beter af dan die met losse deksel.
Ik ben heel benieuwd naar de Scrub Daddy sponsjes + de Pink Stuff pasta (gezien op Tiktok). Ik vind het allebei wel erg duur dus ben benieuwd of het z’n geld waard is. Iemand ervaring met deze producten?