Huishoudtopic #1

Hebben we ook ontzettend veel last van. Dus ik lees graag mee.

Wij hadden wel eens zo’n nest buiten zitten. Gelijk onder het raam. Misschien heb jij dat ook dat ze zo telkens ergens tevoorschijn komen?

Ik heb een kaars die helemaal is gesmolten op de bodem van het glas. De zijkanten lopen een beetje toe dus ik kan er niet makkelijk bij. Iemand een tip hoe ik de resten eruit kan krijgen?

Vriezer of even in heet water zetten.

Ik heb vandaag mijn badkamer schoongemaakt.
Het leek een beetje smoezelig dus ik dacht, laat ik het een keer doen
letterlijk UREN zitten schrobben omdat ik er pas tijdens het schoonmaken achter kwam dat de voegen tussen de tegels dus echt wit horen te zijn :scream:
Ik ben geen cleanfreak en ook geen viespeuk maar holy shit, toch even wat vaker doen dit :flushed:

23 likes

Wibra heeft hier een fijn spul voor, inspuiten, wachten doekje erover en klaar.

Stinkt wel heel erg maar ja je voegen zijn nadien wel wit!!

Doe jij die mop gewoon in de wasmachine? Dat deed ik altijd maar nu is dat harde plastic deel stuk gegaan. Nu vraag ik me af of het wel de bedoeling is om hem in de wasmachine te doen, maar ik zou niet weten hoe anders?

Haha, ik heb hem dus vandaag voor het eerst gebruikt en dit was mijn volgende vraag🙈

1 like

Ik giet er altijd kokend water over, even laten staan en dan komt het vanzelf los

Ik zag dit filmpje (ook op TikTok dus haha). Misschien is dat iets?

2 likes

Ik heb die dweil al 4 jaar en gooi hem elke week in de wasmachine op 95 graden. Hij is bij mij nog nooit stuk gegaan.

Ik doe ook best wel lang met de dweil zelf
 een keer in de zoveel tijd laat ik hem een nacht weken in water met bleek. En dan weer in de wasmachine op 95 graden. Maar ik was hem sowieso elke week.

2 likes

Ik vind dat ronddraaien wel tof. Alleen een gemiste kans dat het vuile water geen eigen compartiment heeft, daar zou ik wel iets extra’s voor betalen.

Oh heeft ie dat niet? :sweat_smile: Hmm, dat is wel jammer. Want dat leek me nou net zo handig.

2 likes

Vertel, welk spul bedoel je!

Ja, ik doe hem gewoon in de wasmachine bij de andere schoonmaakdoekjes. Ik was er ook eerst bang voor dat dat stuk zou gaan, bij het centrifugeren hoor je hem soms ook wel tikken maar tot nu toe gaat het prima. Wel zonde dat hij stuk is, was dat al snel?

Ik heb roestvlekken op mijn witte badkamertegels in de douche van de onderkant van een scheergelbusje. Maar krijg het niet goed schoon. Iemand tips?

Met een wondersponsje!

1 like

Er is bij ons een watermeloen op het aanrecht ontploft en het sap is ook in de bestekla gelopen. Nu heb ik alles daarin schoongemaakt, inclusief bestekbak, maar de geur blijft er nog steeds in zitten. Wat zou ik daartegen kunnen doen?

Een nieuwe bestekbak kopen haha.
Is het plastic? Dat zou je een paar uur in azijn kunnen leggen, misschien trekt de geur er dan uit. Of als je geen grote bak/emmer/badkuip hebt om het in te leggen, keukenrol drenken in azijn en het er zo in leggen.

1 like

Dat eerste zou ik ook wel willen, maar het is een hele rare maat, dus denk niet dat ik een andere kan vinden. Hij is ook heel groot, dus ik ga het maar met azijn en keukenrol proberen dan, dankjewel!