Meer dan je zal verwacht is mijn ervaring.
Nou idd! Had vrijdag nog extra goed gestofzuigd en nu een bakje vol met stof is nu al zijn geld waard!
Ja ik doe het nu bijna elke dag en verbaas me erover wat er dan toch elke keer weer in zit. Vraag me ook af hoe vies het dan eerst wel niet was, toen we nog maar 1 a 2x in de week deden stofzuigen. Beste aankoop ooit. Hij is nu trouwens beneden ook weer bezig, terwijl ik lekker op bed lig.
Hanteren jullie een bepaald schema of ritme bij het huishouden of puur wat nodig is en waar je zin in hebt?
Ik heb een vast schoonmaak schema. Met kinderen in huis kan ik niet in drie uur tijd het hele huis doen zoals ik vroeger deed. Dan maakte ik me op vrijdag even boos en dan was het weer klaar. En nu dus elke dag iets.
Mijn schema is als volgt: *pakt de telefoon *belt 0900-poetsvrouw *zorgt dat ze zelf pleite is wanneer poetsvrouw arriveert
Bepaalde dingen hebben een vaste dag. Dingen die ik wat makkelijker tussendoor kan doen zie ik dan wel weer wanneer dat uitkomt.
Ik heb voor het eerst een echte strijkplank (ipv zo’n tafelmodel) en ik ben er zo blij mee ik strijk bijna nooit hoor maar dat kwam ook omdat het echt extra kut is met zo’n tafelmodel strijkplank.
Hoeveel stofzuigers heb jij dan?
Heeft iemand goede tips voor theedoeken? Ik heb er een paar van Hema en Blokker en ze maken helemaal niet prettig droog. Liefst zwart!
Mijn favoriete zijn van de AH. Maar alle nieuwe theedoeken zijn een crime, pas na 10 x wassen ben ik tevreden!
Heel vaak wassen met azijn en koud water, laten drogen aan de lucht (dus geen droger). Dan drogen ze uiteindelijk heel goed!
Dank je!
Wat voor stof is het? Als het katoen is kun je het lichtjes aanstippen met bleek.
Weet iemand een goed doucherekje? Ik had zo’n goedkope van de Hema met van die nappen, maar die flikkert steeds weer van de muur.
Ennn kan ik een wit shirtje met een rode wijn vlek (die er echt niet meer uit wil), ook verven met zwarte verf of blijf je dan zien dat er een vlek zat?
Het doet mij een beetje denken aan derrie die soms in het filter zit bij mij in de wasmachine
Ik heb deze tegen de muur aan gekit. Topding.
Dit herken ik heel erg! Mijn vriend is ook zo. Hij ‘vergeet’ klusjes die ik gevraagd heb en zou het liefst een schoonmaakster inhuren maar dat wil ik (nog) niet. Verder laat hij ook altijd alles slingeren door het huis. Een paar weken geleden vierden we zijn verjaardag, dus ik was druk bezig het huis schoon te maken en op te ruimen maar voor hem hoefde dat niet zo want hij schaamt zich niet voor de rommel. Ik schaam me er ook niet voor als er iemand onverwachts langskomt oid, maar het is nogal onpraktisch als je hele tafel vol ligt met zooi terwijl het huis vol zit met visite haha sorry, je hebt niks aan mijn bericht natuurlijk maar ik lees graag mee, hopelijk heeft iemand de gouden tip om een man de huishoudelijke taken te laten uitvoren in huis
Mijn vriend en ik ruimen vaak samen op/maken samen schoon. We zijn af en toe allebei een beetje lui en dan sporen we elkaar aan van joh als jij ff alles gaat opruimen en stofzuigen, doe ik nu de afwas en de keuken. Maar wij gaan wel redelijk gelijk op qua hoe we erin staan, we houden allebei van opgeruimd en schoon alleen zijn we soms gewoon liever lui dan moe.
Zou anders echt gewoon taken toedienen denk ik en sowieso als regel hebben dat avond voor de schoonmaakster komt dat alles opgeruimd en netjes moet zijn.
Haha mijn vriend had laatst zijn vuile sokken letterlijk VOOR de wasmand neergelegd. Heb zijn hand vastgepakt, als een klein kind meegenomen naar de kamer en gewezen naar de sokken van wtf waarom hahahahahha
En we hebben een beeetje de regel van in grote lijnen ben je verantwoordelijk voor je eigen pestzooi