Huishoudtopic #1

Help!

afbeelding afbeelding

2 likes

Een beetje desinfectiealcohol op een wc papiertje en je veegt het heel makkelijk weg.

1 like

Is laminaat denk ik? Zou zonnebloem olie proberen.
Denk niet dat dat laminaat vlekt in ieder geval.

Anders alcohol er even op laten zitten en met een vochtig doekje na een paar minuten afnemen (maar moet je wel herhalen denk ik en betwijfel of je daar geen vlekken can gaat krijgen)

1 like

Oh ja nice op mā€™n werk gebruik ik constant 70% alcohol dus dat werkt hopelijk wel. In case of emergency heb ik ook nog 96% of 100%

@Henry is lamelparket

1 like

Wel een mooie handtekening :joy:

5 likes

Wij hebben buiten een overkapping met een natuurstenen blad, waar mā€™n vriend enthousiast limoenen op heeft liggen snijden voor zā€™n Despoā€™s. :grimacing: Zitten nu van die witte (uitgebeten?) plekken op, denk door het zuur.

Is gewoon no way back toch? Kun je daar nog wat mee?

Misschien met een olie (zonnebloem of olijf bijvoorbeeld) inwrijven?

1 like

Benzinestift verwijder je heel gemakkelijk met haarlak, misschien dit ook?

1 like

Wij hebben het er met Dasty afgekregen

2 likes

Discussie met mijn vriend over microvezeldoekjes en de wc schoonmaken:

Hij vindt dat je de wc gewoon met zoā€™n doekje schoon kan maken en deze daarna in de wasmachine kan doen met alle andere huishouddoekjes. Wassen op 90 graden en daarna gewoon weer gebruiken (voor alles, niet alleen de wc).

Ik gebruikte altijd van die goedkope gele doeken om de wc schoon te maken en gooide ze daarna weg. Niet heel milieuvriendelijk, maar ik vind het idee van uitwassen en opnieuw gebruiken een beetje smerig. Ligt dat aan mij? Of is uitwassen op 90 graden voldoende?

Ik zat de denken om aparte microvezeldoekjes voor het toilet te kopen, maar die zou ik dan alsnog uitwassen met alle andere doekjes dus dan ā€œmengtā€ het alsnog. Mijn vraag is dus: hoe hebben jullie dit doekjes dilemma opgelost :joy:

Ik doe bij de wc altijd een blue wonder vochtig doekje om de viezigheid te poetsen en daarna een method badkamer/wc spray en gewoon een random microvezel doekje om nog een keer schoon te maken. Maar was die microvezel doek gewoon op 95 graden en gebruik m daarna weer gewoon voor iets anders. Nu ik er zo over nadenk denk ik iel, maarja Ik ga ook niet 2/3 doekjes apart voor de wc kopen en apart wassen.

1 like

Je zou net als in de professionele schoonmaak kleuren kunnen gebruiken voor bepaalde dingen? Voor het toilet wordt dan altijd de rode/roze doekjes gebruikt. Daarmee voorkom je in ieder geval tijdens schoonmaken kruisbesmetting. Uiteindelijk alle doekjes in 1 was kan geen kwaad, vind ik. Met 90 graden moet dat wel goed komenā€¦

En tijdens het schoonmaken je doekje in acht stukken/oppervlaktes vouwen en bv na de wc-deksel een nieuwe kant gebruiken, etc etc. Dat maakt het al minder smerig, ook voor het gevoel. Dan smeer je in ieder geval niet de bacteriƫn over een nog schoon te maken oppervlakte.

2 likes

Dat doen wij ookā€¦ en zelfs alleen op 60 graden wassen. Nooit ziek hier :upside_down_face:.

12 likes

Wassen op 60 graden doe ik ook! En idd aparte doekjes voor het schoonmaken van de wc/badkamer en keuken. Gebruik ze wel door elkaar heen als ze zijn gewassen, maar ze liggen nooit op het aanrecht als vaatdoekje zeg maar.

Maar wat je ook kan doen is voldoende doekjes kopen voor een maand (4x schoonmaken denk ik dan?) en je wasmachine op 90 graden laten draaien voor het onderhoud en ze dan mee wassen.

Ik herken wat je zegt wel met dweilen. Ik vind dat zoā€™n goor idee om je dweildoek/mop oid in de wasmachine te doen. Hoe doen anderen dit? Dat was je toch niet mee met handdoeken ofzo lijkt me?

1 like

Dit is inderdaad wat mijn vriend ook altijd doet. We wonen nu samen, dus vandaar mijn vraag, haha. Dan neem ik zijn methode gewoon over.

Bedankt voor alle antwoorden!

2 likes

Heb de hele koelkast en diepvries schoongemaakt!!! Was behoorlijk vies maar hij is nu heerlijk fris en opgeruimd. Motiveert me ook meteen om beter te eten en koken.

3 likes

Ik sta hier eigenlijk net zo in als je vriend, gewoon heet wassen met alle andere doekjes. En ik denk ook dat de wc in je hoofd viezer is dan het daadwerkelijk is. Tenzij je op de wcbril poept zitten daar helemaal niet zoveel bacteriƫn.

5 likes

Ik heb een nieuw (synthetisch) hoofdkussen gekocht en hij stinktā€¦ al 2x gewassen maar die vieze geur blijft er binnenin hangen. Iemand nog tips?

Weken in azijn en daarna opnieuw wassen?

1 like

Iemand tips voor een lekkere luchtverfrisser die niet al te sterk ruikt? Het halletje in mijn huis blijft muf ruiken. Ik laat nu vaak de voordeur even open staan om te luchten, maar het wordt natuurlijk steeds kouder straks dus dat is niet ideaal. Het is maar een kleine ruimte dus ik ben op zoek naar iets wat niet zo sterk ruikt, zodat je niet zoā€™n walm in je gezicht krijgt zodra je mijn huis binnenloopt, maar iets wat die muffe geur maskeert zou wel fijn zijn.

1 like