Huishoudtopic #1

Ik was even benieuwd wat omaweetraad zou aanbevelen voor onderhoud en reparatie van lakschoenen en mn lachspieren bewogen even.
Wait for it…

Een UI.

Is dit daadwerkelijk hygiënisch? Ik krijg er een beetje kriebels van :see_no_evil:

Het is wel handig om onder het randje te komen. Maar verder geen idee

1 like

Ik heb dit van Joseph & Joseph en ik vind het top!

1 like

Nou ze zeggen dat het is want er plakt niks aan, maarja plakpoep of nat toiletpapier gaat toch tussen die “tandjes” zitten?

Help! Onze stofzuiger stinkt naar natte hond. Ik weet niet zo goed wat we hebben opgezogen of gedaan dat het zo stinkt, maar telkens als we ‘m aanzetten en stofzuigen komt er zooo’n muffe geur uit. M’n vriend heeft de slang al uitgespoeld onder de douche maar dat had geen effect

Heb je de zak al vervangen/filters schoon gemaakt?

Ja! Had ik er even bij moeten zeggen. Filters wel alleen uitgeklopt en niet vervangen, dus misschien is dat het? Had niet het idee dat daar de geur uitkwam

Als je er niet achterkomt waardoor het muf ruikt, kan je wat waspoeder opzuigen, dat maskeert wellicht wat de muffe lucht

1 like

Tussendoor in de vaatwasser zetten, wordt hij goed schoon van :nerd_face:

2 likes

Je moet zoeken op de tag cleantok en dergelijke, als je een filmpje hebt gevonden gewoon doorklikken op de gebruikte tags. Zo kom ik altijd uit op pareltjes :1st_place_medal:

1 like

Ik heb er ook één maar die gebruik ik alleen om tussen de wc-bril en de pot (dus niet erin) te komen.
Dan geen last van plakpoep of toiletpapier :face_vomiting: @Spaarlamp

Iemand enig idee hoe ik deze bruine vlekken weg krijg? Heb de fluitketel maar een paar keer gebruikt, komt door het vuur op een grote pit (super handig, een fluitketel die niet tegen hitte kan…)
Heb al schuurmiddel, weken in wc reiniger, en zo’n wondersponsje van de action geprobeerd

Zonde! Maf ook voor een fluitketel…
De vlek komt door de vlam dus? Ik denk dan eerlijk gezegd niet dat je dat er nog uitkrijgt

Heeft iemand een tip om vliegen buiten te houden? Word er gek van. Zo een gordijn is niet ideaal bij ons met een hond en 2 kinderen die de hele dag naar binnen en buiten lopen. Oh, en hordeur want we nemen volgend jaar een nieuwe schuifpui.

Rotterdamse poetsqueen haha

Misschien zo’n hordeur met magneten? Waar de hond en kinderen gewoon tegen aan kunnen lopen zodat ie open gaat en weer vanzelf sluit.

Ik vrees dat je dit er niet meer uit gaat krijgen! Het komt waarschijnlijk doordat de vlam te groot is geweest en daardoor om de fluitketel heen is geslagen. In principe is alleen de bodem bestand tegen directe vlammen en kan de zijkant wel hitte verdragen, maar geen vlam. Dit kan ook gebeuren met pannen trouwens. Kun je misschien contact opnemen met de winkel? Wellicht krijg je dan wel een vervangend exemplaar.

1 like

Je hebt bij de Blokker een soort geurzakjes voor de stofzuiger die je in de zak kan doen. Bij mij was t helaas niet meer te redden, heb een andere stofzuiger gekocht omdat ik de geur niet meer aankon. Hij was ook al een jaar of 10 oud.

Was er al bang voor. Ik heb m van marktplaats, maar kan even navragen waar zij m gekocht hadden!