Huishoudtopic #1

Heeft iemand tips om witte was weer wit te maken? Wij gebruiken een gedeelde wasmachine bij ons apartment en het is echt een vreselijk (denk oud?) ding dat vaak niet goed schoonmaakt.

Ik heb blijkbaar een vieze vloer (terwijl ik elke week dweil :woman_shrugging:t3:) want mijn witte sokken zijn grijs aan de onderkant maar ze worden niet schoon in de wasmachine. Ik heb oxiclean voor witte was gebruikt en dit hielp ook niet. En gisteren met baking soda en hydrogen peroxide laten weken maar dat helpt ook niet :disappointed:

Ahhhh ik moest net bijna kotsen. We hebben een bak waar altijd de knoflook en uien enzo in zitten, maar omdat daar nu best veel fruitvliegjes op af kwamen (doen hun naam ook geen eer aan, maar goed) had ik ze in een afgesloten bak gedaan. Maar blijkbaar komen ze er óf nog in of er zitten eitjes op de uien, want toen ik net in de bak keek zaten er wel 20 of 30 in :nauseated_face: En toen ik de deksel eraf haalde, walmde daar ook nog die typische super gore fruitvliegjesgeur uit. Bleeeeehghghg. Er staan al 2 vallen in de keuken (heeft geholpen), maar van de uien willen ze maar niet af.

Het helpt ook niet dat mijn man het probleem van de vliegjes niet echt ziet en vindt dat ik me aanstel :expressionless:

Gebitstablet erbij doen? Drogen in de zon buiten?

1 like

Heeft iemand een idee hoe ik dit vliegengordijn het beste schoon kan maken? Heb alles in een sopje gelegd maar het blijft smerig. Kan het natuurlijk ook met een sponsje gaan doen maar als iemand een snellere tip heeft zou dat fijn zijn

1 like

Mijn ouders deden die altijd in een kussensloop in de wasmachine, met een veter erom.

1 like

Oh ja slim! Ik ga het proberen

1 like

Het was geen succes :joy:

17 likes

Wat ik bij sokken en keukenhanddoeken enzo wel eens doe is citroensap erop en in de zon leggen. Daarna gewoon in de was. Als het echt heel vuil is nog een vaatwastablet erbij. Zo worden ze altijd weer helemaal wit. Doe ik ook met plastic potjes die verkleurd zijn door soep.
Ik zou het zelf niet doen bij delicate kledij bijvoorbeeld maar het is bij mij nog nooit fout gegaan.

1 like

Iemand tips voor leuke plastic placemats?
Ik vind alleen maar foeilelijke dingen of placemats à 10 euro per stuk.

Noooooooo :scream: Ik voel me vet schuldig nu omygod

Haha is niet nodig! Dat gordijn hing hier al voor we er kwamen wonen dus waarschijnlijk al jaren oud. Mijn vriend is helemaal blij dat ‘dat lelijke ding’ nu eindelijk de prullebak in kan

7 likes

Voordat ik het halve internet overhaal:

LAGUNA Placemat groen, blauw B 29 x L 42 cm Zoiets?

Of is nepleer ook toegestaan?

https://nl.casashops.com/nl/producten/nappa-placemat-wit%2C-munt-b-33-x-l-46-cm/651427/

1 like

Onze wasmachine ruikt heel vreemd. Er komt een zoetig luchtje uit als hij langer stil heeft gestaan of na een paar wasjes. De was ruikt ook regelmatig heel muf. Ik had dat in het vorige huis nooit en maak 'm even regelmatig en goed schoon als eerst. Sinds we samen wonen zit hij wel voller en gebruik ik hem vaker. Zorg al dat er niet te veel inzit en de sportkleding van mijn vriend apart wordt gewassen. Kan het misschien aan de watertoevoer liggen? Iemand nog een gouden tip voor lekker ruikende was? Kan ivm allergieën geen wasverzachter of wasmiddel met parfum gebruiken.

Even een keer op 90 graden laten draaien met twee vaatwastabletten wil nog wel eens werken!

1 like

Dat heeft hier echt geholpen :partying_face:

2 likes

Doe je dan de vaatwastabletten in de trommel of in het zeepbakje? We hebben het al wel een keer gedaan met één vaatwastablet in het zeepbakje maar die leek niet helemaal goed op te lossen.

Hoe hebben jullie je voorraadkast georganiseerd? :smiley:

Gewoon in de trommel leggen :slight_smile:

2 likes

Ik doe vaak allebei (2 blokjes of 1 blokje verdelen over het zeepbakje en de trommel). Het blokje in het zeepbakje verkruimel ik, dan blijft er eigenlijk nooit wat achter.

Leef je uit haha

2 likes