Huishoudtopic #1

Tip, zo’n wcbril bij de action in een donkere doos (zwart met blauw geloof ik) is zo’n makkelijke bril die je er zo af kan klikken. Kost iets van 11 euro dacht ik.

1 like

Thanks, goede tip!!

Hoe goooor is dit!! Zag ook op tiktok dat je dat open kan schroeven, lucht dat er ook uitkwam… nu wel blij dat het schoon is

2 likes

Hoe maken jullie tweedehandstassenn schoon? Ik haal altijd de stofzuiger erdoor en maak met van de wegwerp doekjes de buitenkant schoon. Maar geur oid haal je er dan niet echt uit.

1 like

Hoe schroef je dit open? Misschien moet ik dat ook eens doen

Bij mij zat er 1 schroef in, moest veeel kracht zetten en gewoon losgeschroefd. (De schroef die daar in bakje ligt, daar had ik nog anti vet opgedprayd)

Dit is trouwens de “bijna klaar” foto, de before laat ik maar niet zien haha

1 like

Janken!! Ben bang dat het echt mosterd na de maaltijd is bij mijn glazen. Het haalt wel voor 85% weg maar er blijft een lichte afdruk van kalk druppels op.

Wel oppassen want als je dit los schroeft dan zit de waterafvoer los en kan het gaan lekken, dus misschien slim om het in een andere wasbak af te spoelen. Kwam ik achter toen ik dit in de badkamer deed en er ineens water in de kast liep. :joy:

2 likes

Shit, echt jammer🙁

1 like

Hahaha, dit had ik dus ook in de keuken😅 Kon meteen mijn kastjes ook schoonmaken

2 likes

Je oven flink insprayen met oven reiniger. Minimaal een uurtje laten intrekken en dan met een staalwol sponsjes flink boenen. Afhankelijk van hoe aangekoekt is, moet je deze stappen nog een keer herhalen.

1 like

Ik zoek ook een mild schoonmaakmiddel voor mijn douchewanden. Zit nog geen kalk op, dus het hoeft niet iets te zijn om dat eraf te halen. Liefst ook niet iets wat je eerst steeds van te voren moet mengen of lang moet intrekken (gezien we een schoonmaakster hebben, en denk dat dat dan te veel gedoe is voor haar). Iemand een tip?

Is het eigenlijk gelukt om de geur weg te krijgen? Of ga je nog steeds bijna over je nek van die meloen geur?

Nog niet 100% weg, maar ik ga niet meer over m’n nek als ik de keuken binnenloop. Uiteindelijk laten weken in azijn en nog schoongemaakt met groene zeep en daarna een nachtje koffie erin laten staan

1 like

Ik doe altijd soda onderin mijn vuilbak, je kan ook een laagje (gebruikte) gemalen koffie strooien. Beide absorberen vieze geurtjes. Als de sodakristallen verzadigd zijn gooi je ze gewoon mee weg met de vuilzak.

1 like

Ik kreeg vandaag deze pedaalemmer en in ging er (stom genoeg) van uit dat standaard 20 liter zakken hier in zouden passen. Niet dus. Heeft iemand anders deze of een soortgelijke emmer, en welke zakken gebruik je?

Denk dat er iets niet goed gegaan is met een link oid want zie niet naar welke prullenbak je refereert :sweat_smile:

Oh wat stom, haha, deze:

https://www.bol.com/nl/nl/p/homra-sparq-afvalscheiding-prullenbak-3-vakken-3-x-18-l-inhoud-54-liter-grijs-rvs-trio-pedaalemmer-3-vaks-recycle-afvalemmer-hygienisch-afval-scheiden-grijze-keuken-vuilbak-kantoor-prullenbak-pedaal-afvalscheidingsprullenbak/9200000122918522/?bltgh=j9ae4gKwTNlPKZbFP1hEQQ.2.3.ProductImage

Hier heeft die power paste ook niet geholpen. :cry:

EDIT: Op één vlak lijkt het wel wat beter volgens mij (zeg het niet met zekerheid 🥲). Ik ga de volgende keer nog harder schrobben, ik geef nog niet op haha!

Ik gebruik Dasty (de gele) en een staalwol sponsje. Flink boenen maar werkt perfect!

2 likes

Denken jullie dat een open prullenbak in een keukenkastje voor het weggooien van restafval gaat stinken? Gft doen we apart.