Ik vind het niet erg als mijn servies wat deukjes of ‘scheurtjes’ heeft. Ik vind het eigenlijk wel ‘leuk’ (net zoals dat ik producten opmaken satisfying vind). I’m weird!
Ja ik heb bijna alles al af!
Boven
- Alle spullen weer uitgezocht en weer dingen voor de kringloop. Oude make up weg, parfum uitgezocht. Boekenkast in mijn werkkamer etc. Doe dit geregeld maar toch altijd wel spullen waar ik niks meer mee doe.
- Kledingkast opgeruimd en goed schoongemaakt.
- Alles goed gestoft (doe ik sowieso al wekelijks maar nu ook alle muren) en meubels van hun plekgehaald om daar achter schoon te maken.
- Met een wonderspons alle beschadingen op onze witte meubels en deur weggepoetst.
- Badkamer alle voegen met bleek gedaan en echt mega goed schoongemaakt en spullen uitgezocht.
Beneden
- Ook allemaal spullen uitgezocht en de kast in de huiskamer opgeruimd.
- Keukenkastjes gedaan, koelkast schoongemaakt en alles van zijn plek gehaald (koelkast en wasmachine) zodat ik daar achter kan schoonmaken.
- Wasmachine goed schoongemaakt (filter, wasmiddelbakje en rubbers).
- Kelderkast opgeruimd en alles wat over datum was weggegooid. Gelukkig niet veel. Haat voedselverspilling.
- Ook met mijn wonderspons aan de gang geweest.
- Droger ook goed schoongemaakt.
Van het weekend alle ramen gelapt. En sowieso doe ik al wekelijks stoffen etc.
Werk nu al een jaar thuis en verveel me wel een beetje… Was sowieso al van het schoonmaken maar nu is alles al schoon dus wat moet ik nou doen . Als iemand nog leuke tips heeft waar ik niet aan heb gedacht, hit me up.
Smiley als “wow wat knap”, niet als “je bent gek”. Zal wel blinken nu! Enige wat ik nog kan verzinnen als je je verveelt is gordijnen wassen of luxaflexen afstoffen of zo, maar of dat echt leuk is…
Ja dat soort dingen doe ik sowieso al geregeld. Net als douchegordijn wassen.
Verveel me best wel thuis. Maar omdat ik zo schoonmakerig ben is er ook niks meer te doen als je alles bijhoudt haha.
Zie dat ik nog vergeten was te vermelden dat ik de oven, rooster en bakplaten ook had opgepoetst.
Oja en ik had zelfs nog na cleantok filmpjes het roostertje uit mijn wasbak losgehaald en die en de afvoerpijp schoongemaakt .
Wow, jij bent echt goed bezig. Kom mijn huis schoonmaken als je je verveelt!
Bij mij wil schoonmaken niet echt opschieten op het moment, maar ben blij met de klusjes die ik wel doe als ik er de energie voor heb. Een van de meest dringende klussen is nog de ramen wassen, maar dat doe ik wel een keer als het wat warmer is buiten.
Iemand tips voor fijne handdoeken? Heb nu die van Ikea maar deze beginnen een beetje te pluizen waardoor ik onder de grijze pluisjes zit na het afdrogen Het liefst wel budget tips want ik ben niet van plan meer dan €10 p/s te betalen…
HEMA heeft hele fijne handdoeken. Diegene in veel verschillende kleuren
Ik vond de handdoeken bij Jysk, Hema en Action goed/zacht (ook qua prijs)
https://www.bonprix.nl/product/handdoeken-10-dlg-set-antraciet-970943/#image
Ik heb deze nu 3 jaar en doe ze altijd op 60 of 90 graden was en in de droger en ze zijn nog helemaal goed! Oke behalve op de chloor vlekken na maar dat is mijn eigen schuld
Echt ik krijg stress van mijn wasmachine. Waarom heeft dat ding zoveel standen. Doe al 10 jaar de was en nog steeds… grrr
Ik gebruik al jaren de badlakens van primark voor na het douchen en die blijven ook mooi!
Zijn je plinten ook al schoon?
Het plafond en alle kozijnen? Bovenkant van kasten en keukenkastjes? Ehhh de afzuiger?
@Nescio de plinten doe ik om de week dus die zijn al schoon.
@Stjerne plafond is stofvrij, de kozijnen doe ik sowieso iedere 4 weken als ik de ramen lap. Bovenkant van de kasten elke 3 weken. Keukenkastjes heb ik kranten opliggen en die vervang ik eens in de zoveel tijd. Afzuiger hou ik ook elke week bij.
Waarom heb ik niet 1/10 van jouw schoonmaakmotivatie? Ik haal er echt maar weinig voldoening uit.
De klusjes die hier vaak blijven liggen zijn het stofvrij maken van de radiatoren en het opruimen/schoonmaken van dingen achter het schot op zolder. Heb je die ook al gedaan?
Heb je nog iets wat in de poets/was gezet moet worden?
Ja ik denk dat het ook voor mij een soort controle iets is hoor. Als ik schoonmaak is mijn hoofd even leeg. Kan het niet zo goed uitleggen maar ik denk dat het ook een soort psychisch coping mechanisme is.
En de radiatoren had ik al gedaan, vergeten erbij te zetten. Sowieso doe ik altijd al met de duster de voorkant stofvrij maken en dan elke zoveel maanden haal ik het stof in de radiator weg. Zolderspullen zijn ook allemaal geordend.
Van de week alle schoenen schoongemaakt ingespoten met Kiwi-Waterdicht Spray.
Man als ik dit zo lees heb ik echt geen leven haha. Maar ik heb ook echt geen reet te doen thuis!
Love it! In de keuken: magnetron, oven + ovenplaten, dampkap cleanen? Koffiezet en waterkoker ontkalken. Stof afnemen van de lampenkappen is iets wat ik ook vaak vergeet
Edit: oeps, zie nu pas je tweede post… good job!
Haha ja er is eigenlijk niks schoon te maken hier meer denk ik.
Misschien moet ik mezelf maar verloten voor een dagje schoonmaken .
Ik herken het. Toen ik nog single was maakte ik soms eind vd week express rommel/vuil zodat ik op zondag helemaal los kon gaan met schoonmaken
Nu groot huis en fulltime plusmama van 2 kindjes, zelf met twee keer in de maand bezoek van de poetshulp geraakt nooit alles tesamen schoon. was heel frustrerend eerst maar heb er nu al vrede mee. Later, als de kinderen het huis uit zijn misschien weer alles spic en span
Haha ah! Dat kan ik ook echt helaas niet, ik zit ook de hele dag thuis dus dan doe ik alles maar even. Verveel me gewoon echt een beetje. Maarja het is wat het is natuurlijk met de situatie van nu.
Ik heb zelf geen kinderen nee haha want dan had ik inderdaad niet al die tijd gehad. Als je kids hebt is het ook echt logisch dat je niet aan al die dingen toekomt. En zowel dan is het schoon en als je je omdraait dan lijkt het net alsof je niks gedaan hebt .