Nou snap niet waarom jij ‘m geen Harry noemt. Of Viola
Omdat ie zuigt?
Ik ben ook nog steeds tevreden! Hij is wel een beetje dom en gaat als een kip zonder kop door de kamer, maar hij maakt wel alles schoon, ook de hoekjes. Mijne heet Dobby!
@Goldenmilk @freedom @anon31745129 dank voor jullie toilettips! Ik heb het helemaal schoon gekregen, helaas niet met de tabs van de Lidl want die waren niet sterk genoeg. Heb een stuk puinsteen gekocht bij de hema en geconcentreerde kalkreiniger van de lidl, vervolgens eerst het meeste water eruit geschept. Toen de kalkreiniger erin gedaan, een nacht laten intrekken en de volgende dag met die puinsteen aan de gang. Het voelt zo fijn, een helemaal witte wc
Jaaa ik wou dat dit zou helpen, maar de schuurspons was niet sterk genoeg. Het was echt aanslag van meer dan 10 jaar oud, eerst dacht ik bijna dat het onderdeel van het toilet was hahaha.
Dan heb ik weer een nieuwe vraag, heb al gezocht in het topic maar niets gevonden. Wat is de snelste en makkelijkste manier om de oven schoon te maken? Het is geen combi magnetron maar zo’n vaste oven met heel veel vettige aanslag.
Ik las al over ammoniak erin zetten maar om heel eerlijk te zijn wil ik dat vermijden, dat is zulk vies spul. Heeft iemand het ooit met citroenen geprobeerd en is het toen gelukt? Dat lijkt met het makkelijkste, maar het is wederom best wel heftige aanslag.
Baking soda schijnt heel goed te werken! Tip van mijn oma. Ik heb het zelf nog niet gebruikt overigens. Dit is het eerst wat ik tegenkom op Google:
https://www.flaironline.nl/huishouden/oven-schoonmaken-met-soda/
Mijn moeder zweert hierbij, dik insmeren, nachtje laten intrekken en dan veeg je alles er zo vanaf.
Ze heeft het via haar werk gekregen, die doen iets met horeca, dus ik denk dat je het bij een groothandel wel kunt lopen. Zal eens aan haar vragen waar ze het kopen.
Ik heb sowieso vaak het idee dat Duitse bedrijven betere schoonmaak artikelen maken maar misschien is dat meer een gevoel dan waarheid haha. Thanks voor de tip! Ja ben wel benieuwd! Ga zo eerst baking soda halen en citroenen zoals @BepBrul zegt, en daarna komt het zwaardere geschut mocht dit niet werken. Alleen dat HG spul bijvoorbeeld kost echt 15 euro, jeetje. Een citroen gelukkig maar heel weinig haha.
Ik ben nog steeds voor Kukident. Een paar can die dingen in de plee gooien en ook een sopje maken met een paar tabletten( of het water uit de plee gebruiken) en dan met een sponsje schrobben. Heb ik gedaan toen we verhuisd waren. Plee was ook smerig en met deze methode weer schoon. Is volgens mij ook niet zo’n agressief spul
Hoe maken jullie de oven schoon? Ik heb de glasplaat en het rek weer goed schoongekregen met zo’n schuursponsje waar al zeep in zit. Ik durf dit in de oven zelf alleen niet goed te doen met die zeep en toen ik het kort probeerde werkte het ook niet optimaal. Iemand tips?
Oh en: hoe maken jullie de roosters van de afzuigkap schoon? Ook zo’n hels karwei.
De roosters van de afzuigkap gooi ik gewoon in de vaatwasser Ik ben ook op zoek naar de ultieme hoe-kom-ik-van-aangekoekte-zooi-in-de-oven-tip trouwens!
Bij ons werkt de HG spul magnetron- of ovenschoonmaakding best goed. Soms gebruik ik wel eens Dasty en dan goed afnemen met een nat doekje.
Grilreiniger werkt als de beste, maar doe dan wel handschoenen aan! Dat spul bijt enorm en daar krijg je echt lelijke plekken van op je handen. Grof geschut dus haha!
Hoe maken jullie je droger schoon?
Ik reinig het pluizenfilter en doe dat rooster onder de kraan.
Maar nou kwam ik er net achter dat er onder het pluizenfilter een soort bak zit waar dus allemaal aangekoekt stof zit.
Zit er over na te denken om er een stofzuiger door te halen, kijken of dat past.
Hoe doen jullie het en waarmee?
Alvast bedankt!
Ik heb mijn droger via marktplaats gekocht en heb toen elke mogelijk plek die open kon zijn gezogen, pluizenfilter ook goed gewassen en elk klepje open getrokken.
Ik las laatst iets van iemand die de voorkant losgeschroefd had en 2 handen vol stof eruit haalde
Dit wil ik. Welk model heb jij?
Dit klinkt echt hemels. Mijn vriend en ik hebben net afgesproken om niet uiteten te gaan voor ons jubileum en deze baby te adopteren
Werkt dat trouwens tafel en bank?
Iemand een goed advies voor een tafelmodel koelkast mét vriezer?