Oh wat vervelend dat je daar slechte ervaringen mee hebt! Ik heb de ervaring dat artsen soms iets meegeven zonder veel gebruiksadvies erbij. Welke cremes heb je gekregen? En heb je het gebruik daarvan voorzichtig opgebouwd? Als je iets minder agressief wil proberen (ik ga er even van uit dat je tretinoinecreme of benzoylperoxide hebt gekregen) is salicylzuur misschien goed om eens te proberen, Paula’s Choice heeft er een die bij veel mensen populair is (2% BHA liquid exfoliant), er is ook een minder sterke concentratie verkrijgbaar. En als je echt een hele gevoelige huid hebt zou ik eens in het The Ordinary topic of beauty topic vragen, er zijn veel exfolianten die milder zijn (lactic acid bijv).
Klopt inderdaad die kreeg ik! Van opbouwen was helaas geen sprake van… ik kreeg direct een heftige reactie
Ik ga er van uit dat het lastig wordt maar misschien kan ik ergens een proefpakketje krijgen van Paula’s Choice of The ordinary… bedankt voor de tips!
Ah wat heftig! Ik zou dan even contact opnemen met Paula’s choice of TO, zij kunnen je advies geven welke producten bij je passen en hopelijk iets aanraden waar je wel tegen kunt. Succes in ieder geval!
Ga ik proberen, bedankt!
Ik heb een beetje hetzelfde! Welke crèmes heb je gekregen? Voor mij werkt tretinoine heel goed! De huisarts scheef me zelf een zalfje voor maar dat deed niks voor mij. Na een paar keer terugkomen kreeg ik een doorverwijzing, misschien daarom vragen eventueel?
Ik heb ook van alles van The Ordinary geprobeerd, maar helaas hielp het niet echt. Of het werd even minder, maar dat was dan niet per se door de producten. Veel dingen waren ook juist te heftig voor mijn huid denk ik, waardoor het meer ging irriteren.
Ik kreeg tretinoinecreme en benzoylperoxide en de laatste ben ik de naam even van kwijt, 1x heeft de apotheker zelfs het recept verscheurd en zich afgevraagd of de huisarts ook gekeken had…
Mijn broer kreeg wel een doorverwijzing voor behandeling met hormonen…maar die bijwerkingen…
Ik zal het je laten weten als ik verder ben
Oei, dan zou ik zeker om een doorverwijzing vragen!
Ik heb zelf nu een combi van tretinoine en clindamycine (treclinac gel), maar smeer altijd eerst een normale crème zodat het niet te heftig is en heb daar gelukkig niet zoveel irritaties door. Blijkbaar zou die combinatie ook voor minder uitbarstingen zorgen als je begint.
Hopelijk kan je snel iets vinden dat voor je werk! Ik vind het ook gek dat ik ineens zo uit het niets een slechte huid heb en vind het ook jammer dat de oorzaak niet aangepakt kan worden (want zo’n crème moet je blijven smeren).
Precies! Ik heb het ook niet als puber gekregen oid… wel of geen stress geen verschil, al die basistips natuurlijk allang geprobeerd😅
Haha same, ik had vroeger net zoveel stress ook misschien zelfs meer juist!
Hormonen zullen het vast zijn vermoed ik, maar of daar iets aan te doen is
Ik ben bang een lange zoektocht😅
Ik gebruik in de winter altijd Dream Cream van Lush.
Daar is mijn urticaria en exceemhuid altijd erg blij mee. Wat is dat toch fijn spul.
Wilde dit even als tip hier droppen.
Ik vind dream cream ook super fijn, alleen het is zooo prijzig. Bij mij was het binnen een week al op
Echt waar? Wow
Ik kom met een grote pot de winter wel door.
Ik hoef het ook alleen op mijn romp te smeren en hoef het nu dan ook niet iedere dag.