Ik zal er eens naar Googlen, maar volgens mij is er bij mij niks aan te doen (natuurlijk door huisartsen en dermatologen gezien.) Sommige mensen krijgen demografie volgens mij ook uit het niets en dan kan het geloof ik wel tijdelijk zijn, maar ik ben ermee geboren
Oh ja 20 jaar is een lange tijd. Ik zie dat er blijkbaar verschillende soort antihistamine bestaat. Ik zou het een keer navragen aan je arts.
Ik slik al jaren (al bijna 10 jaar) in totaal 20 mg desloratadine. Volgens mijn dokter kan het geen kwaad. Ik slik smorgens en savonds de pillen zodat ik 24 uur aan antihistamine heb.
Ik heb het âineensâ gekregen. Wanneer is het bij jou vastgesteld?
Ik gebruik ook desloratadine inderdaad. Ik weet niet wanneer ik precies gediagnosticeerd ben, omdat ik als baby al deze huidaandoening heb. Dus al wel vroeg. Ik kan me alleen een bezoek aan een dermatoloog op mân 12e ofzo herinneren.
Ik heb sinds ongeveer 6 jaar last van iets wat hier heel erg tegen aan leunt (ben nooit officieel gediagnosticeerd hiermee) en ik gebruik ook antihistamine indien nodig. Er zijn periodes dat ik het dagelijks slik en soms is de jeuk een tijdje verdraagbaar en kan ik een aantal weken zonder.
Bij mij kan ook alles een trigger zijn helaas en heb ook hooikoorts.
Ik ben gediagnosticeerd met een auto immuun ziekte, waar dit een van de symptomen van was. Ik ben ook onder behandeling van een dermatoloog en internist. Beide zeggen dat het kut is, maar niet levensbedreigend.
Mijn bloedwaarden en specifieke mân lever en nieren worden ook met regelmaat gecheckt. Het langdurige medicatie gebruik wordt dus wel gemonitord. Wellicht dat je dit zelf bij de huisarts kan laten controle, voor je eigen gemoedstoestand. Of is dat niet het geen waar je zorg om hebt?
Ik heb daar vroeger heel veel last van gehad en ook door allerlei soorten eczeem waar ik vanalles voor slikte en smeerde. Toen ik op mezelf ging wonen werd het veel minder, maar ik heb wel meer last van acne. We denken nu dat het aan het water van de douche ligt, dat kan harder zijn en dat kan ook invloed hebben op mijn huid⊠maar dat is slechts een hypothese.
Dat is vergelijkbaar, bij mij is het roder en meer opgezet zie foto. Ik kan maximaal 1 of 2 dagen zonder antihistamine. Ben altijd blij als het weer winter is en ik lekker lange mouwen aan kan en niet zo hoef op te letten haha
@ladybug zou je met me willen delen (dm) om welke ziekte het gaat? Ik heb wel meer vage klachten dus iets uitsluiten danwel bevestigen zou fijn zijn. Zoân test zou me zeker geruststelling geven. Ik heb het ook weleens gevraagd aan de huisarts maar die zei altijd dat het geen kwaad kon. Heb nu een nieuwe huisarts dus die wil ik het ook nog wel eens voorleggen.
@Luzarl water is het niet bij mij, heb nooit verschil gemerkt in ieder geval bij de verschillende plekken waar ik heb gewoond (of in de sauna/ hotels). Eczeem heb ik gelukkig nooit gehad maar heb bijvoorbeeld wel in de zomer last van warmtebultjes en in de winter van pijnlijke plekken daar waar het schuurt met broeken en een onrustige huid ook. Ik merk met verschillende waterhardheden wel verschil in acne ook!
Huidtherapeut kan niks doen aan mn acné en ze vond het heel ernstig en ze kon niks anders bedenken dan roa
Wat naar, nu moet ik eerlijk bekennen dat ik de bijwerkingen wel naar vond maar het wel zo waard. Ik heb best wel een lange roa kuur gevolgd maar ben nu best tevreden over mijn huid. Het geeft me zoveel levensvreugde dat ik sâochtends opsta en de deur uit kan zonder me druk te maken of te schamen voor hoe mij huid eruitziet.
Ja ik vind het doodeng maar ik denk wel dat ik er blij mee ga zijn
Jeetje wat vervelend! Maar heeft ze ook niet aangeboden om je huid schoon te houden? Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het wel raar dat ze zoiets zegt. Met peelings en reinigen kun je een heel eind komen. Misschien bij een andere huidtherapeute een secobd opinion aanvragen? Mocht je in Rotterdam wonen dan heb ik nog wel een fijne tip! Of Noord-Limburg ook!
Edit: trouwens wel doen waar jij je goed bij voelt. Als dat toch roa is, moet je dat zeker doen!
Ik heb zelf een negatieve ervaring met Roa, maar hoor inderdaad ook veel positieve verhalen en uiteindelijk ben je ook gewoon ondertussen onder controle bij een arts en kun je altijd stoppen. Ik vond zelf de meeste antibioticakuren net zoveel doen en ook na Roa kwam mijn acne gewoon terug.
edit: misschien de enige voordeel die ik kon bedenken was dat ik mijn haar niet zoveel hoefde te wassen lol. Maja ik moest wel weer een half jaar met een hand voor mijn mond lopen (en daarna nog lang een tik daardoor gehad) omdat mijn lippen echt continue aan het bloeden waren doordat ze ZO droog waren.
Ze was gewoon direct heel eerlijk van hey onze behandelingen kosten 80 euro en je moet dan elke week terugkomen maar ik ga het nooit helemaal weg krijgen. Vond ik juist heel eerlijk. Ik kan best een peeling krijgen als ik dat wil hoor, maar voor dat geldâŠ
Oke! Dan heb ik het verkeerd begrepen.
Neejoh misschien was ik ook wat kort door de bocht
Nou ik dacht dat je het vervelend vond dus probeerde mee te denken. Maar je moet hierin je eigen weg volgen. Dus volg je gevoel!
Is iemand bekend met eczeem en protopic zalf? Ik heb het van de dermatoloog gekregen zodat ik de hormoonzalf kan afbouwen, maar het brandt zoooo erg. Daarnaast zag ik na research dat het op de zwarte lijst staat in de VS en in BelgiĂ« ook niet meer voorgeschreven mag worden en het zou kankerverwekkend zijnâŠ
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik gebruik dit voor mijn vitiligo, maar ooit ook eens voorschreven voor mijn gezicht en dat deed letterlijk pijn bij mij. Dus het blijft van mijn gezicht weg.
(ik reageer echt op iedereen in dit topic lol, maar heb veel voorgeschreven gekregen in mijn leven )
Brandde het in het begin niet op je vitiligo plekken? Het voelt letterlijk alsof mijn huid in de fik staat en ik zou het 2 x per dag moeten gebruiken. Het is ook echt vervelend want ik moet het smeren op mijn rug, buik, benen, armen⊠dus het is ook bijna overal pijnlijk