Huidaandoeningen

Pfff ik moet echt even mijn ei kwijt over m’n eczeem. Het zit de laatste maanden ook in mijn gezicht, wat ik echt heel erg vind. Op dat soort dagen wil ik het liefste gewoon het huis niet uit. Er is ook geen peil op te trekken, want soms gaat het 2 dagen heel goed en dan 2 dagen heel slecht. Super rood en schilferig, alsof mijn hele gezicht erafvalt.

Ik ben dan zo wanhopig met foundation bezig tegen de absurde roodheid, maar dat ziet er na 5 minuten ook alweer niet uit door de schilfers. Super frustrerend. Alle foundations trekken natuurlijk in die droogheid.

Ik heb jarenlang bij een dermatoloog gelopen, maar lijkt erop dat ik toch maar weer terugmoet. En dan wordt het nu ook nog winter, wat altijd weer een feest is met die kou en droge lucht, bah. Andere mensen hier die daar goed mee hebben leren dealen?

Protopic trok ik echt niet meer! Ik sliep dan de hele nacht niet… Ze zeiden wel dat ik het vaker moest gebruiken en het branden dan minder werd (ervaar jij dit?) maar ik heb het opgegeven. Nu heb ik emovate (?) wat volgens mij wel echt weer een hormoonzalf is dus dat is ook niet best.

Oeps sorry als ik teruglees zie ik inderdaad dat we het hier eerder over hebben gehad vorig jaar! Heb inderdaad ook bij een academisch ziekenhuis in Nederland gelopen en cyclosporine geslikt. Alleen nu verhuisd naar het buitenland dus moet het allemaal nog een beetje ontdekken hier.

En in m’n gezicht is gewoon echt nieuw, dat had ik eerder nooit en is gewoon toch moeilijker om mee te dealen. Merk echt wat voor een impact het heeft op mn humeur. Fijn dat het nu goed gaat bij je, en het erop lijkt dat je een goede combinatie hebt kunnen vinden.

En lees nu je edit, klopt dat het nog best licht is dus dat is fijn. Maar ik smeer zo vaak dat ik mijn twijfels begon te hebben.

Heb je ook Elidel geprobeerd? Daarmee had ik het veel minder mee (is ook minder sterk dan protopic). Ik sliep idd ook bijna niet door protopic. Het is wel iets draaglijker geworden maar het brandt nog steeds, maar m’n huid is helaas ook nog best slecht (volgens mij hoe slechter je huid, hoe meer het prikt, ivm verslechterde barrierefunctie). Op de plekken waar ik bijna geen eczeem meer heb brandt het bijna niet.

Ja, die emovate kreeg ik dus van mijn huisarts hier omdat ik gezegd had dat ik protopic niet meer trok. Die is geen expert natuurlijk, vandaar dat ik het niet helemaal vertrouwde - maar het werkt vaak wel na een dag of 2.

Dat is een goed idee, want nu smeer ik elke keer tot het bijna weg is (2-3 dagen) en dan stop ik, maar dan komt het vrij snel weer terug. Misschien iets langer dan? En dan hopelijk met grotere tussenpozen?

Ik ga op zoek!

Ik zal er eens naar vragen! Het branden is inderdaad alleen op de erge plekken. Zo irritant.

Dankje hier kan ik echt wel iets mee! Ik ga het proberen.

Meer dames met hormonale acné? Ik word er echt helemaal gek van, vooral van die pijnlijke onderhuidse… Een goede huidverzorging lijkt ik ook niet te kunnen vinden: het is of te droog of te vet met pukkels of gewoon totale uitslag. Dus nu kies ik te droog, maarja ook niet ideaal.

Heb al geprobeerd: clarins, clinique, image, etc etc etc. Gebruik nu laura mercier maar voor die prijs: meh. Iemand al Mario Badescu (?) geprobeerd? Alles is ook zo verdomd duur dat je niet even makkelijk kan testen zonder dat je weer 100 euro of meer kwijt ben om er dan na een week achter te komen dat het niet voor jou werkt.

Slik geen pil ivm kinderwens en heb elke 3 weken een peeling/acnebehandeling bij de huidtherapeut.

Sorry moest even zeiken.

Ik herken het wel maar gebruik nu Paula’s Choice en gaat echt top :raised_hands:t2:

Ik heb zo een mini peeling daarvan gehaald, misschien die dan nog een kans geven. Gebruik je alles van hun?

Ja inmiddels wel! Begon met alleen cleanser en langzaam gaan uitbreiden. Via de site kan je een op maat advies vinden of met ze chatten! Ideaal

Ohh ga dat eens proberen dan! Ik zie ook dat ze van alles een mini hebben, dat is wel fijn.

Jaa sowieso om te proberen zijn die helemaal top!

Wel product vind jij dan het beste? Een cleanser of juist creme om mee te beginnen?

Ben je ook al naar de dermatoloog geweest? Als je elke 3 weken nasr de HT gaat en geen resultaat ziet is het misschien tijd voor medicatie? Het hoeft niet meteen roaccutane te zijn, maar een lokale creme met anti biotica of de conbinatie adapaleen/benzoylperoxide

Ik heb Deze volgorde; cleanser - toner - BHA gel - nacht/dagcreme.

Ik gebruik de Clear lijn! In de zomer heb ik minder last en is mijn huid veeeeel droger. Dan gebruik ik een andere lijn; eentje meer tegen pigmentvlekken enzo.

Dermatoloog stuurde me door naar de huidtherapeut bij haar pratkijk. Maar die stopte dus nu zit ik bij een andere praktijk. Heb denk ik alles op roaccutane na wel gehad van de dokter de afgelopen 12 jaar. Soms is me huid best oke maar soms ook niet. Vooral dus voor mijn menstruatie. Maar hield me zelf al die jaren vol als ik straks volwassen ben dan zijn die jeugdpuistjes weg. Maar ik kreeg hormonale acné. Hoo dat ik gespaard word met rimpels want dat heb ik wel verdiend als zeg ik het zelf, hahah.

Oke! Ik wist niet dat ze ook zo een BHA gel hadden. Zal morgen dat morgen eens vragen bij de ht of ik dat mag combineren met mijn peelings.

Iemand hier ervaring mee? Ben schilder van beroep, verder nooit eczeem of andere echt gekke huidaandoeningen gehad me moeder heeft 4-5 jaar geleden dyshidrotisch eczeem gehad, maar dat lijkt niet echt op wat ik nu heb, kan me ook niet zo goed voorstellen dat ik nu allergisch ben voor stof of andere dingen

Lang geleden, maar jij was toch begonnen met Omalizumab Tegen netelroos toch?
Werkt het?

Ik word weer helemaal knetter de laatste tijd…