Ik denk dat iedereen wel een verschrikkelijke ervaring heeft met de horeca, zowel als medewerker of als gast. En het lijkt me leuk om deze verhalen te delen! Maar er komen natuurlijk ook een heleboel komische situaties voor.
Laat ik het spits afbijten
Op mijn 14e werkte ik als kamermeisje in een hotel. Als ik ergens fooi op het kussen zag liggen wist ik wel hoe laat het was, de kamer was weer eens mega smerig.
Van gebruikte condooms tot 14 pakjes lege sigaretten (in een niet-roken kamer). Maar één man spande de kroon, hij belde tegen 11 uur naar de receptie, of zijn bed extra verschoond kon worden.
Dus ik ga naar de kamer en ik kreeg van meneer 10 euro in mijn handen gedrukt, hij had in bed geplast en dat kon ik mooi even opruimen.
Maar ik ben ook een heleboel leuke en grappige dingen tegen gekomen. Zo bestelde een Duitser een portie nachos als voorgerecht en heeft 5 minuten lopen stuntelen om het netjes met mes en vork te eten. Iedere keer als hij zijn vork in een nacho zette brak deze natuurlijk in stukjes. Na die 5 minuten ben ik hem maar gaan vertellen dat het in Nederland normaal is om het met je handen te eten. Hij was me erg dankbaar!