Hondentopic

Wij hadden eerst ook altijd een deken over de bench, dat was veel rustiger voor haar. Vorig jaar begon ze deze er ineens af te trekken, dus dat vond ze blijkbaar niet meer nodig haha.

Maar hopelijk kan de puppy-coach jullie verder helpen! Ik vond de puppy-tijd best zwaar, daar schijnt een soort taboe op te liggen want ik kreeg vanuit mijn omgeving telkens de reactie dat ik me niet zo aan moest stellen. Maar die gebroken nachten kunnen je ook opbreken.

2 likes

@Haai @Bailey
Dankjulliewel!
We gaan het gewoon vanmiddag bespreken met de coach en dan rustig verder kijken. De nachten
breken ons inderdaad op op het moment. 2 keer eruit 's nachts vind ik geen probleem, maar op dit moment is het ieder uur en dat is echt pittig.

Verder hebben we echt een super hond! Hij is al behoorlijk zindelijk, geeft goed aan wanneer hij naar buiten moet. Hij kent de commando’s voor plassen en poepen (poepen neemt hij niet altijd de rust voor, dus hebben we dit geprobeerd, werkt goed) en heeft tot nu toe maar 1 keer in de kamer geplast.
Hij loopt al netjes aan de lijn, reageert op zijn naam, is goed aan ons gehecht etc.

We zijn super super blij met hem, nu alleen nog iets meer nachtrust :wink:

2 likes

Hahaha ‘sneu’ omdat ik nu x1000 enthousiaster ben dan over afstuderen, nieuwe banen, huis kopen, huwelijk. Ik vind het niet erg, blijkbaar vind ik dit leuker dan al het bovenstaande. Mijn omgeving is me vooral beu omdat 95% van mijn hoofd denkt “jaaaa ik krijg een puppy” en daar val ik iedereen mee lastig.

Een vriendin van me zei vorige week nog, dat ik zo enthousiast waarschijnlijk ook niet zal zijn mocht ik ooit zwanger zijn van mijn eigen baby. (Wss juiste aanname) 🥲🥲🥲

2 likes

Zoveel nieuwe honden en dan zo weinig foto’s :-1:t4:

Heeft iemand hier goede ervaringen (goed werkend maar ook hondvriendelijk) met sprays voor honden? Ze heeft weer ergens in liggen rollen en ze stinkt dit keer zooooo erg, haha. Nu krijg ik het ergste meestal wel weg met een natte doek of babydoekjes, maar af en toe - zoals vandaag - is het gewoon echt te goor. Ik kan haar nu ook niet wassen, dus vroeg me af of zo’n spray zinvol zou kunnen zijn om ernaast te gebruiken.

2 likes

Bedoel je dan een spray om haar ‘‘schoon’’ te maken zoals een droogshampoo of een spray om de geur te maskeren? Ik heb beide staan en droogshampoo werkt voor mijn (langharige) hond niet zo geweldig omdat de geur niet zo lang houdt en dat vaak het ergste is. Ik heb laatst een spray gekocht van PPP aromacare met argan (nooit eerder van gehoord maar ik las goeie recensies) die ruikt wel lekker naar haarlak haha. Maar die is dus al best sterk van geur voor mensen dus ik vraag me af hoe dat voor de hond moet zijn eigenlijk :joy:

Hier ook even een update! We hadden dus een tweede kennismaking gehad met een hondje uit het buitenland. Die ging best goed en onze kat had hem toen ook al even gezien. Wel hoge rug/dikke staart, maar kwam ook de hele tijd bij ons om kopjes te vragen. Dus dat zat wel goed en we hebben dus besloten om de hond te adopteren :smiling_face_with_three_hearts: Nu hebben we hem afgelopen weekend opgehaald en de eerste dag ging zó veel beter dan verwacht. Wel nog superbang, maar ook wel nieuwsgierig zoals hij bij de kennismakingen ook was.

Nu heeft ie echter een plekje achter de bank ontdekt en komt er niet meer achter weg tot wij weg zijn 's avonds. Afgelopen nachten ben ik wakker geworden zodat ik hem buiten kon laten, dan durft hij wel gelukkig. Ik ga dan ergens zitten in de tuin en op een gegeven moment komt ie dan bij me zitten. Vannacht alleen te laat wakker geworden en hij had dus al in huis geplast en gepoept :cry: Maar we zagen op de camera\s dat ie wel heeft gespeeld met een knuffeltje, dus alsnog weer een stapje vooruit! Zo lief om te zien hoe hij dan zo enthousiast kwispelt :smiling_face_with_three_hearts: Ik kan hier echt uren over praten, dus sorry voor deze dagboekpost haha. Wel met foto!

34 likes

Ik krijg haar wel redelijk schoon, dus het is met name de geur die er dan nog in zit. En ja wat je zegt van die geur van de spray zelf, ik heb dus geen idee of ze daar dan veel last van kunnen hebben :woman_shrugging:t2:
Welk merk gebruik jij van die droogshampoo? Want misschien werkt dat bij mijn kortharige hond juist weer wel en dan is ze ook gelijk schoner.

1 like

Ohhhhh wat een plaatje :heart_eyes: beetje stabij vibes! Krijg je er hulp bij? Klinkt lastig!

Wát een schatje!!! :heart_eyes::heart_eyes: hoop dat hij zich snel meer op z’n gemak voelt! :heart:

Edit: trouwens ik lees met plezier zo veel dagboekposts over honden als mogelijk maar anders staat m’n pb ook open voor hondenfoto’s hoor :wink:

Wat een knapperd :smiling_face_with_three_hearts:

Ik vind het juist leuk om mee te lezen! Heb zelf ook veel aan dit topic gehad vlak na de adoptie.

Niet specifiek. Hebben nog wel contact met het gastgezin waar hij verbleef, die heeft wel adviezen gegeven wat we het beste kunnen doen. Ze had heel lief ook een documentje opgesteld met alles wat we konden verwachten in de periode en we kunnen ook altijd terecht voor vragen bij haar.

Verder heeeel veel blogs gelezen over het hebben van een buitenlands hond haha. En net als jij @Sax heb ik hier ook veel dingen gelezen, erg fijn!

En verder bedankt iedereen :smiling_face_with_three_hearts: Het is zo’n mooie hond! We zijn nu al dol op hem, nu nog andersom hahaha

5 likes

Super dat je ook een rescue hebt, echt fijn om te lezen als mensen hier kiezen voor adoptie! Het is een hele knappe en het klinkt echt als een kwestie van tijd tot hij helemaal ontdooit.

4 likes

van lief, een lichtblauw flesje. Het heeft wel een hoog fifi gehalte hahaha

1 like

De coach is geweest en dat heeft veel geholpen!
We laten nu de bench open en zetten een deel van de kamer af met een puppy-ren. Zo kan hij zelf beslissen of hij op de warme mat, de koele vloer of de beschermende bench wil slapen.
Vannacht kijken hoe het hem vergaat! :smiley:

Ik heb bergen foto’s van onze pup, maar ik weet nog niet of ik ze hier wil plaatsen. We hebben een hele herkenbare pup, dus dan is mijn anonimiteit ook weg.
Zal eens zoeken of ik een foto van hem heb, die ik met niemand gedeeld heb en waar zijn vlekken iets minder duidelijk zijn.

6 likes

Wat fijn dat het gesprek met de coach geholpen heeft! Ik kan mij voorstellen dat het zwaar is, die nachten zo. Maar hopelijk helpt het als de pup wat meer vrijheid heeft om te kiezen waar hij zich lekker voelt. Hij zal nog steeds wel wakker worden maar hopelijk voor jullie iets minder vaak.

@Keerbeer Wat een mooie hond! En het klinkt alsof hij wat tijd nodig heeft om te wennen maar dat het wel goed komt. Juist omdat hij rustig uit zichzelf naar je toekomt. Als hij eenmaal vertrouwen heeft komt het vast goed met die knapperd!

Dit is mn puppy, Harley. Hij doet t ook zo goed! :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

40 likes

Oh mijn God I can’t :heart::heart::heart::heart::sob:

1 like

Oh wat een schatje!! :smiling_face_with_three_hearts: :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

pff nu even een breekpuntje.
De dierenarts zei gisteren optimistisch, wauw dit is het meest bange pupje wat ik ooit heb gezien. Ga maar goed oefenen, dit wordt een angst-bijtertje en dat is heel gevaarlijk.

Pup is mega overprikkeld en we krijgen hem met geen mogelijkheid rustig.
Eten, mentale uitdaging, negeren, kauwen, bij ons liggen.
Echt helemaal niets is goed en ik kan hem op geen enkele manier positief belonen nu.