Ahh wat sneu ook lastig om nu wat voor op de vloer te kopen, misschien dat er op marktplaats nog een stukje vinyl of vloerbedekking staat?
@hanson Alles goed met t kleintje?
Ahh wat sneu ook lastig om nu wat voor op de vloer te kopen, misschien dat er op marktplaats nog een stukje vinyl of vloerbedekking staat?
@hanson Alles goed met t kleintje?
@hanson
Hoe is het gegaan?
@Plantengekkie
Ah wat sneu, kan me ook voorstellen dat je ze niet zo kort na elkaar wil verliezen. Kan de dierenarts er nog naar kijken? Sterkte!
@Bertha @NoTime @mores Ah bedankt voor het vragen! Ja het ging eigenlijk heel goed bij de dierenarts! Ze vond haar er happy en healthy uitzien en ook niet té dun. Ze zei ook dat ze dacht dat het picky eating een beetje ras-eigen is en heeft ons nog advies gegeven over het voeren van de brokjes en dat ging gisteren meteen al best goed. Ze heeft ons voor de zekerheid nog wel een ontwormingskuurtje gegeven, ook tegen giardia. Volgende week moeten we er weer heen voor de vaccinatie en als we ons dan nog zorgen maken moeten we ook ontlasting meenemen wat ze dan kan onderzoeken. Verder was de pup ook heel dapper en lief bij de dierenarts, ze heeft iedereen helemaal ingepakt hahah en thuis slikte ze het ontwormingsspul ook door zonder klagen Kan me nog wel herinneren van m’n kat dat dat ook heel anders kan gaan hahaha.
Je hebt speciale schoentjes voor grip op gladde ondergronden. Misschien is dat iets wat je kunt proberen? Daarnaast hebben wij pilletjes gekregen voor sterke botten/spieren waardoor Kenji zijn kracht in zijn poten wat meer kan opbouwen. Kenji is dan wel een stuk jonger vandaar dat we dit nog proberen. Weet niet of je dat nog met een hond van 16 wilt… maar ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om te zien hoe je hond moeite begint te krijgen.
heb nog steeds verdriet van onze vorige hond die er nu inmiddels al bijna 9 jaar niet meer is.
Dat klinkt wel als een geruststelling, fijn!
Naar die schoentjes zijn we aan het kijken! Vandaag ging het alweer een stuk beter dan gisteren. Zolang ze ieder uur eventjes gaat staan, beweegt ze soepeler. Ze krijgt ook preventief wat pijnstilling en ook wat pilletjes tegen artrose. Dus dat helpt waarschijnlijk wel al iets.
Ja lastig he, een huisdier verliezen is zo heftig.
Kan daar zo intens verdrietig van worden!
Ook dat je hoort dat al die slechte broodfokkers nu zoveel verdienen aan zieke, slechte pups doordat iedereen nu en per direct een pup wil in plaats van wachten op een goede gefokte pup / de juiste fokker zoekt.
Heeft een van jullie chemische castratie gedaan? Wij overwegen om het misschien te doen bij onze hond
Yes, een jaartje geleden gedaan. Hij is afgelopen oktober echt gecastreerd. Ik vond het heel fijn! Kon na paar weken verschil merken.
Hij deed niet echt rijden, nja wel op de opvang trouwens, maar niet zo met uitlaten. Net als heel erg markeren ook. Maar hij was vooral heeeeel erg afgeleid buiten. En dat gedrag ging met de chemische castratie weg, en nu met de ‘echte’ castratie ook. Heb eigenlijk exact dezelfde effecten nu als dat ik met de chemische castratie had, dus goede manier mijns inziens om het uit te proberen!
Dankje voor je antwoord! Wat fijn dat het geholpen heeft! Mijn hond is buiten ook ZO afgeleid, trekt me zo vaak omver en hebben echt super veel trainingen gedaan maar buiten slaat hij helemaal op hol. Ook met de allerlekkerste beloningen is het heel lastig. Denk dat wij het ook gaan proberen! Onze trainster is ook gedragstherapeut en zegt dat het wel een goed idee is. Ben benieuwd wel maar ga er nog even over nadenken
Ahh mijn hond heeft echt niks met ballen/ en speeltjes die geluid maken, maar hij is zooo gek op doekjes of platte knuffeltjes Hij kan ook zo vrolijk worden als we zijn kussensloopje veranderen. Soms slaapt hij ook op een plaid naast mijn bed en als ik dat dan neerleg is hij zo blij! Echt te cute
Wij zijn bezig met homeopatische druppels, voornamelijk om de hormonen van de pubertijd een beetje te dempen (minder hoge pieken). We merken echt verschil!
Dit middel gebruiken we nu denk ik bijna een halfjaar en hond is veel rustiger en hij heeft zelf ook veel minder last van zijn hormonen. Ondertussen beginnen we aan laatste fase pubertijd hoop ik (hij is bijna 1,5 jaar maar gok dat hij nog wel minimaal 8 maanden flink pubert) en overweeg ik niet meer te (chemisch) castreren.
Heel veel andere dingen heb ik eruit getraind, maar dat heeft heel veel tijd en tranen gekost (ben ik net zolang al mee bezig als de druppels die we gebruiken).
Ik overwoog het trouwens omdat ik zag dat hond erg last had van zijn hormonen; geen rust meer in zijn kont vooral.
Castratie betekent trouwens niet dat gedrag automatisch veranderd (zoals dierenartsen dat altijd verkopen), dat is echt achterhaalde informatie (zijn aantal nieuwe onderzoeken uitgekomen). Chemisch castreren kan altijd, maar het is geen wondermiddel. Dat is waarom ik liever eerst iets homeopathisch inzette en het wat tijd wilde geven, op bepaalde leeftijden zijn het gewoon fases waar je doorheen moet (en wisselen van trainer/deskundige wil soms ook helpen, die bekijken het vanuit een andere hoek!).
En soms niet en is een (chemische) castratie wel de oplossing.
Ja dat merk ik inderdaad ook! Ben ook veel bezig met trainen met onze hond maar merk dat de laatste tijd het buiten erg lastig wordt door alle geuren (logisch wel) maar is lastig om een ingang te vinden met trainen. Welke druppels gebruik je die helpen?
Miss is de sexier then a squirrel (aka lekker geurtje van dames) course dan leuk, krijg je een maand elke dag een spelletje om t contact met je hond te versterken!
Ik ga eens kijken, dankjewel! Heb jij hem ook gedaan?
Ja! Maar mijn hond is vooral bang, deed t meer voor de leuk. Hij is heel gevoelig en was wat te veel voor hem om elke dag wat te doen, maar spelen de spelletjes nog wel regelmatig!
Deze!
Geuren zijn nu echt minder een probleem en daardoor kon ik met stapjes het trekken aan de lijn (om een geur) eruit krijgen en mezelf weer veel interessanter maken. Ook het eten (loopse dames in de buurt zorgt ervoor dat een reu zichzelf op dieet zet om er nog beter uit te zien, echt waar) zagen we weer verbeteren.
In begin gaven we het 2x daags, daarna 1x daags en nu slaan we regelmatig over als we geen signalen zien dat het nodig is. Het is echt wel spelen met de hoeveelheid die nodig is en ook dit is geen wondermiddel, maar ik merkte echt dat de piek eraf ging en het voor iedereen (zowel ik als hond) behapbaarder is geworden.
Hebben jullie al gekeken of er een dierenvoedselbank in de buurt is?
Ik wil wel even neuzen. Heb je de ingredientenlijst en wat kost t? Wat weegt de hond?