Nee bulbussen denk ik! Gelukkig maar dat ze zo groot zijn, kan ie die lekker nog lekker showen
Maar je ziet ze niet continue toch, weet niet of ze na castreren ook nog zwellen? Haha
Ik weet ook wel weinig over de anatomie van honden eigenlijk we moesten dus tijdje onze hond katheteriseren en die katheter was iets van 40 cm lang bijna en kon er helemaal in, wist niet wat ik mee maakte. Maar op die site zie je ook wel dat de urinebuis een Krul maakt
Maar geen idee hoe lang zo’n ding is voor een mens ook dus heb geen idee wat daarin normaal is, maar je ziet gewoon een beetje hoe lang je hond z’n piemel is en die is niet 40 cm
Ja ik vind ook wel beetje beschamend hoe weinig ik weet over anatomie van een hond of kat ben blij dat ik hier eerst gevraagd heb ipv aan de dierenarts.
En wat heftig dat je dat zelf bij je hond moest doen! Vind ik bij mensen op mn werk al heftig, laat staan bij een hond. Voor mensen zijn die ook wel ongeveer zo lang.
Hij vond het verassend oké eigenlijk, maar hij was ook wel flink naar van alles dus misschien dat hij de fut niet meer had om zich te verzetten
Wel toevallig dat we nu met drie na elkaar eigenlijk zitten met wel of niet castreren! Hopelijk valt het mee allemaal
Mijn hond heeft dit ‘s morgens ook haha Ik dacht dus eigenlijk dat het zijn blaas was?
Oh en ik vraag me af of castratie van slechts 1 bal kan… maar je zou tzt chemische castratie kunnen proberen eerst? Dan kun je in ieder geval al een soort van testen wat het effect is. Maar zou sowieso nog wachten totdat die minimaal 1 jaar is en je goed inlezen!
Ik heb persoonlijk veel aan een rasgroep op Facebook, dus een besloten groep met allemaal mensen die ook een poedel hebben. Heel fijn, je kunt er ook in terugzoeken naar eerder gestelde vragen etc. Misschien hebben ze zo iets ook voor het ras van jouw hond?
Edit: ik heb de hond trouwens vrijdag laten castreren. Vond het heel spannend en voelde me heeeel schuldig. Maar de chemische castratie liet destijds wel echt een goed effect zien. En ook hier zit ik met de opvang en loopse teefjes… Ik hoop dus dat de echte castratie uiteindelijk hetzelfde effect laat zien maar dat is nog afwachten.
Hij is er 2/3 dagen wat naar van geweest maar nu gelukkig weer zo goed als de oude, mocht iemand benieuwd zijn naar hoe lang het duurt bij hem
Hahaha om even in dit thema te blijven, je wil niet weten hoe vaak mensen in paniek binnen komen met hun hond/kat omdat ze een teek hebben, blijkt het gewoon een tepel te zijn
Haha ik was vandaag dus bij de dierenarts en mijn hond had al een tijd een soort van wondje leek het. Zo’n streepje, heel gek. Op zijn buik, echt zo net voor zijn piemel.
Maar dat bleek dus zijn navel te zijn die af en toe vies was hahaha
Ook honden hebben dus vieze navels
(Was overigens voor iets anders bij de dierenarts maar dacht, vraag dit ook meteen even)
Om heel eerlijk te zijn word ik zelf ook altijd een beetje zenuwachtig van (grote) honden die gaan liggen of sluipen. Ja ik heb een kleine hond, en liggen/sluipen betekent vaak ineens opstaan en heel hard op mijn hond afrennen. Die daar niet van gediend is, wat weer voor angstgedrag zorgt bij hem. (En ja ik corrigeer mijn kleine hond uiteraard wel als dat nodig is )
Kun je het niet afleren door hem iets lekkers aan te bieden. Op sta hoogte zeg maar en dan hem mee te nemen, dus dat hij volgt, totdat je bij de andere hond bent aangekomen. Hem dan belonen uiteraard.
Misschien gaat het gedrag er dan uit?
Ja dat snap ik nog wel hoor haha en ook @mores maar sommige mensen zijn zó onaardig meteen. Ja, ik probeer het wel eens maarrr hij is ook soms gewoon lekker eigenwijs natuurlijk, soort oostindisch doof. Ik vraag me ook echt af waarom ie het doet… of wellicht is t echt iets dat bij z’n ras past.
Denk dat het wel een stukje onzekerheid is, net als gaan liggen!
Klinkt eerder alsof hij onzeker is.
Oh en @Ludo ja, gezien z’n karakter zou dat goed kunnen. Hij gaat trouwens ook vaak liggen idd, had ik er nog niet bijgezet. Soms blijft ie ook liggen totdat de andere hond bij hem is zeg maar. Vraag me af hoe ik hem zekerder kan maken zodat hij niet meer gaat sluipen? Of misschien toch meer afleiden met snoepjes en laten volgen. Klinkt misschien stom maar het is juist ook zo fijn dat ik nooit problemen met hem heb met andere honden, hij loopt ze straal voorbij en gaat confrontaties uit de weg. Dus vind dat hij dat juist heel goed doet. Vooral met honden die jonger zijn speelt hij super leuk. Hij heeft ook gewoon een paar beste matties haha, zo schattig.
Ik ben lid van absolute dogs en daar zouden ze zeggen werk aan optimisme en zelfvertrouwen.
Over mijn hond
Horrorverhaal: Mijn hond was eerder ook altijd wat terughoudend, ging dingen regelmatig zelf uit de weg en was verder fantastisch met andere honden. En toen werd hij ineens gebeten en vindt hij 1/20 honden nog maar oké. Denk dat het goed is om nu de onzekerheid al te zien en daar wat mee te doen. Voor andere honden kan het sluipen ook wel wat intimiderend zijn. Mijn hond zou het iig echt niet leuk vinden maar die vind bijna niets meer leuk dus miss niet het beste voorbeeld
Hoeft bij jou natuurlijk totaal niet zo te gaan, maar ik denk wel dat als we toen meer hadden gezien wat er bij hem eigenlijk allemaal gebeurd dat we hem toen misschien al wat zelfverzekerder hadden kunnen krijgen. En wie weet hadden we dan nu een wat minder bange hond gehad, maar dat kan je gewoon niet weten natuurlijk. Maar denk wel
Onzekere hond + heftig incident = grotere horror dan
Stabiele hond + heftig incident
https://nbn.absolute-dogs.com/optimismrocksbook miss staat hier iets in waar je wat mee kunt.
En let er op dat je niet te veel van hem vraagt. Als je een pad kiest en je ziet een hond, wat zie je dan aan jouw hond? Als hij dan al bevriest (oid) help hem dan om te draaien en loop samen een andere kant op!
Dank! Als ik het zo lees is dit wel wat er gebeurt. Denk inderdaad dus spanning. En snap dat het voor andere honden juist intimiderend kan zijn Dat ineens opspringen doet hij ook soms Hij is twee keer gebeten in het verleden. En er is een tijdje een hond geweest die hem steeds pakte, dat was heel naar. Die hond stond ook zo bekend en had gewoon echt een verkeerd baasje. Heel veel gedoe mee gehad. Gebeurt ook regelmatig dat kleine hondjes maar blijven blaffen en hem achterna zitten, dat vind ik zo sneu. Baasjes die dan zeggen ‘ah ja het is ook een grote hond hè’ en verder niets. En ik zie mijn hond dan in spanning, echt vervelend. Bij kleine hondjes gaat hij nooit sluipen, daar loopt hij gewoon omheen, maar er lopen hier gewoon een paar van die keffers die niet gecorrigeerd worden, echt niet chill. Misschien hebben dat soort ervaringen er meer ingehakt dan ik dacht. Eigenlijk moet ik toch proberen om hem op tijd af te leiden, wordt nog wat
Vervelend dat je hond zo bang is geworden voor andere honden Zo ver is het gelukkig nog niet hier, als in: hij kijkt altijd of er ergens een hond is. Soms ook wel lastig want dan denk ik loop nou gewoon eens mee zonder eerst de halve duinen af te turen haha.
Ik heb geen tips, maar ik vind jouw hond zooo mooi.
Haha Tis ook echt een schatje
Mijn hond doet precies hetzelfde!
Maar hij is klein, dus dat ziet er eerder heel schattig uit. Hij sluipt dan soms echt van molshoop tot molshoop. En omdat hij dan niets ziet, denkt hij dat ze hem ook niet zien haha.
Maar ik heb het idee dat het eerder gezonde spanning/enthousiasme is, dan echt onzekerheid. Ook inderdaad soms blijven liggen of soms opeens er naartoe rennen. Ik kan mij wel voorstellen dat het bij een grotere hond intimiderender overkomt.
Doet hij het ook bij honden die hij leuk vindt/goed kent? Die van mij namelijk wel, en dus ook bij vreemde honden.
Oh dat zou kunnen hoor! Ik denk als ik het zo lees dat het bij mijn hond wel echt spanning is. Ik geloof alleen bij vreemde honden idd.
En gezien z’n uiterlijk roept dat inderdaad nogal eens reacties op. Maar dat doet hij sowieso al, ik heb ook regelmatig dat hij alleen maar ergens loopt en mensen hun hond al bij zich roepen
Ohh ik heb via Etsy (MarvellousPets) mijn hond laten maken en ga het als verjaardagscadeau voor mijn vriend, van de hond geven!!!
Ga wel nog even de F laten veranderen want vind het een beetje raar eruitzien zo… Lred? 7Led? Maar ben er wel echt superblij mee. Aanrader!
(Je betaalt dus voor het digitale bestand op basis van foto en moet daarna wel nog printen en inlijsten natuurlijk)