Hoeveel geven jullie uit aan een vakantie?

De ene keer €100 de laatste €5000 :sweat_smile:

Argiturismo/natuurcamping is vaak een beetje het zelfde. Bij een Agriturismo zit vaak een boerderij (vandaag agri-) of een wijngaard oid en vaak ook een b&b. Vaak kun je er ook aanschuiven bij gezamenlijke diners enzo. Heel leuk.

——-

Overigens probeer ik nu wel mijn vakanties wat slimmer te boeken waardoor ik minder uitgeef maar als ik eenmaal op vakantie ben wil ik dus eigenlijk doen wat ik wil en niet zelf boterhammen hoeven smeren vanwege de kosten. (Niet dat daar wat mis mee is maar ik wil me er in ieder geval geen zorgen om hoeven te maken. Als dat moet blijf ik liever thuis en ga ik hier goedkope/gratis leuke dingen doen.)
Helaas kan ik vanwege mijn vriend bijna alleen in het hoogseizoen. Ik ga binnenkort ook 5 dagen alleen weg in het laagseizoen en dat scheelt echt zo veel geld.

Oh dat klinkt heel leuk, ken ik helemaal niet!

Ik mag van mezelf op vakantie de laatste jaren uitgeven wat ik wil maar vaak zitten we in de middle of nowhere en nu ik vegan eet (en toen ik vega at in Frankrijk) kon ik toch nergens eten dus wij eten regelmatig alle maaltijden op de camping :’). Dat zal ook wel een hoop kosten schelen, vooral met een goede koeltas, verse koelelementen en meerdaagse inkopen.

Kopen op de camping is ook gewoon zo knus. Ik wil er dan wel altijd een blik met een halve liter bier bij voor het echte camping gevoel.

*koken dus…

Meestal voor een stedentrip in europa totaal 500 incl alles. Rond de 250 voor vlucht en hotel, en rond de 250 voor eten. Voor 2 weken buiten europa, tot nu toe: Amerika, Canada, Japan en Bonaire ongeveer 2000 incl alles. Wel altijd buiten het hoogseizoen.

Ik ben nu twee keer 4 weken in het buitenland (Azie & Zuid Amerika) geweest en toen was ik alles bij elkaar zo’n €1600 kwijt per reis.
Ben ook 4 weken wezen interrailen en toen was ik ook €1000 kwijt
Weekje all inclusive Europa: €700
Weekendje weg (logeer altijd bij vrienden), dus dan incl vervoer €75 - €200

Verschilt dus heel erg :stuck_out_tongue:

Is denk ik nogal afhankelijk van je locatie? Ik ging 10 dagen interrailen in Polen, Hongarije en Slovenië en was met 500 klaar. Maar goed, wij hebben soms ergens kunnen dineren voor 5 euro per persoon! Dat gaat je in Scandinavië of Frankrijk natuurlijk nooit lukken.

Ja en gewoon je eigen uitgavepatroon natuurlijk. Als je ‘s ochtends luxe op een terras gaat ontbijten is dat natuurlijk duurder dan wanneer je een croissantje haalt in de aldi. Maar dat is bij elke vakantie zo

Dat verschilt bij mij heel erg. Vorig jaar hebben ik en mijn vriend een aantal leuke vakanties gehad voor niet al teveel geld.

In januari zijn we 9 dagen naar Lissabon geweest. De vliegtickets hadden we geboekt met een Black Friday actie van Ryanair en buiten het seizoen was een airbnb woning ook niet duur. Per persoon waren we toen zo’n €400 kwijt.

In het voorjaar 5 dagen kamperen direct aan de Moezel was inclusief twee keer uit eten zo’n €175 per persoon en ruim 2 weken kamperen in Italië in september zo’n €750 per persoon (inclusief 3 hotelovernachtingen op de reisdagen en campings op toeristische plekken).

Maar voor dit najaar zitten we dan weer te denken aan 3 weken Cuba en dan houden we zeker rekening met €2500 - €3000 per persoon. Naast waarschijnlijk weer een paar nachtjes kamperen in het voorjaar en een weekje Istanbul in het hoogseizoen ivm een bruiloft waar we voor zijn uitgenodigd.

Bij mijn berekeningen zit trouwens alles in, dus ook boodschappen als we zelf koken of bijvoorbeeld het inslaan van veel Italiaanse etenswaren voordat we teruggingen naar Nederland.

Nieuw Zeeland & weekje Sydney.
Was 5,5 week weg.

Twee weken rondtrekken met eigen auto in Ierland was afgelopen zomer 2000 euro… voor twee weken rondtrekken in Amerika (noord-oost) waren we het dubbele kwijt voor twee personen. Dit was trouwens alles met Airbnb en hotels. Als we gaan kamperen kunnen we goedkoper… volgens mij waren we een paar jaar geleden voor 2 weken rondtrekken Italië zo’n 1500 euro in totaal kwijt.