Ik vind het wel fijn als je sokken mag lenen. Ik heb best vaak blote voeten in schoenen (zoals hakken of toms) en ik schaam me echt voor mijn voeten. (Niet dat er echt iets mis mee is maar ik vind voeten gewoon awkward.)
Ik vind het idee van gastenpantoffels best vies en zou ze dan ook nooit aantrekken.
Dat begrijp ik best en heb ik ook alle respect voor. Sommige vrienden van mij hebben hier hun eigen pantoffels, die heb ik speciaal voor hen gekocht en die pakken ze dus ook zelf uit de kast als ze hier zijn. Uiteraard wel op eigen risico, een vriend van me die katten haat heeft de meest prachtige katten pantoffels
Plus de meeste mensen zullen het bij jou nu wel weten toch? Ik heb het alleen als het de eerste keer is bij iemand en ik er dus niet aan heb gedacht. Nu weet ik dat ik bij bepaalde vrienden gewoon even sokken moet meenemen.
Ja dat ook, het is vaak voor de mensen die hier voor het eerst komen en die bied ik dan slippers/pantoffels aan of schone sokken mochten ze dat liever hebben. Het is voor mij echt gewoon het idee dat je eerst op straat hebt gelopen waar de honden midden op de stoep piesen en kakken en vervolgens met diezelfde schoenen zo mijn huis inloopt. Krijg er rillingen van als ik er aan denk, misschien als ik op een schonere plek had gewoond het me ook niet zoveel had uitgemaakt maar hier in deze stad ben ik er wel echt streng op.
Ik zou het daar inderdaad een beetje benauwd van krijgen: ik wil helemaal geen slippers of pantoffels aan die al door anderen zijn gedragen. Thuis doe ik mijn schoenen altijd uit omdat ik dat veel lekkerder vind zitten en als ik bij vriendinnen ga chillen doe ik ze halverwege vaak ook maar om er toe ‘gedwongen’ te worden ervaar ik altijd als vervelend.
En dat gezellige tja, bij sommige mensen vind ik het niet gezellig en voel ik mij veel te kwetsbaar op mijn sokken.