Ik vond het lastig om een goede titel te vinden maar het idee achter dit topic is als volgt:
De laatste jaren merk ik dat ik steeds meer aan de kant begin te staan van de bozige veganist, feminist, anti-racist etc. en het begint me een beetje op te breken. Dat geldt voor zowel de constante confrontatie met onrechtvaardige dingen op social media/het internet in general als de mensen in mijn omgeving die het allemaal óf wegwuiven óf juist in dezelfde hoek zitten.
Onrechtvaardige dingen op het internet maken me boos of verdrietig.
Mensen in mijn omgeving die het niet boeit of er lacherig over doen maken dat ik of vaak in discussie terecht kom of gewoon geen zin meer heb om met ze om te gaan.
Mensen die activistisch zijn gaan er soms nog harder op te keer omdat je nog actiever, nog meer “woke” moet zijn en op dagen dat je nu even denk “doe maar niet” je vertellen dat dit je privilege is.
De laatste weken probeer ik me steeds meer los te maken van de negativiteit erom heen. Door minder boos te worden om berichten op social media waar ik op dat moment aan kan veranderen. Door me minder boos te maken om de keuze en gedachten van de mensen om me heen en afstand te nemen van een situatie als ik dat niet lan opbrengen. En door de mensen om me heen (hopelijk) op hun eigen tempo betere mensen te laten worden.
Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe jullie hiermee omgaan of tips hebben. De reden dat ik het hier post is trouwens omdat de meeste onderwerpen waar het om gaat ook onder deze categorie vallen.