Het waar ben jij gierig mee topic

Dingen die je niet vaak nodig hebt maar die toch wel handig zijn als het nodig is.
Bijv paraplu’s in de winkel heb ik zoiets van nee nu niet nodig is geld verspilling. En als ik dan nat geregend ben denk ik kak had ik hem toch maar wel gekocht. Maar zodra ik dan weer ik de winkel ben denk ik weer nee laat maar.

4 likes

Gas, water en elektriciteit haha. Niet zozeer omdat het beter voor het milieu is om daar sowieso op te letten, maar puur omdat ik hier thuis de rekening betaal. :joy: Het geeft een heerlijk gevoel om elk jaar een bedrag terug te krijgen. Haat het ook altijd als er mensen over de vloer komen en die dan klagen dat het koud is, want dan moet de cv namelijk aan.

1 like

Ik dacht dit ook altijd maar mijn vriend heeft nu een lease auto en nu wil ik alles. Stoelverwarming, here I come.
Dit geldt denk ik voor bijna alles in dit topic. Je moet niet aan de luxere versie gewend raken want dan wil je niet meer terug.

1 like

Mijn ultieme goal is stuurverwarming

2 likes

Nou ik heb ook wel eens in luxere auto’s gereden maar vind het echt niks toevoegen haha

1 like

Eten bestellen en laten bezorgen. Uit eten geef ik dan wel weer graag geld aan uit.

Hee sat zei ik pas nog tegen mijn zusje! Het lijkt me zo kut om hele luxe dingen in je keuken te hebben en dan te komen in een huis met een flut keukentje. Denk aan een vaatwasser of Quooker of goede keukenmachine. Eerst denk je nog pff wat een onzin, maar eens aan gewend, dan wil je nooit meer terug denk ik. Of erger je je aan inferieure zaken.
Met een koptelefoon heb ik dat ook. Ik vond draadloos onzin, maar nu ik het eenmaal heb lijkt terug te gaan naar iets met draden me super irritant.

Ik ben zelf gierig met boodschappen. Soms wil ik geen euro voor en paprika afrekenen maar dan moet ik mezelf even vertellen dat ik ook een zak chips voor 1,50 euro koop. Prioriteiten…
Ben ook gierig/zuinig met producten. Ik haat het als mensen heel ruim doen met dingen waar je ook met minder toe kan. Wc-papier, aluminiumfolie of zeep bijvoorbeeld. Vind ik onnodig en zonde.

3 likes

Ja ik herken me in dit laatste wat je zegt maar vooral in gezond/ongezond keuzes.
Dit is misschien een heel ander onderwerp/probleem maar ik vond 50 euro pm voor een hele goede sportschool incl spa laatst veel te duur terwijl ik het dubbele per maand uitgeef aan thuisbezorgd/snacks/ongezond eten.

1 like

Ik ben totaal geen gierig/zuinig persoon, maar ik maak wel groot onderscheid tussen dingen die ik leuk/lekker vind en dingen die ‘moeten’. Ik vind ongeveer elke rekening die binnenkomt een onacceptabele aanval op mijn persoon (waterschapsbelasting??) maar geef zo’n bedrag op een jaar makkelijk uit aan onzin die ik totaal niet nodig heb. Mijn lijst met dingen die ik onrechtvaardig duur vind maar dat ten eerste niet zijn en ten tweede in het niet vallen als je het vergelijkt met wat ik uitgeef aan koffie/uit eten gaan/de tram pakken omdat ik lui ben/wijn/boeken/etc.:

• Douchegel, shampoo en conditioner
  • Deo koop ik echt alleen in de aanbieding, en ik kan niet genoeg benadrukken hoe ontzettend veel ik zweet
  • BH’s (ik heb er momenteel eentje die echt past)
  • Panty’s (ik loop makkelijk weken rond met gaten bij mijn tenen wat soms gewoon echt pijn doet)
  • Ok ik moet dus al heel lang een wasmand kopen, dus echt een draagmand waarmee ik de natte was naar het droogrek kan brengen, want nu moet ik steeds met armenvol natte door het huis lopen wat ik 3x moet en waarbij ik een spoor van natte sokken achterlaat maar zo’n ding is WEL VIJF EURO ofzo hallo het groeit niet op mijn rug, anyway ja lekker doe nog maar een cappuccino
  • Beddengoed (we komen eigenlijk precies één set te kort en wat we hebben is ook lelijk)
  • Oordopjes, ik gebruik ze elke dag maar over m’n lijk dat ik er meer aan uitgeef dan 9 euro bij de Hema
  • Keukenpapier, vind ik super relaxed als we het toevallig een keer hebben maar een nieuw pak kost meer dan een euro
15 likes

Verzendkosten!

Hele mandje volladen met honderden euro’s aan kleding en schoenen en dan vervolgens afhaken op 3,95 verzendkosten. Of heel lang zoeken naarr een kortingscode gratis verzenden. :woman_shrugging:t2:

4 likes

Verzendkosten inderdaad.
Als ik nog een paar euro moet tot gratis verzending ga ik net zo lang in de webwinkel speuren naar een goedkoop product dat ik goed kan gebruiken, in plaats van dat ik de verzendkosten betaal.

2 likes

Ik betaal voor kleding, accessoires en makeup zeeeeeer zelden de volle prijs. Kortingscodes hosselen als een baas.

Haha ik kan daar onredelijk kwaad om worden. HOE DURVEN ZE :rage::rage:!!!

7 likes

Heb 1 paar sloffen echt al 10 jaar en ze vallen echt uit elkaar. Maar als ik thuis kom douche ik wel direct en doe ik propere kousen aan en dan pas sloffen. De honden hebben er ook al op zitten kauwen :+1:

1 like
  • Ik doe altijd een eeuwigheid met een fles limonade. Nu drink ik hooguit 1 glaasje limonade per dag naast veel water en dan gebruik dermate weinig siroop dat je maar een heel klein beetje de smaak proeft. (Ik vind limo al gauw te zoek smaken.)
  • Kleding voor trouwerijen of themafeesten. Ik heb wel eens 10 euro uitgegeven aan een kledingstuk terwijl anderen honderden euro’s uitgaven voor een chique trouwerij. No way dat ik zoveel geld ga uitgeven aan iets dat ik verder nooit meer ga dragen.
  • Concertkaartjes van artiesten die spelen in je eigen stad die nooit uitverkocht raken. Ik koop dan meestal mijn kaartje voor een lagere prijs op ticketswap terwijl de openingsact al speelt. Dan houd ik meer geld over om andere concerten te bezoeken.
  • Ik doe niet aan thuisbezorging van maaltijden. Ik ben te lui om te wachten en heb geen zin om 2,50 te betalen voor de bezorging van eten. Ik ga liever zelf het op de fiets even ophalen als ik zelf echt geen zin heb om te koken.
  • Mijn haar. Ik verf en knip het liever zelf. Ik heb zelfs heb besloten het maar in een natuurlijke kleur te houden omdat het veel geld kost om een onnatuurlijke haarkleur goed te onderhouden.
2 likes

Wow 1,25 jaar met een douchegel is wel lang! Merk dat ik daar wel royaal mee ben. Maar ik koop dan wel van die huismerkdingen van 1 liter voor 2 euro.
En oordopjes, bedoel je van die oranje? Want die kan je niet vaker dan één keer gebruiken (al doe ik dat ook wel eens). Van die hardere, die lijken op muziekoordopjes, kun je wel vaker gebruiken (en wassen).

1 like

Ojam et verzorgingsartikelen ben ik ook gierig. Ik gebruik dove deo als ‘bij’ deo. Dus voor bijspuiten gedurende de dag. Maar no way dat ik daar de volle prijs voor ga betalen. Altijd een 1+1 actie afwachten, ook al betekent dat ik een paar weken zonder zit (heb wel dan mijn rollerdeo hoor. die ik overigens ook in een 1+1 aanbieding wil kopen, maar daarvoor maak ik heeeeel soms dus een uitzondering als ik zonder zit. Snel op zoek naar een aanbieding voor dit weer moet!)

Ik krijg een zieke error als mijn huisgenoten thee maken en iedereen een eigen theezakje geven ipv een pot zetten. Dit heb ik altijd echt een bijzonder calvinistische eigenschap gevonden van mezelf want hoe duur is een theezakje nou 10 cent ofzo…

5 likes

Ik ben gierig met verzorgingsproducten en make up. Ik koop het goedkoopste en doe daar ook echt lang mee. Wordt altijd chagrijnig als mensen dan wel veel daarvan gebruiken

1 like

Ben ik nog cheaper :stuck_out_tongue: Ik wist namelijk niet dat bijspuiten een ding was. Ik doe ‘s ochtends deo op en dan ben ik de rest van de dag wel safe.

2 likes