Ik laat er telkens een paar minuten tussen zodat het kan intrekken. Anders gaan sommige producten ook rullen op mijn huid.
Nou de Douglas was leeggeroofd dus ik heb bij the Ordinary zelf besteld. Alleen de retinoid was op (die is overal op geloof ik) dus daar moet ik nog even of wachten.
The Ordinary verzend wel lekker snel! Ik had het 5 mei 's avonds besteld, 7 mei is het verzonden vanuit de UK en het komt morgen al! 11 mei
Ik had dit ook met de hyaluron +b5. Gebruik nu de marine hyaluron en die vind ik echt veel fijner! Is een hele waterige substantie en trekt lekker snel in, heb helemaal geen last meer van rullen.
Dan ga ik die mee bestellen en uitproberen denk ik. (Als de retinoid emulsion ooit nog eens op voorraad komt ergens😅)
M’n huid is megaslecht momenteel en wil de salicylic acid bestellen maar hij is denk ik al maanden niet op voorraad omdat ze de formule aan het veranderen zijn
Ik had ze eens op de insta gevraagd hierover maar ze konden zelfs geen vermoedelijk datum geven. Ik heb daarom de BHA van the Inkey List besteld. Ook goedkoop maar wel een veel kleinere (en plastic) verpakking. Qua werking kan ik ze niet vergelijken want heb die van TO nooit gebruikt. Maar voor mij was het een prima tussenoplossing!
Weet je toevallig hoeveel procent salicylzuur in die van de inkey list zit? Want ik heb een vrij sterke nodig en heb nu de gel BHA van Paulua’s Choice besteld (de gewone werkte bij mij al top) maar die vind ik wel wat duur
2%! Het is wel maar een flesje van 30ml dus voor mij goed als spot treatment maar als je het op je hele gezicht doet gaat het heel snel op zijn.
Ik heb voor mezelf de volgende ochtend+avondroutine bedacht
- Squalance cleanser
- Hyaluronzuur 2% + B5
- Caffeine Solution onder de ogen
- Niacinamide 10% + Zinc 1%
- Natural Moisturizing Factors + HA
- 100% Plant Derived Squalance
en 1/2x per week de AHA 30% + BHA 2%
Hoe zouden jullie dit introduceren in je skincare? Ik weet niet goed of ik nu gelijk alles zal/kan gaan gebruiken. Als dit niet goed is, hoe lang moet ik dan doen over het introduceren van alles en waar ga ik beginnen?
Volgens mij wordt er gezegd dat je 1 nieuw product per keer moet doen maar dat doe ik zelf nooit. Mn huid kan wel tegen vrij veel, en als ik dan breakouts krijg stop ik even met eennproductnom te zien wat het veroorzaakte. Ik zou sowieso al beginnen met de cleanser, oogserum en moisturiser (en squalane) en de rest lijkt mij ook wel oke om vrij snel te introduceren (zijn geen mega heftige actives zoals retinol of bha’s zegmaar) maar met de peeling zou ik wel zeker rustigaan doen!
Ahh ja zo had ik het zelf ook bedacht! Het leek me idd niet mega heftig allemaal. Wil de peeling eerst 1x per week doen en dan kijken hoe het gaat. Ben benieuwd!!
Zou je willen laten weten wat je van de peeling vond als je hem hebt gebruikt? Ben aan het denken om hem misschien ook uit te proberen!
Die peeling is echt liefde en leven
@Stjerne alleen met de niacimide zou ik voorzichtig opbouwen, die staat erom bekend om break-outs en/of purging te veroorzaken
M’n huid reageerde wel heel slecht op aha’s (zowel glycolic acid als lactic acid) dus daarom twijfel ik nog wat over de peeling
Op de site van The ordinary staat bij routines voor verschillende huidtypen wanneer je well product kan gebruiken.
Ik deed elke week 1 nieuw product, omdat mijn huid snel kan reageren. Eerst de cleanser, toen dagcreme vervangen voor hyaluron+moisturizing factors en uiteindelijk Squalane als nachtcrème. Niacinamide moet ik zelf ook nog uitproberen, ben benieuwd!
Waar bestellen jullie je producten? Ik bestel ze eigenlijk altijd bij Douglas of de Bijenkorf maar daar zijn de producten die ik wil al tijden uitverkocht
Je kunt ook eventueel bij lookfantastic of asos kijken. Misschien hebben ze daar je producten op voorraad.
Ik bestel ook meestal daar omdat ik geen credit card heb en dat is nodig voor de deciem website Sephora fr heeft ook wat maar vooral basic producten die op andere webshops ook te vinden zijn
Iemand een goede vervanger tip voor de niacimide/zinc van ordinary? En niet te duur.
Mn baby is bijna op