Het The Ordinary / Deciem topic

Wat voor geur bedoel je?

Is er misschien die mij zou willen helpen? Ik had in het eerste berichtje gelezen dat het niet de bedoeling is om te vragen ‘wat moet ik gebruiken’ maar ik kom er écht niet uit. Mijn huid is momenteel problematisch en ik weet niet meer wat ik moet gebruiken. Ik heb voorheen Paula’s choice en the Inkey list gebruikt. Beide leken na een tijd mijn huid alleen maar onrustiger te maken. Ik heb last van veel plekjes en vlekjes, bultjes en veel grote puisten. Roodheid en last van jeuk zodra mijn gezicht nat is. Ik deze problemen voorheen nooit gehad en heb het idee dat het na gebruik van the inkey list erger is geworden.

Ik weet momenteel niet zo goed meer wat mijn huid nu nodig heeft. Kan iemand mij misschien adviseren wat een goed product (of producten) van TO om nu mee te starten?

Je kan TO zelf een mail sturen met foto’s van je gezicht en dan sturen zij je een routine via de mail!

Deze website: https://macblogster.nl/the-ordinary-hoe-gebruik-je-dit-mijn-ervaring/ heeft me echt heel erg geholpen om de basics te snappen.

Op de site van Douglas staat er ook uitleg over de populairste producten dat heb ik ook nog regelmatig bekeken. Samen met dit topic grotendeels doorlezen ben ik best een eind gekomen! Zat wat speurwerk in maar vond het zelf heel leuk, een soort voorpret haha.

Edit: jeuk en roodheid klinkt wel als een erg geïrriteerde huid. Ik heb eens een winter ook een onwijs gevoelige huid gehad. Toen heb ik een tijdje la roche posay gebruikt, dat heeft de boel weer gekalmeerd.

Ik heb zelf ook het idee dat ik met name iets nodig heb om de boel te kalmeren. De roodheid zit over het hele gezicht terwijl de puistjes alleen op mijn kin en kaak zitten en telkens terug blijven komen. Daarom heb ik ook moeite met de producten kiezen, omdat ik niet weet hoe ik welk probleem gebied nou goed aanpak haha. In ieder geval bedankt voor de tip, ik ga eens kijken. @Luzarl ook erg bedankt voor de tip die jij hebt gegeven, ga ik meteen naar kijken!

De toleriane lijn van LRP heeft me in elk geval heel erg geholpen.

Zou het periorale dermatitis kunnen zijn? Ik vermoed dat ik daar zelf last van heb. Ik krijg net als jij pukkels en onderhuidse ontstekingen op mijn kin en kaak na het gebruik van huidproducten met exfolierende werking (BHA, AHA, vitamine A-achtige stoffen). Die producten kan ik dus helaas alleen op mijn voorhoofd gebruiken. Als het periorale dermatitis is, kun je het beste weinig of heel milde producten gebruiken.

Hmm ik heb het opgezocht, dat zou het best eens kunnen zijn. Heb nu wat producten van LRP de toleriane lijn gekocht om dat eens uit te proberen.

Ik weet nu weer waarom ik de vorige x ben gestopt met Azelaic Acid, ik krijg daar zo erge white heads van. Super zichtbare porieen bij mijn neusvleugels.
Heb je daar ook last van? Of gebruik ik teveel product?

@Parasol Zit dat ook in zo een pomp verpakking? Moet ik mss ook een proberen. Ik heb van thebodyshop nog eens iets geprobeerd (advies van Jetske) maar daar reageerde mijn huid heel slecht op.

Oh nee daar heb ik geen last van! Ik gebruik echt maar een heeeel klein beetje (kleiner als een erwt) en gebruik het ook alleen maar op rode plekjes in m’n gezicht. Misschien zou je inderdaad wat minder kunnen proberen! Heb trouwens ook veel reviews van dit product gelezen maar ben dit nog niet tegengekomen :thinking:

1 like

Dan gebruik ik waarschijnlijk teveel. Ik gebruik 2 erwten en smeer het een beetje als een dagcreme op mijn t-zone. De roodheid leek iets afgenomen, tot ik alle witte mee eters verwijderde. Maar ga het nog een kans geven, want vind deze substantie prettiger dan een olie als ik nog make up of spf wil dragen.

Ik gebruik het wel als ‘dagcreme’ maar heb nooit problemen. Wat gebruik jij ervoor en erna?

De face wash heeft volgens mij wel een pomp verpakking, tonic niet geloof ik. Gezichtscreme heb ik nu van Olaz (Total effects parfumvrij).

Ik gebruik het overdag, eerst de squalane cleanser, dan azelaic acid en vervolgens NMF+HA en daarna spf.

Hmm raar zeg dan. Weet je zeker dat je whiteheads van de azelaic acid komen?

1 like

Olaz heb ik ook een tijdje gebruikt. Werkte eigenlijk prima, maar toen overgestapt naar NMF van the Ordinary. Geen idee waarom eigenlijk, want het doet volgens mij niet heel erg veel voor mijn huid. Ik vind het vooral makkelijk om veel producten bij een webshop te kopen.

Geen idee, ik gebruik op dit moment niet veel andere producten, in de avond was ik mijn gezicht weer met squalane en gebruik dan buffet en nmf+ha en rosehip seedoil.

Ik krijg er ook white heads van, echt niet okay. Ik gebruikte ongeveer een erwt aan crème, wel op m’n hele gezicht. Al las ik ook wel dat azalaic acid ook voor purging kan zorgen, maar ik durfde het gewoon niet langer te gebruiken, want zonder heb ik veel minder last van puistjes ook

Vandaag dit hele topic gelezen en voel me zo dom nu. Ik heb geen idee wat ik nodig zou hebben en wat voor huid ik überhaupt heb. Ik ga morgen maar eens een dagje het internet doorspitten want heb wel echt behoefte aan een fatsoenlijke skincare routine.

Ben blij met je reactie, want begon al te twijfelen dat het aan iets anders zou liggen. Maar het is dus echt de azelaic acid. Ik ga er ook meteen mee stoppen.
Gebruikte jij het ook om roodheid te verminderen?

1 like