Het The Ordinary / Deciem topic

Ik heb een zelfde soort huid, maar laatste tijd wel redelijk verstopte huid erbij (vooral bij de vette T-zone), dus geen puistjes maar meer meeeters. Plus ik ben bijna 30 dus iets om de kreukels tegen te gaan is ook welkom.

Even heel dom maar ik zat dus ook te kijken naar die Niacimide en hebben meer mensen last van dat droge? Want vette huid t-zone met meeeters verruilen voor velletjes is minder mijn ding.

Verder heb ik na lang zoeken onderstaand lijstje gemaakt met voor mij interessante producten:

• AHA en BHA solution (die rode)
  • Retinol 0,2 % in Squalane
  • Salicylic acid 2%
  • Azelaic acid suspension 10%
  • EUK 134
  • Amino acids + B5
  • Marine Hyaluronics
  • Narural Moisturizing Factors + HA
  • Plant derived Squalane
  • Buffet+ copper peptides

https://theskincareedit.com/2017/08/04/the-ordinary Heb deze site als referentie gebruikt.

Dit is natuurlijk veel te veel haha, maar ik weet echt even niet waar ik moet beginnen.

Mijn ervaring met Vitamine C is dat het wel fijn is, maar niet mijn hyperpigmentatie aanpakt. Dat doet een goede acid in mijn routine wel en ook de Azelaic Acid. En veel tijd nemen, want het is in lange tijd ontstaan en duurt ook lang voor het weer weggaat.

Nou, ik ben weer eens geĂŻnfluenced door jullie. Heb net de azelaic acid, natural moisturizing factors, en een foundation besteld. Ben benieuwd!

1 like

Misschien moet ik dan inderdaad wat meer geduld hebben! Ik gebruik sinds een maand de Azaleic Acid (ogv 2 keer per week, ik wissel af met de Pixi Glow Tonic) maar ik heb het idee dat het niet zoveel doet voor mijn huid. Mijn littekens van cystes zijn sterk vervaagd, maar ik blijf een soort roodbruine waas rond mijn mond en kin zien, alsof ik een beetje een ‘snoet’ heb.

Dat duurt soms wel een half jaar! Maar echt, de aanhouder wint. Heb je wel eens de hoeveelheid opgevoerd. Dat kan best als je huid gewend is. En anders is een goede om van TO de lactic acid te kopen (10% raad ik dan aan) en die voor je nachtcreme te gebruiken. Werkt ook echt heel goed en is heel zacht voor je huid.

1 like

@TantePollewop Misschien eens proberen de hyaluronzuur en niacinamide te mengen? De concentratie niacinamide is vrij hoog bij The Ordinary waardoor het ook wat te heftig voor je huid kan zijn. Goed in laten trekken voor de volgende stap kan rullen voorkomen, maar ik gebruik de niacinamide alleen 's avonds omdat het m’n make-up verpest door dat rullen.

@Bunnyslippers De AHA en BHA solution vind ik heel prettig, denk dat die vooral bij jouw T-zone ook goed gaat werken. Vanwege die T-zone zou ik je eerder aanraden de Retinol emulsion te nemen zodat je kan kiezen of en waar je een olie toe wilt voegen aan je routine. Dat kun je dan inderdaad doen met de squalane. Ivm je vette T-zone zou ik dat alleen 's nachts doen. De copper peptides uit de Buffet hebben soortgelijke effecten als de retinol, dus daar zou ik een keuze tussen maken. Ik zou zelf voor de retinol en hyaluronic acid gaan, puur omdat je dan zelf weer kan kiezen wat je wanneer gebruikt.

Is je huid gevoelig? In de salicylzuur zit witch hazel en dat kan je huid flink irriteren. Maar het is verder inderdaad een mooi product tegen meeeters. Voor mijn droge wangen is de natural moisturizing factors bij lange na niet genoeg. Gebruik je nu al een creme?

@pastelzwart Ik zou zelf voor de emulsion gaan vanwege het zelf kunnen kiezen wanneer je wat aanbrengt en die dan combineren met een creme.

3 likes

Bedankt voor je antwoord! Ik heb niet een heel gevoelige gezichtshuid maar wel eczeem op mijn handen gehad. Wat was ook alweer de hylaronic acid?

Ik gebruik nu een crùme van garnier, Hydrabomb met zo’n pompje. Mijn huid is niet heel lastig op die t-zone na (en heb t idee dat die eerder vochtarm is dan heel vet).

Heb trouwens nu ook de microdelivery Peel weer van philosophy dus even kijken hoe ik die erin prop.

Toner is echt mijn favo product maar die schijnen ze niet echt veel te hebben.

Bedankt voor je advies! Ik ga er eens mee experimenteren, een goede acid routine vinden is sowieso tricky, ik heb mijn huid ook al wel eens teveel overgeëxfolieerd :upside_down_face:

1 like

Waar merkte je dit aan? Ik ben er wel eens bang voor dat ik dit doe, want soms/de laatste tijd heb ik best wel heftige reacties op mn acid producten (dat mijn hele gezicht in brand staat qua gevoel). Maar ik gaf mezelf daar de schuld van omdat ik ook veel meer dan normaal smeer (ik probeer een tube leeg te krijgen en er komt steeds veel te veel uit, maar vind het zonde om weg te spoelen ;-; )

Ik gebruik de Resist Anti-Aging 2% BHA Exfoliant van Paula’s Choice. Heeft The Ordinary daar een (goedkoper :slight_smile: ) alternatief voor? Verder gebruik ik Niacimide+Zinc en Alpha Arbutin. Kan ik die 2 achter elkaar gebruiken (ook in combi met de exfoliant)? En maakt de volgorde nog iets uit?
Ik heb ook nog de Plant-Derived Squalane gekocht, die wil ik later een keer toevoegen
 Dat lijkt me geen kwaad te kunnen in combinatie met bovenstaande producten.

1 like

Mijn huid werd schraal en ik kreeg overal kleine pukkeltjes, dus het was een duidelijke reactie!

1 like

Je zou dit kunnen proberen: https://www.beautybay.com/p/the-ordinary/salicylic-acid-2-solution/

En anders, wat voor mij goed werkt, Ă©Ă©n keer in de week deze gebruiken, max tien minuten oplaten:
https://www.beautybay.com/p/the-ordinary/aha-30-bha-2-peeling-solution/
Een soort mini-peeling.

ah dit heb ik niet! En ik had gisteren al minder last van het branden toen ik wat minder gebruikte, dus volgens mij heb ik het mezelf aangedaan :’)

Heb je een gevoelige huid? Ik had hiervoor een andere BHA van Paula’s Choice, maar die was echt veel te heftig

Ik vind het zo lastig he, om dingen uit te zoeken wat ik moet kiezen. Heb al het hele topic doorgelezen. Ik zie allerlei dingen wat voor iedereen goed is, wat mensen aanraden
 heb al verschillende dingen in m’n mandje.

Alleen dan het probleem
 geen idee waarvoor je het gebruikt en hoe je het gebruikt :’).

Ik heb een normale huid, soms een vettige t-zone. Wat bultjes/kleine puistjes overal. En nogal grote mee-eters op m’n neus. M’n huid ziet er nooit echt mooi uit, ook al heb ik geen probleem huid. De huid is niet helemaal egaal, glad.

In mijn mandje heb ik nu op aanraden van sommigen in dit topic die dit aanraden bij anderen die dezelfde huid hadden;

Maar nu de vraag, hoe gebruik ik dit in godsnaam? En wanneer? En hoe vaak? Mis ik nog wat voor een volledige routine?

Ik gebruik nu als make-up remover zo’n doekje die je gebruikt met water, het lijkt wat op een Fleecedeken. Heb ook alleen maar mascara op.
Tonic van decubal
Oogcreme van decubal
NachtcrĂšme van decubal

En ‘s ochtends na het douchen alleen de dagcreme van decubal.

Yep, helaas wel :expressionless: Ik word snel rood en krijg uitslag van bepaalde ingrediĂ«nten. Moet eerlijk zeggen dat de BHA van Paula’s Choice mij ook niet veel goeds heeft gedaan, gebruik nog wel de cleanser van PC, die is erg zacht.

Ik gebruikte vroeger ook de BHA + Azelaic Acid van PC, maar vond 35 euro toch best veel voor een kleine tube, dus gebruik nu die van The Ordinary en die werkt net zo goed al dan niet beter. Huid is veel minder rood en ook een stuk rustiger.

Een product dst eigenlijk niet in dit topic hoort :see_no_evil: maar ik vind de barrier repair van dermalogica heel fijn.

Geen goedkoop product, maar het werkt bij mij wel heel fijn op huid die wat meer ondersteuning heeft omdat ie kapot is.

1 like

Ik sta op het punt om te bestellen, ik heb oa 100% L-ascorbic acid powder in mijn mandje.
er staat bij dat je dit kan mixen met oa een serum.
Maar wat voor soort serum zouden jullie erbij adviseren? of zou ik het kunnen mengen onder mijn hydraterende crĂšme (decubal nachtcrĂšme)

Een peeling 1 x per week 10 minuten klinkt voor mij vrij heftig
 Maar als jij ook een gevoelige huid hebt moet ik de gok misschien maar wagen!

1 like

Hi! Weet niet of je de buffet nog hebt, maar die wil ik wel van je overnemen!