Wow. Begint bijna shady te klinken.
Ik gebruik azalaic acid, die vind ik echt heel fijn on mijn huid glad te maken. Gaat wel snel op Vandaag komt ook de aha + ba peeling solution binnen, ik hoop dat die ook gaat helpen (lees er goede dingen)
@TantePollewop Haha valt (hopelijk) wel mee hoor. Maar ben benieuwd naar jouw ervaring zo!
@Cactusje Tuurlijk, ik weet er weliswaar niet zoveel van, maar kennis genoeg bij andere users.
Ik heb een gemengde huid. Neus/kin heel vet en de rest juist droog. Heb grote poriën, regelmatig mee-eters en puistjes. Maandelijks onderhuidse onstekingen rond menstruatie. Ik merk dat ik ook wat ouder aan het worden ben dus de fijne lijntjes beginnen nu ook te komen. Verder vind ik mijn huid wat dof.
Ik wil er best wat geld aan uitgeven maar ik weet gewoon oprecht niet wat nou goed is voor mijn huid. Wat kan wel samen en wat niet. Iemand die mij wat goede tips kan geven?
Edit: eigenlijk heb ik een soort plan nodig. Op maandag doe je dit, op dinsdag doe je dat . Niet echt natuurlijk, maar even ter illustratie van mijn onwetendheid op dit gebied.
Had een moeilijke huid: lichte rosacea, overgevoelig voor alles, acne.
Mijn wonderproducten die de meeste problemen hebben verholpen: Azalaic Acid (heeft een gigantisch verschil gemaakt), AHA + BHA Peeling Solution (een keer in de week of twee weken, niet vaker) en soms Natural Moisturizing Factors + HA (de enige moisturizer waar ik geen pukkels van krijg, wissel die soms af als de azelaic acid bijna op is haha).
Een tip: niet meteen overboard gaan en 5 producten tegelijkertijd uitproberen. Je huid moet ook wennen namelijk
Wat doe/gebruik je nu? Reiniger/dag-nachtcrĂšmes?
Weet iemand een website waar TOâs salicylic acid op voorraad is en waar je met iDEAL kunt betalen? Ik heb al op lookfantastic gekeken maar daar is het niet op voorraad en bij de live chat wisten ze niet wanneer er een nieuwe voorraad zou komen
Dankjewel! Ik wist niet dat Nelly het ook verkocht haha
Ik gebruik nu Purity made simple om mijn gezicht te reinigen. Verder gebruik ik de Olaz dagcreme (zonder parfum) en die gebruik ik ook gewoon âs avonds. Dan 1 keer in de week masker van Lush. Mask of Magnaminty. Ook nog elke dag trouwens een serum die ik bij een goodiebox kreeg. Weet zo even niet welke (niet thuis). Verder nu de laaste weken niks omdat ik het gewoon niet meer weet.
Iedereen alvast bedankt voor de tips en het meedenken!
Zou die cleanser misschien te sterk kunnen zijn? Het zou kunnen dat je huid helemaal niet vet is maar uitgedroogd (en dat masker van Lush is volgens mij ook eerder gericht op de vette huid, niet?) waardoor je talgproductie verhoogt om de droogte te compenseren.
Eens met @VickyViolence, want ik kreeg ook onderhuidse ontstekingen van Purity made Simple. Het is een vrij scherpe reiniger, je huid moet er maar tegen kunnen. Probeer eens een milde reiniger, een melk of een olie. En kijk of je huid tot rust komt. Je kunt eens kijken bij de Kruidvat Sensitive lijn, of de reinigingsolie van The Bodyshop. Ook de producten van Lush zijn vrij agressief door hun geuren en toevoegingen. Geef je huid even wat rust.
De niacinamide van TO helpt je huid een betere weerstand te krijgen. Dat kun je er later bij voegen. En dan rustig een routine opbouwen.
Gebruikt iemand hier de Retinoid 2% emulsion met succes? Ik lees net dat het ingredient Caprylic/Capric Triglyceride voor breakouts kan zorgen, en ben nu een beetje bang dat de bultjes die ik ervan krijg niet van het âpurgenâ zijn, maar gewoon een reactie op dat ingredient.
Ik gebruik het al ruim een half jaar en heb ook nooit ergens last van gehad!
Mijn huid is echt nog nooit zo egaal en glad geweest, echt zo blij mee! Ik gebruik nu structureel: Granactive Retinoid 2% Emulsion, Salicylic Acid & Ascorbyl Glucoside Solution. Deze combinatie lijkt top voor mij!
De Niacinamide heb ik ook op en af gebruikt maar het lijkt er op dat die toch juist voor oneffenheden zorgt bij mij. Nu bijna 2 weken niet gebruikt en mijn huid is nu echt op zân mooist sinds lange tijd.
Ik zou graag een product met Vitamine C in mijn routine introduceren om de hyperpigmentatie langs mijn mondhoeken aan te pakken. Heeft iemand ervaring met producten uit het gamma van TO, of aanraders?
Goed om te horen!
Ik vind het echt lastig om uit te vinden wat goed werkt voor mijn huid, het is ook van zoveel andere factoren afhankelijk! En heb heel weinig geduld met prodctenâŠ
Ik denk dat ik wel ok ben geholpen. Hoewel ik merk dat mijn huid wel aan de producten moet wennen ofzo? De niacinamide + zinc die maakt mijn huid voor mijn gevoel soms (te) juist droog? Heb ook al gehad dat het begon te rullen dus ben nog op zoek naar een goede routine.
Ik heb een gecombineerde huid met droge wangen etc maar een vette t-zone
Heb nu:
Hyaluronic acid 2% +b5
Niacinamide 10% + zinc 1%
Magnesium ascorbyl phosphate 10%
Natural moisturizing factors +ha
Pinautomaat deed het trouwens
Ja ik gebruik het, geen klachten!
Ik gebruik op dit moment deze van PC en ben erg tevreden. De prijs is alleen echt hoog⊠Weet iemand of er iets vergelijkbaars is bij The Ordinary?
https://www.paulaschoice.nl/nl/nachtcreme/producten
Ik dacht zelf aan de Retinol 0.2% in Squalane, maar ik twijfel een beetje.