Het tanden/tandarts topic

Wauw je ziet wel echt een duidelijk verschil zeg! Wist niet dat dit ook een optie zou zijn. Al ben ik bang dat het voor mij te duur zou zijn als ik lees dat het precisiewerk is. Nu wordt het grootste gedeelte van de kosten door mijn verzekering gedekt waardoor het redelijk goedkoop zou zijn. Wat mij het meeste tegenhoudt is dat het om mijn voortanden gaat waardoor ik bang ben dat het zichtbaar heel anders gaat worden. Al zal 2mm ook weer niet extreem zichtbaar zijn

Ja snap ik, laat ook echt niet zomaar iedereen aan mijn voortanden klooien :sweat_smile:

Maar 2 mm is echt heel weinig en kan echt optisch zo’n verschil maken. Mooier bedoel ik dan. Als je je prettig voelt bij je tandarts en het wel vertrouwt zou ik er voor gaan. Zeker als het vergoed wordt, super fijn :+1:t4:

Ben zo blij met mijn tandarts! Ik heb vaak problemen met mijn gebit (buiten mijn schuld) en ik ben daardoor altijd super gespannen tijdens en voor behandelingen, maar mijn tandarts is altijd zo aardig en betrouwbaar. Hij doet er tevens alles aan om de kans op coronabesmettingen te voorkomen en werkt al meer dan een jaar in zo’n soort Hazmat-pak. Lijkt me super irritant om zo te werken.

1 like

Die tandartsen waar jullie zo fan van zijn zitten toevallig niet in Rotterdam zeker? Mijne is met pensioen (en eigenlijk echt te ver).

SoniCare!!!

Edit: Nevermind je hebt al gekozen haha

1 like

Mijne zit nog wel in Rdam op zuid, maar hij neemt geen nieuwe pt meer aan. Echt een geweldige tandarts is het. Al wel pre- pensioen leeftijd.

Ik ga naar Tandheelkunde Goudsesingel en ben echt super tevreden! Mijn oude tandarts ging ook met pensioen, toen had ik een hele traumatische ervaring bij de tandarts die ik daarna kreeg waardoor ik niet goed meer durfde. Ik had op internet gewoon gezocht naar beoordelingen en daar kwamen zij super goed uit. Ben nu een aantal keer geweest en echt hele fijne tandartsen en mondhygiëniste ook.

1 like

Heb kiespijn in een kies die al eens een wortelkanaalbehandeling heeft gehad. Ben echt bang voor wat er nu mee moet gebeuren :sweat_smile:

Ik heb net eindelijk een afspraak gemaakt voor het trekken van m’n verstandskies. Nummer 1 moest er vorig jaar met spoed uit maar dat kon bij de tandarts zelf, en toen was ik al 3 weken vergaan van de pijn. Toen zei hij dat de rest er ook uit moest, maar dat heb ik lekker uitgesteld. Een jaar dus. Nu last van de volgende dus heb mezelf gedwongen. Volgende week gaat hij eruit. Ben best trots dat ik nu gebeld heb ook al schaam ik me dat ik zo lang heb gewacht en nu dus weer pas ga terwijl ik last heb. Zie niet op tegen de verdoving of de behandeling zelf maar vooral de dagen erna. Heeft iemand tips?

Dit heb ik ook een paar jaar gehad en nu is het ook alweer een tijd verdwenen eigenlijk. Maar bij was het een hele lichte zeurende kiespijn, echt pijn deed het niet. Mijn tandarts wilde er verder om die reden ook weinig aandoen want ze wist niet eens zeker of ze het kon verhelpen hehe.

1 like

Hmm, ja bij mij is het ook wel zeurend, maar voel 'm soms ook kloppen en het doet pijn bij het kauwen. Dus ben bang dat er toch weer een ontsteking onder zit of zo. Heb morgenochtend een afspraak, dus ben benieuwd

1 like

Ja toevallig vorige week m’n verstandkies eruit laten halen bij de kaakchirurg. Tip: direct koelen tegen de zwelling! Ik kreeg een icepack bij het ziekenhuis, maar je kan er voor de zekerheid eentje meenemen. Verder alvast van te voren paracetamol slikken zodat je een spiegel opbouwt. Ik kreeg daarna bij de apotheek 600mg ibuprofen als pijnstiller; die een paar uur na het trekken innemen zodat je de eerste pijn als de verdoving uitwerkt hebt getackeld. Ik bleek niet goed tegen die hoeveelheid ibuprofen te kunnen (kreeg maagpijn) dus als je dat ook hebt kan ik een maagbeschermer aanraden (omeprazol, kun je ook kopen bij drogist). Verder heb ik de eerste nachten een haarclip op de zijkant van m’n hoofd gedaan zodat ik niet op m’n zij zou rollen op de zere kaak. En alvast zacht eten inslaan! (soep/kwark/zachte broodjes, etc).

Succes!

3 likes

Dankjewel! Zat jouw kies nog onder t tandvlees of al wel door? Hopelijk valt het mee! Als het echt niet gaat heb ik wel oppas voor mijn kind maar hoop dat het niet nodig is. Heb gelukkig van hem wel van die knijpfruitjes haha, die kan ik vast eten!

Hij was al wel (deels) door! dus dat scheelt misschien ten opzichte van als ie nog helemaal onder zit. Het is wel gehecht.

Ik heb er overigens niet veel last van gehad. Wel nog steeds beetje pijn (1 week later) dus slik nog wel pijnstilling maar wel een stuk minder dan eerst. Had na een paar dagen klein beetje verhoging maar dat schijnt ook een normale reactie te zijn

Ah goedzo, de mijne ook! Aan de andere kant niet, die willen ze er ook uit halen maar die laat ik nog even zitten denk ik :face_with_hand_over_mouth: hopelijk ben je snel echt helemaal van de pijn af! Bedankt voor je tips!

Zit te wachten nu voor verstandskies 2 ik wil dood

2 likes

Later een update maar niet te uitgebreid want ik ben getraumatiseerd sorry meiden

4 likes

Ja mijn kies brak af in mijn kaak en toen moesten ze poeren en toen viel de ene helft op de grond en de verdoving werkte niet dus toen moesten ze halverwege het snijden nog een keer verdoven 🥲🥲🥲🥲🥲🥲

1 like

Jaaaa bij de eerste wel goed was echt dramatisch die andere!!!

1 like

Kiezen laten trekken voor beugel moest ik ook (volwassen en kinder kiezen) is echt niks ivm verstandskiezen vind ik! Komt goed joh.