Het tanden/tandarts topic

Zodat we eindelijk een plek hebben om onze verhalen rondom verstandskiezen te delen!

Voor de beugelbekkies:

3 likes

Ik haat foto’s maken bij de tandarts. Met die scherpe platen in mijn mond. :grimacing:

6 likes

Zeg dat je mogelijk zwanger zou kunnen zijn. Mijn moeder heeft een goede 10 jaar lang geen foto’s hoeven maken.

sorry slecht advies, niet luisteren

13 likes

Hahaha als je eruit begint te zien als een 60 plusser kan je dat niet meer zeggen. :laughing:

1 like

Ik de hele week: ik heb echt last van m’n gaatje in m’n kies, gelukkig word ik dinsdag behandeld
Ik dag vantevoren: oh kut dan zit ik weer met die verdoving en gedoe met avondeten, terwijl ik juist uitgebreid wilde koken. Zal ik het maar verplaatsen?

Why am i like this :sob:

2 likes

Je hoeft niet te verdoven toch? Dan kun je daarna ook gelijk weer eten

1 like

Niet verdoven is voor psychopaten sorry not sorry

14 likes

Ben zooo nerveus voor de tandarts. Moet nog lang in de auto wachten. Tijd kruipt voorbij.

Ooh nee ik moet echt wel verdoven. Ik kan echt niet zonder :sweat_smile:.
Maar normaal ga ik altijd sochtends en nu heb ik die stomme afspraak in de middag :sleepy:

Jaaa ik ook! De tandarts heeft speciaal voor mij een kindermaat, maar die zijn alsnog te groot en scherp

Mijn vriend is als meer dan 10 jaar niet meer naar de tandarts geweest (tot zijn 18e wel) en het is me eindelijk gelukt om hem te laten bellen voor een afspraak. Ik hoop voor hem dat het allemaal mee valt, maar snap niet zo goed hoe je dat zo lang kunt uitstellen

3 likes

Als het heel oppervlakkig is dan kan het zetten van de verdoving meer pijn doen dan het boren zelf, zeker als ze echt maar 3 seconden hoeven te boren.
Is mijn eigen ervaring in elk geval. Ik geloofde de tandarts niet helemaal toen ze zei dat het zonder verdoving kon, maar we hadden afgesproken dat ik mijn hand zou opsteken als het echt pijn zou doen en dan zou ze stoppen en een verdoving zetten.
Maar het was heel snel al voorbij en dus niet nodig 🤷

1 like

Psychopath confirmed

Hahaha grap ik ben gewoon een schijterd heel erg

3 likes

Ja same, ik ben onlangs 2x geboord en heb beide keren niets gevoeld (zonder verdoving dus). Dus zou altijd eerst kijken hoe de tandarts erin staat, misschien valt 't mee

1 like

Oh goed dat hij weer gaat!
Ik ben ook heel weinig geweest in mijn 20er jaren, ik denk dat het niet eens op 1 hand te tellen is. Laatste keer was ik 4 jaar niet geweest. Het werd steeds moeilijker om te gaan, ook om de schaamte dat ik zo lang niet was geweest icm vroegere trauma’s. Maarja je hebt alleen maar jezelf ermee uiteraard. Ik had overigens geen gaatje na die 4 jaar. Ik ging erheen met de instelling dat het allemaal vreselijk zou zijn maar het kan dus meevallen! Al is tien jaar wel echt heel heftig…

1 like

Ter overweging: je hebt speciale tandartsen voor mensen met angst voor de tandarts.

Ik was 6 jaar niet naar de tandarts geweest. Bij mijn nieuwe tandarts had ik aangegeven dat ik heel erg bang was. Hij hield daar wel heel erg rekening mee. Al met al is de afspraak heel erg meegevallen.
Misschien nog iets voor je vriend, om het aan te geven

3 likes

Mijn vriend was ook al bijna tien jaar niet naar de tandarts geweest (niet vanwege angst, maar gewoon omdat hij het nooit echt nodig vond). Vanochtend is hij toch geweest omdat ik een beetje zat aan te dringen, maar hij heeft dus gewoon helemaal niks. Dus hij is nu alleen maar meer bevestigd in zijn idee dat het niet nodig is om erheen te gaan haha. Lijkt me echt fijn om zo’n sterk gebit te hebben dat er gewoon nooit iets mee aan de hand is.

4 likes

Ik wist niet eens dat deze optie bestond! :sweat_smile: Maar ik heb het overleefd en geen gaatjes maar wel tandplak. :grimacing:

1 like

Advies gevraagd, mijn nieuwe mondhygiënist heeft aangegeven dat ik electrisch moet gaan poetsen. Hebben jullie een aanrader?