Het tanden/tandarts topic

Ik heb een implantaat met kroon en kwam er in mijn zoektocht naar een passende zorgverzekering achter dat er in het 1e jaar vaak maar weinig wordt vergoed. Dat is dus wel iets om rekening mee te houden als je in 2022 de behandeling ondergaat.

1 like

Ja dat had ik idd al ontdekt, jammer is dat! Alleen Hema en DSW hanteren geen wachttijd… Ik heb nu een optie op Hema met 80% vergoeding tot max. €750 per jaar. Wel een dure premie van €468.

Mijn eerste gedachte is in dat geval: haal je het er dan wel uit? Het zou zomaar kunnen dat je met 80% vergoeding onder de 468 euro aan premie blijft.

Ik floste net het draadje achter mijn voortanden los. Zou ik dan gewoon een tandarts of ortho hier in de buurt kunnen bellen? Ben momenteel op vakantie en het is 2,5 uur rijden dus wel een erg lange rit voor zoiets stoms

Ja kan! Heb ik ook wel eens gehad

Ook voor dat draadje? Vind de tandarts best wel spannend, zo stom dit!

Flosdraad review:
inderdaad erg sterk 🥲

Ja toen zat mn draadje los en heb een random ortho gebeld en kon langskomen. Maar ik weet niet of dat ook geluk was of zo alleen het was wel zo gefixt

1 like

Fijn om te horen, ga ik t morgen proberen

1 like

Ik heb dit ook wel eens gehad, zou wel meteen bellen want in sommige situaties is het vrij urgent (je kan er mee in je tong prikken)

Alles is dicht vanwege de feestdagen :frowning:

Je hebt spoedtandartsen, kun je dat proberen? Mijn vriend loopt ook tegen dit probleem aan. Heeft een ontsteking, zijn hele wang dik en kan echt nergens terecht nu.

Voelt een beetje overdreven, ze hadden het over ERNSTIGE pijnklachten… het prikt wel in m’n lip soms maar zou dat niet ernstig noemen.
Veel rotter voor je vriend, kan hij niet terecht bij een spoed arts dan?

1 like

Je kan even bij de drogist zo’n pakje orthodontische was kopen, dan kun je een bolletje op het uiteinde kneden, dan prikt het in ieder geval niet meer zo.

2 likes

Nope, hij moet terugbellen als het erger wordt. Het feit dat hij een hamsterwang heeft is niet ernstig genoeg… Echt zo’n ongelukkige periode om iets te krijgen nu.

@Bertha Volgens mij is dat al een tijd niet meer te koop bij een Kruidvat/Etos. Misschien dat een apotheek je hier aan kan helpen?

Op de site van Etos staat het wel! Gaan wel even kijken straks. Hadden wel 1 ortho gevonden die open was maar daar wilden ze me niet helpen omdat ik niet ingeschreven sta en ze een patiënten stop hebben.

Ik dacht net even hoe lang t geleden was dat mijn beugel eruit ging en volgens mij was dat nog voor de middelbare of net in de brugklas ofzo. Dat is gewoon bijna 20 jaar geleden :eyes:

1 like

Misschien overbodig advies maar doe in de tussentijd heeel voorzichtig met dat draadje, geen appels en harde broodjes enzo eten. Ik heb ook een keer doorgelopen met een los draadje en toen schoot 'ie ineens van alle tanden behalve één los en moest ik hem er zelf met een tang uit trekken 🥲 Dat heeft me toen zo veel geld gekost en de tandarts was ook not amused. Nouja lang verhaal kort: doe voorzichtig en hopelijk kun je gauw terecht :grimacing:

Ohhh dat klinkt naar!
Ik dacht wel eigenlijk dat die er sowieso helemaal af moet? Mijn man heeft het ook ooit gehad en daar haalden ze m er iig helemaal af dus ik ging daar van uit

Hij is bij mij wel 10x los gegaan denk ik en elke keer plakten ze hem weer vast :sob: de laatste keer was ik er klaar mee en heb ik hem weg laten halen.

Ohh wat een ellende! Misschien was hij bij m’n man wel bij meer tanden eraf dat weet hij al niet meer! Mijn draadje is al heel oud zou dat nog uitmaken?