Ik vind voor crème fraiche silken tofu met de staafmixer ook een goed alternatief… heel gemakkelijk haha
Haha ik wacht in spanning af!
Wat is silken? En krijg je dan ook die frisse zachte zurige smaak? Ben echt verslaafd aan crème fraiche, lepelde vroeger gerust een heel bakje leeg tot ik erachter kwam hoeveel calorieën erin zaten
Google silken tofu en bekijk de voedingswaarden. Zeer gunstig. Te koop bij elke toko! Is vind ik wel een beetje fris zuur romig ja
<3<3 die naaaam
Ik kan hem niet openen op mijn telefoon
Zal morgen even kieken
Pannekoeken met spek en stroop
Ik denk dat ik liquid smoke nodig heb voor die typische hartige smaak van het spek, maar hoe maak ik de lekkerste vegan (american) pancakes
Mijn supersimpele recept is gewoon zelfrijzend bakmeel, en dan dezelfde hoeveelheid melk (in cups, niet in gewicht). Snufje zout erbij en bakken maar! Je kan er dan nog een eivervanger in doen maar dat hoeft volgens mij eigenlijk niet eens. Ik gebruik no-egg.
Liquid smoke is wel een must. Ik gebruik zelf deze en die gaat heel lang mee. Zelf vind ik gedroogde shiitake het allerlekkerst voor nepspekjes. Het is ook ideaal omdat je het gewoon in je voorraadkast kan bewaren en snel kan bereiden als je ergens spekjes in wil doen.
Recept shiitake bacon
Ik doe dit altijd uit de losse pols. Week gedroogde shiitake ongeveer 10 minuten in water wat net van de kook is. Knijp ze dan uit en leg apart in een bakje. Maak dan een marinade van sojasaus, liquid smoke en agave/maple/suiker ( voor een Nederlandse gerookte speksmaak skip je het zoetmiddel). Je hebt van de liquid smoke maar een klein scheutje nodig dus proef tot het lekker smaakt. Beetje bbq-achtig.
Verhit wat olie in een koekenpan en bak de paddenstoeltjes op middelhoog vuur tot ze bruin worden. Draai het vuur uit en giet de marinade erbij. Laat verdampen/absorberen en klaaaaaar
Kan je me hier nog misschien bij helpen:)?
Bechamel is eigenlijk een witte basissaus met bloem, boter en bloem. Je kan dus een gewoon recept gebruiken en de melk en boter vervangen door een plantaardige versie.
Voor de bolognesesaus kun je vegagehakt, linzen of paddestoelen gebruiken.
Ik heb nu even geen tijd om een compleet recept uit te schrijven maar als je een weekje geduld hebt zet ik het wel op mn blog
Dankjewel, super lief. Ik kijk er naar uit
Je hebt muffinvormpjes nodig of nog makkelijker en sneller (maar dan worden ze wel vierkant i.p.v. rond) een browniebakvorm. Dan bak je een cake met 95 gram zelfrijzendbakmeel, 75 gram witte basterdsuiker, 40 ml plantaardige olie, 60 ml plantaardige melk en 1 tsp baking soda. 30 min op 170 graden. Dan suikerglazuur maken met poedersuiker en water (verhouding 100 gram op 1 eetlepel) en kleuren met voedselkleurstof.
Je kan de hele cake in 1 keer coaten en dan snijden of je snijdt hem eerst en dan netjes coaten.
Zo maak ik ze althans
@Briseis Als je geen voedselkleurstof wil gebruiken, kun je het suikerglazuur ook kleuren met acai poeder
Ik heb het gevoel dat ik iets onmogelijks ga vragen, maar is het mogelijk om iets wat op carpaccio lijkt na te maken? Dat is echt het enige vlees wat ik mis, bietencarpaccio stilt dat niet echt
Ik hoop dat iemand je kan helpen want ik heb nog nooit carpaccio gegeten