Is weleens lastig inderdaad! Maar als het de smaak en textuur ten goede komt heb ik het er graag voor over.
Ik neem aan dat deeg invriezen geen probleem is?
Invriezen kan prima !
Dank je wel!
Even omhoog halen maar is er een goed alternatief voor ricotta? Wil het gebruiken voor spinazie cannelloni. Zag online wat recepten op basis van noten maar dat lijkt me veel te machtig in dit gerecht? Zag ook andere recepten met tofu blenden met ui, knoflook, miso zout en edelgist, maar misschien heb jij een ultiem recept?
Ik ben niet @anon76889665 maar als easy fix vind ik de naturel cashewspread van de Albert Heijn goed werken door pasta!
Oh jammer die verkopen ze in Belgiƫ niet
Ja mee eens! Ik gebruik deze ook als ricotta vervanger door pasta, erg succesvol.
Volgens mij in sommige AHs wel (zag hem in een grote in Antwerpen denk ik).
Ah sorry, dat schiet niet op dan nee ):
Oh ik kom zelf eigenlijk zelden in de ah, maar ik vond m niet terug op de Belgische website!
Daar staan sowieso niet alle producten op die ze hebben, dus mss hebben ze hem wel bij jou in de buurt!
Ik denk dat ik hier aan het beste adres ben. @anon76889665 heb je wel eens paneer gemaakt van plantaardige melk?
Jazeker. Vroeger ook wel van koemelk. Het principe is eigenlijk hetzelfde als tofu maken. Je neemt namelijk een melk en die schift je met behulp van citroensap.
Vervolgens doe je de wrongel in een theedoek met een gewicht erop en dat laat je dan uitlekken.
Maar ik zal eens kijken of ik een makkelijk alternatief kan bedenken.
Oh kan het ook met een theedoek ja? Ik zat al te zoeken waar in kaaslinnen kom halen. Ik wist niet zeker of plantaardige melk vet genoeg was, zat al na te denken over misschien sojaroom toevoegen oid. Chill dat het ook met gewone kan!
Qua vet zit je wel goed met noten als basis. Amandel , cashew of pinda moet wel werken!
Oeh paneer van cashewmelk bedankt!!