Het Plantentopic #3

Heb daarvan hierboven een foto gepost. Wortels zijn niet zwart of niks, dus dat het is het wss ook niet. Misschien heb ik ‘m eerder wel te veel water gegeven?

Heb op tip van @Kauai de wortels wel losgemaakt en terug geplant. Hoewel dat losmaken eerder losscheuren was 🥲 eerst geprobeerd of ik het losgemasseerd kreeg maar die wortels waren één brok…

1 like

Misschien was dat dan juist het probleem. Als je meer wortel dan grond in de pot hebt zitten, dan is dat beetje water wat je geeft misschien wel too much.

Hij was wel in meer grond gepoot, maar die wortels waren nu 3 maanden later nog altijd de exacte vorm van de kweekpot waar ik ‘m destijds uithaalde. Dat kan niet goed zijn :upside_down_face::confounded:

1 like

Heeft iemand anders deze al besteld? Ik ben benieuwd naar ervaringen en hoe lang je de lamp aanzet. Ik zit eraan te denken een armatuur met timer te kopen.

Ik heb toch nog een ander stekje gekocht en hij is vandaag aangekomen. Hij is nog heel klein maar ben er al zo blij mee!

19 likes

Via marktplaats of? Echt wel een mooi stekje!

1 like

Ja! Ja hij lijkt op de foto wel groter, maar hij is echt heel mooi. De stam heeft een mooie balans tussen wit/groen en de luchtwortel is ook heel gezond en stevig. Het stekje kwam ook heel goed verpakt aan, zelfs met heatpack. Verkoper is ook echt heel vriendelijk. Mocht je een link willen naar zijn account dan DM me maar!

2 likes

Zijn het twee losse bladeren of wel uit 1 stammetje?

Allebei uit 1 stam. Het oude blad heeft niet heel veel variatie zoals je ziet, maar het nieuwste blad dus gelukkig wel (en de stam dus ook)

1 like