Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Ik heb die er af geknipt! Vond het zo lelijk haha

De eerste links is een syngonium pixie. Niet te veel zon want dan wordt 'ie helemaal bleek. En veeeel sproeien en vaak water geven, niet teveel in 1x. Mijne is helemaal zielig geworden, ik denk door droge lucht.

1 like

Haha oke en het ziet er verder nog normaal uit allemaal? Dan ga ik dat ook maar doen. Heel voorzichtig zodat ik het er weer omheen kan doen mocht dat toch nodig zijn.

Ja ziet er juist wat mooier uit vind ik!

1 like

Ah oke, ik zag op google ook ficussen die echt een boompje waren dus twijfelde of dat met deze ook zo was (ondanks het blad onder het netje). Ik heb inmiddels het netje er af gehaald, ongeveer de helft van de blaadjes heeft het overleefd.

Ik heb deze plant overgenomen van een flatgenoot die naar zn ouders gaat. Is een kastanjeplant ofzo, hoe zorg ik hier voor?

Ik sta echt op het punt om te stoppen met planten, want er zijn er zo bizar veel doodgegaan. Ook zitten een paar planten helemaal onder de rouwvliegjes en heb ook weer last van trips, so frustrerend :sob:

1 like

Aah ik heb afgelopen winter ook zo’n momentje gehad, moet zelfs bekennen dat ik een traantje om heb gelaten hahaha. Zaten echt favoriete planten bij en ook wel een aantal duurdere. Had mezelf toen ook voorgenomen om echt geen nieuwe planten meer te kopen dit jaar, maar ondertussen staat te teller alweer op 6 volgens mij.

1 like

Iemand enig idee of dit een schimmel of ziekte is? Verschillende planten in dezelfde kamer lijken aangetast.

Ik heb een fatsia en alles hangt slap. De wortels zijn goed, en niet in water. Alle bruine delen weggehaald. Grond licht vochtig zoals internet zegt en staat binnen in half schaduw.

Iemand idee? Want moet nu weer bladeren weg halen ivm bruin zijn en blijft nog 1 groene over.

Iedereen met vragen; probeer je antwoorden te zoeken op YouTube bij plant tubers. Er kunnen zo veel oorzaken zijn: beestjes, schimmel, wortelrot, verkeerde aarde, te lage luchtvochtigheid, te veel zon / te weinig zon etc etc. Inmiddels is dit topic een soort plantenspreekuur geworden maar veel dingen kun je zelf veel beter opzoeken omdat jij weet waar je plant staat qua omgeving en kun je beter kijken naar de bladeren en vooral ook onder de bladeren en in de oksels. Vanaf thuis is het voor andere forummers maar gokken en ik vind het ook jammer dat het een beetje het hele topic overneemt en er niet wordt terug gezocht of al eerder zo’n antwoord is gegeven.

5 likes

Ik vind helemaal niet dat dit topic overgenomen wordt door vragen. Iedereen plaatst afwisselend vragen en nieuwe aanwinsten en andere verhalen. Waar dit topic ook voor bedoeld is. Dan kunnen we wel meer topics sluiten als we zo gaan redeneren dat je het zelf wel op kunt zoeken.

14 likes

Iemand had pas ook bloemetje in dr cactus! Hier die van mij zo leuk.

Ik heb ook de kneusjesbox besteld maar die komt over twee weken pas, volgens mij is het wel een succes :blush: ik ben benieuwd! Moet er eigenlijk nog wel potten voor hebben.

17 likes

Ik ging net mijn philodendron brasil verpotten, want een wortel was via de onderkant van de kweekpot naar boven gegroeid en was daar blaadjes gaan maken gaha dus die was echt toe aan een grotere pot!:two_hearts:

7 likes

Mijn monstera leeft weer op, dit wordt vast een mooi blad :heart_eyes:

En vandaag deze binnen gekregen, had mijn opa gewonnen met de postcode loterij haha
Ik heb het idee dat ie nog aan het bijkomen is van de tocht want hij wordt steeds wat breder

Hij groeit alleen nu al uit z’n potje zag ik, dus die krijgt zsm een grotere
Nu al zin in het verpotten en dat ze allemaal maar weer heel blij mogen worden, m’n strelitzia staat ook op knappen volgens mij

16 likes

Net mijn monstera omgepot want ik werd loco van die andere pot. Dit is eigenlijk een buitenpot dus er zit binnenin een vuilniszak. :crazy_face:

Zou dat kwaad kunnen? Het wordt misschien een beetje warm?
Ik ga ondertussen beginnen met mijn zoektocht naar een nieuwe pot.

2 likes

Ik heb gister eindelijk mijn monkey mask stekje geplant. Stond de hele winter in een glas water, het ging zo langzaam omdat het hier zo donker is. En ik heb stekjes van m’n scindapsus geknipt, hopelijk gaan die wortelen in water.

2 likes

Mijn boompje doet het goed! (Pachira aquatica) vind het zo schattig nieuwe blaadjes :blush:

15 likes

Ik wil ook weer gaan stekken.
Ik had een keer een zoete aardappel gedaan. Duurde eeuwen voor mijn gevoel. Maar het lukte.

afbeelding
Mijn monstera begint echt een monster te worden, er zit vanalles in om het een beetje gevormd te houden, maar hij blijft maar stug van die lange scheve uitsteeksels maken, hij trekt ook alles wat ik er bij in steek (mosstok, rekje) omver, eigenwijs ding :sweat_smile:

6 likes