Het legpuzzel-topic

Als ik op die webshops kijk dan wil ik echt bijna alles :drooling_face:
Ik heb gisteren weer een That’s Life gelegd en heb nog 5 puzzels in de kast liggen. Heb deze 5 allemaal van ons mam geleend dus vind ze niet mega boeiend, maargoed het vermaakt met een film op de achtergrond.

De doos van een That’s Life puzzel is echt te klein om fatsoenlijk in te grabbelen trouwens.

Mocht iemand een stukje van een JVH puzzel missen; er is een service die je kan helpen om een puzzel weer compleet te maken

5 likes

Ik ben momenteel bezig met deze puzzel:

jumbo18841-1-legpuzzels.nl_

En ik heb zojuist deze puzzel bij de lokale boekenwinkel gekocht:

17 likes

Ik moet mezelf goed vermaken de komende weken én ik had een financiële meevaller dus ik heb mezelf deze twee cadeau gedaan. Flinke uitdaging, want ik doe meestal 1000 stukjes, en heb pas een enkele keer 1500 gedaan. 2000 nog nooit.

13 likes

Ik sta momenteel op het punt om deze te kopen, ondanks het feit dat ik al een maand lang geen enkele puzzel meer gelegd heb. Vond de prijs zo erg meevallen voor een Ravensburger.

https://www.amazon.nl/Ravensburger-152605-Krypt-Puzzel-Black/dp/B001PZ83WG/ref=sr_1_2?__mk_nl_NL=ÅMĂ…ĆœĂ•Ă‘&keywords=puzzel&qid=1585823337&refinements=p_n_feature_browse-bin%3A16401544031|16401545031&rnid=16401524031&s=toys&sr=1-2

3 likes

Haha ik vind het juist wel een interessante uitdaging! De vorm van de stukjes is natuurlijk wel heel verschillend dus daarmee kom je denk ik best een eind.

1 like

Ik heb contact gehad met jumbu eu, ze sturen mij een nieuwe puzzel naar mij op! Heel netjes geregeld.

4 likes

Haha ik wil heel graag, maar alle andere leuke puzzels zijn momenteel niet leverbaar en ik ben te gierig om verzendkosten te betalen.

Als iemand hier weet hoe ik alleen puzzels kan zien die wél leverbaar zijn dan hoor ik dat graag!

Ik heb een illustratie gemaakt en deze als puzzel laten afdrukken! Ben heel benieuwd hoe die wordt. Ik heb nu al vriendinnen die hem ook willen hebben! Jammer dat ze dit soort dingen niet doen bij Drukwerkdeal oid

6 likes

image
image

Whoee heb weer wat nieuwe. Net eentje bij m’n schoonmoeder opgehaald (wel afstand gehouden haha :stuck_out_tongue_winking_eye:) van de Zaanse Schans van 1000 stukjes en toen gaf m’n schoonvader de tip dat er via zo’n voordeelwinkel goedkope puzzels zijn. Dus die van Tangled en Londen besteld á 4 en 5 euro per stuk. In die van Londen zitten er 3, dus 4 puzzels voor 10 euro. :heart_eyes:

Levertijd is wel even lang (5-8 werkdagen), maar in de tussentijd dus nog die andere van 1000 stukjes om te maken.

2 likes

Die van Tangled heb ik ook gemaakt! Vond hem erg frustrerend. Was ook mijn eerste puzzel waar ik mee begon, wellicht niet z’n goeie keus geweest haha. Als ik er te lang aan zat zag ik soms geen kleuren verschil meer.

Heeft iemand wel eens een 3D puzzel gemaakt? Hoeveel stukjes is een aanrader voor een ‘beginner’?

Bedoel je van die puzzels van bekende bouwwerken enzo? Mijn vriend doet dit wel eens, maar hij ervaart het meer als een soort knutselpakket (hij vindt het wel heel leuk) dan dat hij het echt een puzzelervaring vindt.

1 like

Hahaha ja ik dacht ook al met die grote vlakken: dat wordt wat. Maar hey, tijd genoeg :joy:

1 like

Ik heb deze twee net besteld via eBay. Wilde ze echt al zo lang hebben en kon ze nu alleen daar nog vinden:

Een verzamling van Steven Spielberg-films:

En Tim Burton:

34 likes

Bij fotopuzzel . nl :slight_smile:

1 like

@Dubio en @Karen_Walker van jullie beide heel erg leuk!

2 likes

Ja die. Dat klinkt niet alsof dat iets voor mij is

Ik persoonlijk vind een ‘platte’ puzzel leuker en hij vindt juist weer van niet haha. Maar ze zijn niet heel duur, je kan er altijd een keer eentje proberen. Hij had laatst de Arc de Triomphe.

1 like

Doordat ik nu thuis zit, weer aan puzzelen geslagen. Deze van de week met mijn zus gemaakt.(Jan van Haasteren-950 stukjes)

2 likes