Het knaagdierentopic

Mijn twee gekkies houden wel veel van elkaar.
Vlek (dwergje) wordt woensdag alweer 11.5.

12 likes

Heb een campbelli hamstertje geadopteerd uit een hamsteropvang! Hij is al 7 maand oud en zooo snoepig, ik heb hem Teddy genoemd!

image

12 likes

Ze kijkt ook zo lekker pissig :rofl:

1 like

Ik ben een weekje op vakantie en heb mn hamster meegenomen (gewoon mee vervoerd en alles ging helemaal goed) maar ze moet weer helemaal wennen. Mn moppie zielig

1 like

Hahaha dit schoot door mijn hoofd

9 likes

Omg

Ik zag die foto wel hoor :nerd_face: :joy:

1 like

Sorry vond t lelijk zo als screenshot hahahaha dus even bijgesneden

Nou, die kan je in je zak steken hahaha

Ik ga hier nog steeds stuk om hahahaahahahaha

Mijn konijn heeft last van gasvorming. Van de dierenarts heb ik medicatie gekregen. Heeft iemand tips voor het toedienen van de medicijnen? Hij is zo ontzettend bang voor dat spuitje. En lijkt ook wat schuwer te worden hierdoor voor mij :sleepy:

Bedankt voor al die tips! Helaas is hij echt te sterk en stribbelt ie super erg tegen en rent er gelijk vandoor als hij de spuit ziet. Ik heb hem geprobeerd te voeden in de hoek van de bank. Hij krijgt inderdaad cisarol drops, metocloral en novacam. Het blijft helaas toch een strijd iedere keer, arm beestje

Dit dropje zat gisteren in het tuincentrum waar ik was :pleading_face:. Ze liet zich uitgebreid kriebelen en als ik stopte zocht ze waar ik stond. Na een dikke 5-10 minuten aaien lag ze zelfs te slapen. Wilde haar echt meenemen maar heb er al twee dus wil de dynamiek niet verstoren en moet er dan één helemaal opnieuw opvoeden + alle extra kosten. En ben ook helemaal tegen het in stand houden van het verkopen van dieren in winkels, hoewel ze hier streng zijn, veel ruimte hebben en ook een boekwerk aan info hebben liggen voor het aanschaffen van een konijn. Maargoed, heb haar met pijn in m’n hart achter gelaten en hoop dat ze een heel goed huisje krijgt :sob::heart:

Er lagen trouwens twee van die snoepknaagstengels in het hok. Vond ik stom dus heb ze eruit gehaald en ergens verstopt :joy:

1 like

Maar je kon er dus ook gewoon bij om haar aan te raken? Dat lijkt me ook niet altijd wenselijk :flushed: Niet voor jou uiteraard, maar er zijn genoeg mensen die ontzettend lomp zijn of kinderen die zomaar vingers in ogen steken, omdat ze niet weten dat ze zo’n beestje daarmee pijn doen.

Nou dit was een hoog hok waarbij ik met mijn 1,64 op m’n tenen moest staan om erbij te kunnen. Later zag ik pas dat er een bordje hing (oeps), maar genoeg kinderen die bij het andere, lagere konijnenverblijf een poging deden tot aaien met die kleine klauwtjes. Dus ja eens met jou, vind het ook stom. Voorheen zat er een net over, mogen ze wel weer doen wat mij betreft.

1 like

Ik zag deze tiktok voorbij komen maar dit is niet echt toch? Help @inezweski

Verder staat ze de hele dag zo en voel ik me schuldig dat ik r niet elke keer pak.

Ik zie niet echt samenhang tussen je link en foto (konijnen in je link, hamster in je foto?) maar kan het zijn dat je hamster zich verveelt? Zeker als ze aan de tralies knaagt kan er wat zijn. Is de bak wel groot genoeg en heeft ze genoeg zaagsel? Van het kleine stukje op de foto lijkt het alsof de laag zaagsel veel te weinig is. En een soepel lopend molentje, knaagspullen en genoeg verstopplekjes?

Nee zijn 2 losse dingen :joy:
Ze knaagt niet hoor (godzijdank). Maar ze staat daar gewoon uberschattig te staan van haal me er uit. Ze graaft genoeg, is vrij dikke laag wel. Ze verplaatst t ook regelmatig. Ze rent superveel, klimt superveel. Heeft een huis, doos en torentje. Ze is ook superveel wakker overdag de tijd.
Maar als je dan langsloopt komt ze ook meteen naar je toe. Maar buiten de kooi is ze ook super druk dus steeds eruit is ook geen optie aangezien je 100% op moet letten na het bank drama van vorig jaar (ze zat in de bank). En van tafel springt ze (en ja t is echt springen, na een tijdje loopt ze naar dezelfde plek en jumpt daar er vanaf).

Dan wil ze waarschijnlijk gewoon aandacht. Misschien vind ze speelgoed nog leuk, waar eten in zit en waar ze haar best voor moet doen om het eruit te halen. Dat kan haar nog wel even bezig houden. En logisch hoor, het nadeel van hamsters is dat je ze niet zomaar los kan laten lopen. Daar kun je verder niet zo veel aan doen.