Het knaagdierentopic

Sinds ik zwanger ben vind ik mijn huisdieren nog schattiger dan normaal. Kan soms 5 minuten naar ze kijken en dan alleen al als knipperen met hun oogjes smelten omdat ze zo schattig zijn :pleading_face:

6 likes

Ze is helaas net ingeslapen. Was een gezwelletje die begon te ontsteken en gezien haar leeftijd (bijna 2) was het het verstandigst om haar te laten gaan. Super moeilijke beslissing, maar het is beter zo

heb even flinke ugly cry gehad bij de dierenarts en op de fiets terug omg

3 likes

Aw gecondoleerd! Ik snap je ugly cry hoor, hoort erbij! Maar beter zo dan als een hele lijdensweg voor dat beestje. Ik vind dat inslapen bij die kleintjes wel heel “mooi” altijd. Tenminste bij de mijne, na t eerste spuitje is t vaak al klaar.

Pom weegt weinig momenteel, ben zelf net op vakantie geweest en dr is echt wel goed voor dr gezorgd. Ze rent gewoon de godganse avond, nacht. Soms ook overdag. Maar door Beer heb ik echt een trauma :joy: Oh en ze luistert niet meer naar me :sob:

@Eilish Chinchillas zijn zo cool!

1 like

Dankjewel :heart: ik voelde me zo slecht, omdat ze nog zo levendig leek, maar ik weet dat hamsters pijn niet laten zien en volgens de dierenarts zag het er pijnlijk uit (ik zag dat gezwel pas vandaag, eerder niet gezien) het was wel mooi ja, het ging heel snel en de dierenarts was super empathisch

Ahh dat wil niet altijd wat zeggen hoor! Sommige hamsters zijn gewoon heel slank en klein, nootjes en pitjes bevatten veel vetten, misschien kunnen die wat doen voor haar?

:fallen_leaf:Gecondoleerd met het verlies van Bubbles​:ear_of_rice:
En dapper en liefdevol dat je voor haar het besluit hebt genomen.

Weet iemand waar je leuke en betaalbare hamsterhokjes kan kopen? Ik heb er nu eentje overgenomen maar het is echt lelijk en ook niet meer helemaal goed. Ik wil eigenlijk iets nieuws.

Bedoel je een slaaphuisje? Of echt een hamsterkooi? Op Marktplaats vindt je hamsterkooien het goedkoopst, het best kun je gaan voor een aquarium want dan blijft het zaagsel in de bak. En het ligt eraan welke hamstersoort je hebt, wat betreft de afmetingen. Hamsters hebben meer ruimte nodig dan over het algemeen (ook door dierenwinkels!) gedacht wordt.

Een dwerghamster doe je een plezier met minimaal 80x40 cm, een Syrische hamster met 120x50 cm. Dat lijkt heel groot, maar ze worden echt ongelukkig van een te kleine bak/kooi.

1 like

Soms denk ik echt dat t belachelijk is zon mini beestje in een hok van 100 bij 50. Maar dan heeft ze weer eens herorganisatiedrang en dan spit ze t zaagsel alle kanten op in die kooi en dan zie je dat ze t toch fijn vind. Plus ze moet tijdens t rennen natuurlijk wel een groot rondje door dr kooi kunnen rennen :joy:

T verbaast me soms echt hoe veel je om zon beestje geeft. Een miezerig knaagdiertje van 40 gram. Maar als je dr roept en ze komt uit dr huisje naar je toe dan is t gewoon t schattigste ter wereld.

1 like

Ik heb een roborovski hamster. Ik wil indd echt een hok, maar heb nog niet veel bijzonders bevonden op markplaats…

Zou bij een roborovski hamster persoonlijk geen hok nemen, maar een aquarium of terrarium, omdat zij heel makkelijk tussen de spijlen kunnen ontsnappen

3 likes

Waarom wil je liever een hok dan een aquarium? Het is lichter en gemakkelijker in de auto mee te nemen, maar een aquarium kijkt voor jezelf veel leuker (omdat je ook de holletjes kunt zien).

Dit is bijvoorbeeld een goede kooi, als je geen aquarium wilt: Marktplaats
Ook maar €30,- en je kunt hem weer verkopen als je geen hamster meer hebt. Echt mooi is zo’n bak niet, maar dat zijn die bakken geen van allen helaas…

Ohhhhh nee dat maakt me niet uit hoor. Aquarium is ook prima. Sorry had dat verkeerd verwoord. Hok of aquarium allebei prima!

Oh die van marktplaats die je hebt gelinkt, is dat een goeie?

Ja! Het is volgens mij deze: Prijziger bij een webshop

Je moet m alleen wel zo veel mogelijk vullen met bodembedekking. Niet zoals op deze fotos een halve cm :sob:

Als het al een halve centimeter is, op die foto… minimaal tot waar het beige eindigt (en liefst nog meer). Ook treurig dat er op een foto 2 dwerghamsters te zien zijn :cry:

1 like

Ziet er goed uit!!! Thanks

1 like

Op weggeefhoeken of hamstergroepen op fb staan ook vaak terrariums en lekke aquariums voor kleine prijsjes! Misschien nog een handige tip :relaxed:

1 like

1 van mijn konijnen heeft maandag een lateral wall operatie gehad. Haar hele oor zat vol met pus/oorsmeer en slechte bacteriën. Heb haar net eindelijk mogen ophalen, ze eet en drinkt goed gelukkig. Hoop dat de genezing goed gaat en over ongeveer een half jaar is het andere oor aan de beurt.
Moet nu zelf een tijd op water en brood leven maar als ze daardoor geen last meer heeft is het t geld waard❤️

4 likes

Nou ja zeg ik ben net voor t eerst in 5 hamsters echt flink gebeten. Bloed en al en wilde dr alleen maar beetje kaas geven.

1 like

Hoe gaat het nu met je konijn?

1 like