Thanks, dat klinkt heel snel!
Ons konijntje is een beetje een dikkertje geworden en ligt graag, dus verwacht dat het iets langer gaat duren in haar geval
Onze ram daarentegen is echt een wild beest
Thanks, dat klinkt heel snel!
Ons konijntje is een beetje een dikkertje geworden en ligt graag, dus verwacht dat het iets langer gaat duren in haar geval
Onze ram daarentegen is echt een wild beest
Wauw wat een mooie konijnen, super leuk zoveel energie haha
Wat een schatje!
Gister is onze rammelaar gecastreerd en dat is allemaal goed gegaan. Na de operatie at hij wel een klein beetje, maar inmiddels niets meer. Hij heeft ook niet meer gepoept sinds 6 uur ‘s avonds ongeveer.
Ik ben nu onderweg naar huis zodat we hem critical care kunnen geven en meer pijnstillers. Hoop dat hij snel op knapt
Awww wat een zielig dropje. Hopelijk is hij weer gauw de oude.
De operatie is goed gegaan en de wond ziet er volgens mij ook uit zoals het hoort, wel een beetje lastig te zien omdat hij ook diarree heeft en niet graag opgepakt wordt.
We hebben hem wel wat dwangvoeding kunnen geven, en hij heeft echt net wat blaadjes gehad. Gelukkig rent hij wel gewoon door het huis zoals normaal. Hopelijk ziet zijn poep er zo wel normaal uit en gaat het eten ook weer goed.
Nee echt diarree, over mijn broek en de tv-meubel . Maar hij eet inderdaad vrijwillig wat blaadjes en begint nu ook weer aan het hooi te ruiken. Het ziet er beter uit dan vanmorgen iig!
Kleine update: het gaat steeds beter!
Onze voedster is ook gecastreerd. Het is goed gegaan. Gister was ze nog erg sloom, maar het gaat steeds beter met haar. Ze eet af en toe wel uit zichzelf of soms zit ze te knagen op takjes dus heb er alle vertrouwen in dat ze snel hersteld. Ze was alleen te dik, helaas, dus we mogen haar geen brokjes meer geven
Mijn man en ik hebben nu 2,5 jaar 2 lieve konijntjes. Hun hok staat bij ons in de woonkamer en ze mogen eruit zodra we thuis zijn. Recentelijk zijn we verhuisd en in ons nieuwe huis blijven ze maar aan de plinten knagen. Super irritant! Wat moeten we hieraan doen?
Dit deden onze konijntjes ook. Ik vrees helaas dat je dat niet echt tegen kan gaan. Misschien dat je ze wel wat meer afleiding kan geven in de vorm van (knaag)speelgoed of anders een grote, afgesloten binnenren.
Ik gebruikte de plantenspuit! Gaan ze zich eerst een tijd zitten wassen haha. Maar na een tijdje bleven ze (in mijn geval) van de kabels af!
De plantenspuit ligt standaard naast me als die 2 weer op boevenpad zijn . Vaak gaan ze nadat ze zich hebben gewassen weer verder waar ze begonnen zijn…
Goeie. Ik zal wat nieuwe speeltjes voor ze halen!
Ik zat vorige week in zo’n dilemma. Cavia van 6,5 jaar had een enorm gezwel op en aan de zijkant van haar hoofd. Daarnaast ook regelmatig darmklachten en een bolle buik. Dat hebben we iedere keer weer op gang geholpen met medicijnen (inmiddels op dat gebied wel ervaringsdeskundige ). Maar dat gezwel bleef maar groeien, uiteindelijk toch maar weer naar de dierenarts en die heeft er een spuit in gezet (ze begon niet eens te gillen ) en er kwam echt een paars slijmerige substantie uit dat verwachtten we nou niet echt. Dierenarts gaf zijn eerlijke mening over wat te doen en balblabla, maar toch hebben we ervoor gekozen om haar nog mee naar huis te nemen dat weekend en voor de maandag een afspraak gemaakt om in te laten slapen. Ze is er echt van opgeknapt en nog steeds super vrolijk (dat is ze al die tijd geweest). Uiteindelijk die afspraak afgezegd omdat het gewoon heel goed ging. Nu een week later begint het weer te groeien, blehhh ik vind het helemaal niet leuk Ze is zo leuk en grappig en wil dr nog niet loslaten
Het is misschien ook wel goed om mee te nemen dat een cavia een prooidier is, en het dus niet zal laten zien wanneer ze zich slecht voelt of pijn heeft… Alleen als ze het echt niet meer kunnen verdragen en het dus meestal al te laat is. Dat is altijd zo lastig met cavia’s en konijnen, ze verbergen het gewoon.
Maar het is een ontzettend moeilijke beslissing en die kun je alleen zelf maken. Ik weet trouwens echt niet wat ik zou doen in jouw situatie, ik kan me voorstellen dat je geen afscheid wilt nemen. Het is altijd zo rot… Sterkte
Tsja, dat zou kunnen ibderdaad! Probleem is dat ze over de ren springen . Maar daar kunnen we natuurlijk altijd een netje overheen spannen. Dank voor je tips!
Goeie tip! Ga ik zeker eens naar kijken. Thanks!
Zijn er hier nog anderen met een konijnen of andere huisdieren instagram?
Dit is mijn insta @oliver.and.hazel
Yesss! @dididexternl